Bukefalos 28 år!

Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, så jag är hemma igen och på bättringsvägen. Tror det här är sista dagen jag verkligen känner mig sjuk; imorgon kan jag nog börja göra lite saker igen.

Ska sätta mig och redigera lite bilder. Tror det blev några fina iallafall!
 
Det här med adoptioner av gatuhundar och -katter ... För inte längesedan läste jag om något/några djur som fått skickas tillbaka pga papperstrassel. Och nu detta:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eoz0Ll/adoptionsresa-slutade-med-avlivning

Varmhjärtade eldsjälar verkar inte alltid ha koll på vad de gör.

Och häromdagen såg jag en omplaceringssida för hundar från - Iran.

Kan inte folk ta svenska omplaceringshundar i stället? :cry:
 
Det här med adoptioner av gatuhundar och -katter ... För inte längesedan läste jag om något/några djur som fått skickas tillbaka pga papperstrassel. Och nu detta:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eoz0Ll/adoptionsresa-slutade-med-avlivning

Varmhjärtade eldsjälar verkar inte alltid ha koll på vad de gör.

Och häromdagen såg jag en omplaceringssida för hundar från - Iran.

Kan inte folk ta svenska omplaceringshundar i stället? :cry:
Fattar inte varför folk tror att "adoption" är något annat än att sälja..
 
Jag har en schipperke hemma igen :love: Passar en liten tjej i en vecka, så himla mysigt.
20180226_235112.jpg
 
Oj. Är det ingen risk att täcket fastnar så att det inte går att backa ut igen? Nu står du ju bevisligen bredvid och kan hjälpa till om något sådant händer :p men ja, jag tänkte direkt att det såg läskigt ut..

Ja och nej. Det hade kunnat vara en risk, men inte i det här fallet :) Det är ett obebott gryt, så risken att han skulle trycka sig in hela vägen kändes minimal.
Men man vill inte att så stora hundar som wachtlar går i gryt (även om det sker ibland, hade det varit färska slag vid det här grytet hade han säkert försökt trycka sig in hela vägen), eftersom de lätt fastnar. Då får man gräva :p
 
Tänkte passa på med en ordentlig promenad på förmiddagen. Behövligt när kroppen börjar återhämta sig efter överansträngning på annat i helgen (kan inte rekommendera det här med att vara höggravid...).
-12, konstant snöande och isvindar. Förutom då för mycket snö i skogen. Vi stannade inne istället.
 
Någon som upplevt mer subtila biverkningar av metacam? Han är bra i magen men känns lite orolig. Kan väl vara nåt annat också i och för sig.
 
På vår lilla innergård är det strålande sol, lite vindpustar och fantastisk temperatur. Så fort man tar 4 steg ut i en hage, på uppfarten eller mot skogen så håller man på att dö kvävningsdöden pga starka vindar och fnyksnö... Jag som ville köra släde på isen idag :arghh::arghh:
 
Åhh kom precis in med hunden och fick se att jag missat ett samtal från en arbetsgivare, från ett växelnummer. :cry: Brukar de ringa mer än en gång?
 
Det gick bra igår på agilityträningen, jag slängde ihop en liten bana själv då det svårt att få till banor man lånar från nätet då hallen vi kör i närmast oss är tight. Fick nytta av banbyggar-föreläsningen och tyckte jag fick till en ok bana med hyfsat flyt på det trånga utrymmet :D. Lilla Nano fick hänga på men hon satt bara och tittade på eller vilade, väldigt snäll valp.
Massor av snö här, Nessie och Nano är ganska opåverkade men Nike är helst inomhus nu.

Alla hundarna i hallen efter träningen:
28276976_10214257968357352_46890896543069066_n.jpg


Soffhäng:
28276622_10214245760092153_4935461463628602388_n.jpg
 
Vi var ute i ca 15 min innan alla frös och lilla Bostons tassar var som isklumpar,tror jag får sy ett par tossor till henne,vi kan ju ändå inte vara ute.
Har även lagt en kong i frysen,laddat aktivitesbollen och den andra aktivitetsgodissaken,så får vi se om Effie kan lära sig bollen själv istället för att hänga bakom Boston o hoppas på att hon missar en godis.
 
Efter lite drygt två månader som hundägare åt världens sötaste (inte alls partisk :love::o) lilla pälsboll till hund är jag helt såld på detta med hundlivet :love: Nu med äckligt kallt och blåsigt väder känns det dock sådär roligt att vara ute och rasta vovve, så när lillebror ville komma och vara hundvakt på sitt sportlov fick han mer än gärna :angel: Så fick mannen dessutom också jobba heldag på kontoret.

Förut fick jag en snap på hunden och lillebror som chillar i soffan och nu en till med lillebrors lunch och texten "får hunden äta kebab?" :rofl: Känns som att hon har det bra hemma medan jag och mannen är på jobbet :D
 
I dag har vi haft istappsväder a la sibirisk vinter. Egentligen var det bara -9 men en jäkla vind som piskade runt nysnön fick det att kännas som -35.

Så här såg det stundvis ut på jobbet
ORE8UU4.jpg


Men det finns bara dåliga kläder så jag spökade ut mig och gick (pulsade runt) på området en timme :)
aEGob9l.jpg


Criga njöööööt av vädret.
Skägget undrade om matte var dum i precis hela huvudet som tvingade ut honom.
j0pfkwV.jpg

tZ2PYd9.jpg

TTkAyC1.jpg
 
Här har det vräkt ner hela dagen, tillsammans med blåst. Radion gick ut med att vi kustbor inte borde ta oss ut på vägarna om det kan undvikas. Vi har hållit oss inne mestadels då det är svårt för tanten att ta sig fram i drivorna, och hon kan ju inte lämnas själv. Så pojkarna har fått nöja sig med att busa på tomten och den är ju helt okej i storlek att springa på sett till sina 15000 kvm. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
110 460
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 635
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
56 519
Senast: bollen__
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 764
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp