Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, då sitter man i soffan. Vaken som vanligt.
Inatt har jag också sovit dåligt, även om det tack och lov är mer sällan nu för tiden. Det har regnat hela natten och jag har ångest för fölungen ute på betet :( Försöker intala mig att de är hästar och hästar är gjorda för att vara utomhus :cool: Men hon ser så eländig ut när det regnar...

Tidigt bm-besök så nu är det snart ingen idé att somna om.
 
Inatt har jag också sovit dåligt, även om det tack och lov är mer sällan nu för tiden. Det har regnat hela natten och jag har ångest för fölungen ute på betet :( Försöker intala mig att de är hästar och hästar är gjorda för att vara utomhus :cool: Men hon ser så eländig ut när det regnar...

Tidigt bm-besök så nu är det snart ingen idé att somna om.
Usch ja. Vilket väder det har varit i natt. Har haft lite ångest över mina vuxna hästar på bete...
 
Besök hos BM igår. Allt såg bra ut och magen följer kurvan. Lillen ligger tydligen på tvären med huvudet neråt så det är visst därför min mage inte är så stor. Nästa besök om 2 veckor.

Här har det också varit skitväder inatt men la på hästarna täcke igårkväll så dom har nog klarat sig alldeles utmärkt. Däremot har jag inte kunnat sova riktigt utan vaknat typ en miljon gånger, troligtvis på grund av blåsten. En gång vaknade jag av att jag inte kunde andas. Näsan var helt igenkorkad så det vara bara att pallra sig ner till köket och hämta nässpray.
 
Här var det oxå bm-besök idag, v 36 (35+1). SF-mått 36, följer min höga kurva väl ;)Hjärtljud 145 och blodtrycket fortsatt stabilt.

Vi pratade om förlossningen och förväntningarna inför den. Jag ser ju fram emot den massor så det enda är egentligen rädslan för att bli överkörd, jag bad henne skriva in i journalen att jag vill vara delaktig i planeringen och de beslut som tas. Jag är själv sjuksköterska och har jobbat på förlossningen som undersköterska så jag tror mig ha skapliga förkunskaper och vill därför veta hur barnmorskan tänker.

Sen kan det ju hända att man skiter i allt när man väl är där och då är det så;):p
 
När jag fortfarande var gravid längtade jag bara efter min vanliga kropp. Förstod aldrig riktigt att det var en bebis i magen och var mest orolig för att jag inte skulle tycka om hen. Men det blev bra ändå, så jag tycker ni ska tillåta er att känna alla möjliga känslor:)
 
Här var det oxå bm-besök idag, v 36 (35+1). SF-mått 36, följer min höga kurva väl ;)Hjärtljud 145 och blodtrycket fortsatt stabilt.

Vi pratade om förlossningen och förväntningarna inför den. Jag ser ju fram emot den massor så det enda är egentligen rädslan för att bli överkörd, jag bad henne skriva in i journalen att jag vill vara delaktig i planeringen och de beslut som tas. Jag är själv sjuksköterska och har jobbat på förlossningen som undersköterska så jag tror mig ha skapliga förkunskaper och vill därför veta hur barnmorskan tänker.

Sen kan det ju hända att man skiter i allt när man väl är där och då är det så;):p

Jag va också hos bm idag. V 33+2, hade SF mått 32, 110/65 i bltr, bebis hade 145 i puls. Låg med huvudet neråt men fortfarande rörligt. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
93 575
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
104 496
Senast: superstar
·
Småbarn Välkomna till del 17! Del 16 tog 1månad och 17dagar att fylla! :love: Januari 15/1 uva - första barnet - pojke (18/4) Mars 1/3...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
88 170
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
98 366
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp