Bukefalos 28 år!

Inför uppkörning "utökad B (96)

Sv: Inför uppkörning "utökad B (96)

Det räcker med en utskrift transportstyrelsens hemsida.
Jag lånade ut mitt släp till en kompis som skulle köra upp för BE, jag skickade inte med når reg.bevis men jag vet att hon skrivit ut från webben då hon frågade om reg.numret några dagar innan...
 
Sv: Inför uppkörning "utökad B (96)

Det räcker med en utskrift transportstyrelsens hemsida.
Jag lånade ut mitt släp till en kompis som skulle köra upp för BE, jag skickade inte med når reg.bevis men jag vet att hon skrivit ut från webben då hon frågade om reg.numret några dagar innan...

Jag har just bestämt mig för att jag gör så och chansar.:o
 
Sv: Inför uppkörning "utökad B (96)

Det sket sig....:o
Inte pga regbeviset, som han komma, utan pga att jag inte fotograferar mig och lämna namnunderskrift.
Detta hade jag ingen aning om och har även missat det helt när jag läst om utökad B.

Så när vi hade lastat släpet och säkrat, åkt dit så var det vara att vända. Och jag fick betala.

Nu har jag bokat ny tid så jag hinner åka in till stan och fixa foto och namnteckning.

Hoppas fler läser här och inte gör samma misstag som mig, bokar tid och åker dit.....:crazy:
 
Sv: Inför uppkörning "utökad B (96)

Södertälje är kända för att godkänna få, även för vanliga Bkortet.

Jag kuggade tex första uppkörningen för jag gasade upp på påfarten till motorvägen. men det var visst inte påfarten.. det var påfarten till påfarten, finns nästan bara där och är en av de vanligaste kuggningarna. :grin:
 
Sv: Inför uppkörning "utökad B (96)

Va?! Är det länge sedan du skrev teorin? Jag blev fotad och fick skriva under när jag skrev innan uppkörning.

Vad tråkigt att bli kuggad på något så tråkigt. :(
 
Sv: Inför uppkörning "utökad B (96)

Fast jag kör inte upp för BE utan för den utökade B. Det är ingen teori.

Man får lära sig av sina misstag. Suck.
 
Sv: Inför uppkörning "utökad B (96)

Vaddå namnteckning? Ok fotot, men kunde du inte skriva en namnteckning på plats?? :confused: Eller var det något specellt papper du skulle haft med??
 
Sv: Inför uppkörning "utökad B (96)

Och det gör man var?? Hur ska man veta det för övrigt?? Jag ska köra upp för utökat på tisdag, om jag vågar efter den här tråden :( kan hantera släp med förbundna ögon men nu är jag jättenervös :(
 
Sv: Inför uppkörning "utökad B (96)

Såhär står det på Körkortsportalen:
Du som har körkort med behörighet B

Fotografering

Du måste fotografera dig på ett av Trafikverkets förarprovskontor i god tid innan provtillfället.
Du kan inte ta med dig ett eget foto.
Observera att fotoautomater inte finns på samtliga orter/platser där man kan göra sitt körprov. På sidan Trafikverkets förarprovskontor finns en förteckning över de orter där du kan fotografera dig.

Detta bör du ha fått hemskickat till dig i bekräftelsen på uppkörningstid?! När jag i vid årsskiftet skrev teori och körde upp för BE fick jag hem informationen om detta.
 
Sv: Inför uppkörning "utökad B (96)

Tack!!! :bow: :bow:

Får erkänna att jag tillhör den grupp människor som inte läser bruksanvisningar :p
 
Sv: Inför uppkörning "utökad B (96)

Ett info brev ska komma hem till brevlådan i samband med bokningen för uppkörningen, och i det står allt info så som foto etc...
Jag fick åka och fotografera mig i Eskilstuna. Men jag måste säga att jag är lite impad, idag, 2 dagar efter klarad uppkörning så kom avin för att hämta ut nya körkortet :)
 
Sv: Inför uppkörning "utökad B (96)

*Kl* gissar jag? ;)

Men jag håller med dig. Jag trodde nog att det nya körkortet inte skulle skickas ut förrän jag betalat avgiften men det var tydligen inte nödvändigt :p
 
Sv: Inför uppkörning "utökad B (96)

Neeej, vad surt.. :( Det är ju såå skönt när det är gjort kan jag säga..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ny lag träder ju i kraft i januari nästa år. Så hur kommer ni göra? Jag har alla papper betalda för mitt E kort och kommer då ta det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
14 258
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp