Bukefalos 28 år!

Jorden runt! - Ulvlek

UPPDATERING!

Vi har hittills besökt hela åtta olika länder på drygt fyra dygn, vi började på Skottland, reste vidare till Svalbard, Alaska, Japan, Australien, Sydpolen, Tanzania och slutligen Kina. Vi reseledare hoppas att ni har haft roligt, har fått uppleva nya saker och kanske lärt er en och annan ny sak 😊

Men även det roliga har ett slut och vi kommer nu att påbörja den långa resan hemåt. Vi reser från Beijing Daxing International Airport till Arlanda, via Doha, Qatar. Det är inte en optimal flygning då mellanlandningen i Doha är 14h lång och med egen transfer, vilket innebär att allt bagage behöver hämtas upp och checkas in på nytt.

Men om man ska se det från den positiva sidan så landar vi i Doha runt kl 06.00 på morgonen, så vi får faktiskt en heldag i Doha. Detta innebär att den eller de som vill har möjlighet att lämna flygplatsen och ta sig in till Doha. Doha är Qatars huvudstad och är, bland annat, känt för sin arkitektur och skyskrapor. Här finns helt enkelt en del att se för den som är intresserad av kultur eller konst, eller varför inte bara gå ut och äta på någon restaurang? Men kom ihåg att flyget härifrån Doha till Arlanda lyster kl 20.00, så om ni väljer att lämna flygplatsområdet, se till att vara tillbaka här absolut senast kl 18.00!

Sagt och gjort. Deltagarna går av planet, går och hämtar sina bagage och går ut i den stora vänthallen. Några ställer sig för att prata ihop sig om vad de ska göra medan andra redan verkar ha klart för sig vad de ska göra. Efter en stund går någon för att redan nu checka in sitt bagage (för då slipper man släpa sunt på det) och sedan försvinner deltagarna en efter en åt olika håll.

Timmarna går och det börjar åter igen närma sig avresa, denna gången från Doha, Qatar hem till Arlanda. Och en efter en kommer deltagarna tillbaka till flygplatsen, de checkar in sina bagage, går tar sig vidare till rätt gate. Dock är det en deltagare som… verkar vara lite jetlagged. Det är kanske inte så konstigt med tanke på att vi de senaste fyra dygnen vistats i åtta olika länder och minst lika många tidszoner. Men nog ställer det till en del problem för Harrysen ändå. Flyget väntar nämligen inte, så Harrysen blir kvar i Doha…

Harrysen var ulv




STORT GRATTIS GODA! 🎉🥳
(Sammanfattning, roller, mm kommer strax i ett nytt inlägg)
Yes!🥳
 
Pust! Uppdatering kom när jag skrev förra. Varför betedde du dig så skumt idag Harrysen och inte bara röstade på BSF? Ville du bli lynchad?
 
Sammanfattning - Jorden runt (Ulvlek)

Rollista:
1. LenaH - Borgmästare
2. qitis - Ulv
3. Harrysen - Ulv
4. Kilauea - Siarlärling 1
5. cirkus - Psykopat

6. Snurrfian - Bybo
7. bollen__ - Ulvaspiranten
8. Hedinn - Bybo
9. fio - Siarlärling 2

10. Blacksmithfarm - Ängel
11. Lobelia - Bybo
12. Niyama - Bybo



DagDL 1 - Måndag
Lobelia lynchas - bybo


NattDL 1 - Tisdag
Ängeln skyddar Blacksmithfarm
Siarlärling 1 siar Snurrfian (får svaret god)
Ulvarna käkar Hedinn
Ulvaspiranten gissar på LenaH (får svaret fel)

Hedinn käkas - bybo


DagDL 2 - Tisdag
bollen__ lynchas - ulvaspiranten


NattDL 2 - Onsdag
Ulvarna käkar Blacksmithfarm
Siarlärling 2 siar qitis (får svaret ond)
Ängeln skyddar Blacksmithfarm

Alla överlever natten


DagDL 3 - Onsdag
Goda lyan röstar på qitis

qitis lynchas - ulv


NattDL 3 - Torsdag
Goda lyan röstade på qitis
Ängeln skyddar fio
Siarlärling 1 siar Niyama (får svaret god)
Ulvarna käkar Kilauea

Kilauea käkas - siarlärling 1


DagDL 4 - Torsdag
cirkus lynchas - psykopat
cirkus drar med sig fio - siarlärling 2


NattDL 4 - Fredag
Borgmästaren lägger in lynchstopp mot LenaH
Ängeln skyddar Niyama
Ulvarna käkar LenaH

LenaH käkas - borgmästare


DagDL 5 - Fredag
Goda lyan röstar på Harrysen

Harrysen lynchas - ulv



Goda vinner - grattis! 🎉
 
Haha, förlåt :D
Men tror alla trodde BSF var god så jag tänkte att jag är död om jag ligger uppe mot henne ;)
Jag var inte alls säker på att hon var god men tänkte att jag provar och ser vad som händer om jag röstar på dig och då kändes det som om du visade att du var ulv istället för att försvara dig som en god.
 
Vi gjorde ett stort misstag som valde bsf som käk istället för fio natt två! Det kunde sett helt annorlunda ut annars möjligen. 😅
Annars tycker jag vi gjorde fina käk ;)
 
Tack för en rolig lek! Jag är glad att jag fick vara med och leka till slutet, även om jag bitvis kände att det skulle vara ganska skönt att komma till den goda lyan istället :cool:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 498
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 630
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 391
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 103
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp