Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kille fick äntligen dojor idag. Ersättningshovisen som var ny för oss var jättebra! Har ju sett hur hästar hon skor ser ut i fötterna innan och gillat. Men jag gillade henne som person med. Hon hade bra hand med hästarna och var mkt vettig.
Hon gillade min häst. Det var kul!
Han blev förtjust i hovis också.

Så nu har han fått träna sig lite också. Tog honom i kapson för första gången på hundra år(sen han blev lite utbildad).Och får nog ännu mer tro på killens prat om bettfelet. Han söker sig ju betydligt bättre till handen i kapson idag. Där kan han ju tom bli för tung sas. Det brukar han ju sääällan vilja bli.

Kul att börja köra igen!
 
@Gabby_Ossi 's syrra fotade ju oss på öveds. Jag blev mest förtjust i två av bilderna även om alla var fina... (kan oxå bero på att jag ser smalast ut på dom) ;)

11822420_10153515858146797_7475416132229225001_n.jpg




11822763_10153515858476797_4410446267156733926_n.jpg



Och om någon lyckats missa filmen så är den här! Hinder 1-6

 
@fio Vi saknade dig i frillesås idag.
Idag hade jag bättre galopp från start. I 100 var vi felfria i grunden men rev två i omhoppningen trots att jag red bra vägar.
Hoppade sedan 105 o kors i taket, felfria i grunden på nytt :D och tog långa vägar i omhoppningen. Rev ett räcke, tycker att de är svårast att hoppa. Räckte till sjunde o sista placeringen :p Blev så himla glad över min vita rosett. Andra gången vi hoppar den höjden.
 
Den översta filmen var jätteläcker @fio :D

Ja inte anmäla på det där viset å inte komma ;) Idag hade @Maui gaskat upp sig och gjorde en jättefin 1m runda. Nedslagen var lite orättvisa.. Sista klassen såg jag inte men där gick det ju ännu bättre :) Stort Grattis!!

För oss gick det också bra. Red 95+100 och felfri i bägge. Hon var i några bommar men lyckas ha dem kvar. Inte de bästa i mitt liv men även sådana ska göras :)
 
Nja jag fick vika lite tid till sambon/särbon denna helg efter att ha spenderat nio dgr i Skåne och sen direkt börja jobba! Har haft det jätteskönt med tre helt hästfria
dagar, god mat och dryck. En tripp till Liseberg igår, idag var vi och plockade svamp som vi ska äta med en god pasta. Sol och varmt, mer går inte att önska för tillfället!
 
Grattis @Maui och @Tessalonica :)! Så jädra bra jobbat:up:!!!!
@Novali01 Underbart med Bosse tycker jag! Ser kanonbra ut!

Har semester en hel vecka till så nu ska här ridas! Bokat in träning både onsdag och fredag för min ordinarie/gamla tränare!
Har inte bokat in för någon annan än..finns inte så många att välja på tyvärr..
 
Tack tack alla! Det är så himla kul att vara igång igen, bara det att sitta o titta i TDB o välja tävlingar är ju fantastiskt roligt! Känslan också på tävling med lille BoKo är ju så himla skön, man är normalt nervös så man blir lagom taggad men mår inte sådär jävla dåligt att man bara vill gå o lägga sig o dö i nåt hörn.. @fio vet precis vad jag menar!;) Vi filar vildsint på vår dressyr, tänker sänka straffen lite till på nästa tävling eller iaf försöka...och hoppning tränar vi på. Han är lika härlig där, hoppar allt jättesnällt o tillåter mig att rida bra! I love my horse....
 
Tack tack alla! Det är så himla kul att vara igång igen, bara det att sitta o titta i TDB o välja tävlingar är ju fantastiskt roligt! Känslan också på tävling med lille BoKo är ju så himla skön, man är normalt nervös så man blir lagom taggad men mår inte sådär jävla dåligt att man bara vill gå o lägga sig o dö i nåt hörn.. @fio vet precis vad jag menar!;) Vi filar vildsint på vår dressyr, tänker sänka straffen lite till på nästa tävling eller iaf försöka...och hoppning tränar vi på. Han är lika härlig där, hoppar allt jättesnällt o tillåter mig att rida bra! I love my horse....

Förra helgen kändes som det typ inte hände.. fattar fortfarande inte att det kunde gå så bra som det gjorde , känns som det aldrig kommer gå så bra igen! :cautious:
 
Eftersom detta är tråden för hästar i alla olika åldrar tänkte jag att min -92 a kunde få vara med här , mig veterligen har det aldrig funnits en tråd för dom :rofl:..

Jag hämtade hem honom i förra veckan, han har ju bott uppe hos ljusgrå i flera år, men nu så är han äntligen hemma hos mig igen :love:

Var ute i skogen en sväng ikväll och red.. goa häst!! Så glad han blev :) Så skönt att ha honom hemma igen.. nu slipper jag ha dåligt samvete för honom mer!
 
Känner igen känslan som Ni beskriver. Hittar man en häst som gör det enkelt och samtidigt förbannat roligt i princip varje pass så blir livet som hästbrud sååå mycket bättre.
Elias sa för ett tag sedan här hemma att han aldrig hört mig klaga över Julia efter ett ridpass vilket hände alldeles för ofta förr.

@fio Han är givetvis välkommen :) Roligt att han är pigg i den åldern :)
 
Förra helgen kändes som det typ inte hände.. fattar fortfarande inte att det kunde gå så bra som det gjorde , känns som det aldrig kommer gå så bra igen! :cautious:

Jodå det hände och med lite support här i livet kan man fixa det mesta! Vi kör igen i Åkerbo, jag rider lördagen också för jag orkar inte gå upp 0400 på söndag...
 
Eftersom detta är tråden för hästar i alla olika åldrar tänkte jag att min -92 a kunde få vara med här , mig veterligen har det aldrig funnits en tråd för dom :rofl:..

Jag hämtade hem honom i förra veckan, han har ju bott uppe hos ljusgrå i flera år, men nu så är han äntligen hemma hos mig igen :love:

Var ute i skogen en sväng ikväll och red.. goa häst!! Så glad han blev :) Så skönt att ha honom hemma igen.. nu slipper jag ha dåligt samvete för honom mer!
Åh vad roligt :)

(Jag har också en 92:a)
 
  • Gilla
Reactions: fio
Eftersom detta är tråden för hästar i alla olika åldrar tänkte jag att min -92 a kunde få vara med här , mig veterligen har det aldrig funnits en tråd för dom :rofl:..

Jag hämtade hem honom i förra veckan, han har ju bott uppe hos ljusgrå i flera år, men nu så är han äntligen hemma hos mig igen :love:

Var ute i skogen en sväng ikväll och red.. goa häst!! Så glad han blev :) Så skönt att ha honom hemma igen.. nu slipper jag ha dåligt samvete för honom mer!
Kul med en tråd för alla hästar :D Det är väl snart bara Rivica o Loppan som har rätt ålder :p
Roligt att du har fått hem den gamle igen. Såg att Maria rider din gamla vita.
Nu tar jag semester en vecka o åker till Kreta. Ska bli så skönt då jag inte har varit riktigt ledig på hela sommaren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 171
· Visningar
43 470
Senast: Soffan74
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 009
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
13 790
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 878
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp