Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Senaste listan :)
Juni
5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
24 - Flo, första barnet
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala
19 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet
23 - Equilina, 28 år, andra barnet
 
Den här hade jag visst inte uppdaterat

Juni
5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland, Anton född 20/5, kl 04.07, 3045g och 47cm
24 - Flo, första barnet
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala
19 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet
23 - Equilina, 28 år, andra barnet
 
Hej! Nu är det gjort! Ca 01,30 kom det en liten pojke på drygt 2700 g och en timme senare en flicka på knappt 2500 g. 48 resp 46 cm. Han hade lite jobbigt med andningen i början. Men nu mår de bra.

Fy, det är inget för veklingar att föda barn. Det hade jag visserligen inte räknat med. Men att det skulle vara så jobbigt när de väl kommit ut var en överraskning.

Närmare redogörelse kommer inom några dagar.
 
Hej! Nu är det gjort! Ca 01,30 kom det en liten pojke på drygt 2700 g och en timme senare en flicka på knappt 2500 g. 48 resp 46 cm. Han hade lite jobbigt med andningen i början. Men nu mår de bra.

Fy, det är inget för veklingar att föda barn. Det hade jag visserligen inte räknat med. Men att det skulle vara så jobbigt när de väl kommit ut var en överraskning.

Närmare redogörelse kommer inom några dagar.
Grattis! Er gissning verkade rätt, för visst hade ni gissat på pojke och flicka? :)
 
Hej! Nu är det gjort! Ca 01,30 kom det en liten pojke på drygt 2700 g och en timme senare en flicka på knappt 2500 g. 48 resp 46 cm. Han hade lite jobbigt med andningen i början. Men nu mår de bra.

Fy, det är inget för veklingar att föda barn. Det hade jag visserligen inte räknat med. Men att det skulle vara så jobbigt när de väl kommit ut var en överraskning.

Närmare redogörelse kommer inom några dagar.

Hurra och grattis!
 
Hej! Nu är det gjort! Ca 01,30 kom det en liten pojke på drygt 2700 g och en timme senare en flicka på knappt 2500 g. 48 resp 46 cm. Han hade lite jobbigt med andningen i början. Men nu mår de bra.

Fy, det är inget för veklingar att föda barn. Det hade jag visserligen inte räknat med. Men att det skulle vara så jobbigt när de väl kommit ut var en överraskning.

Närmare redogörelse kommer inom några dagar.

Grattis! Det blev två sommarbebisar i alla fall. Vad skönt att de fick växa på sig såpass i alla fall :)
 
Sitter nu i bilen på väg hem från Ullared. Gjorde ett smart drag att åka i skolavslutnings-tider, behövde inte trängas det minsta:) Blev en del kläder och nyttoprylar så som sängkläder men den mesta shoppingen stod min mamma förO_o:D Inget mej emot, blev billigare för mej då:D
 
Vi tänkte åka förbi Ullared under midsommarveckan då vi ändå är i närheten. Jag har aldrig varit där och har ingen längtan dit men tänker att det är bra att passa på... Frågan är hur mycket folk det kommer vara men vi går välja en dag med fint väder.

Hoppas på att hitta en babywatch och örontermometer samt lite förbrukningsprodukter som tvättlappar och blöjor. Annars har vi det mesta nu.
 
Jag vet inte hur gör en sån där spoiler, så ni som inte vill läsa om förlossningen kan sluta nu....

Jag åkte som sagt in pga en blödning, vattnet gick på parkeringen till sjukhuset. Var väl inne runt 13,30. I början hände det inte så mycket. Har lite dålig uppfattning om tiderna, så ta dem med en nypa salt. Fick en bra barnmorska, som jag träffat under min tid här. Bestäm, men kunnig. Förstod tidigt att hon helst såg att jag avstod epidural, eftersom de minskar värkarbetet och det kan behövas när två ska ut. Är inte så smärtkänslig så jag tänkte att jag får se om det går. Vid ca 16,30 började lite mer värkar, öppen ca 3-4 cm. Vid 18 blev det lite intensivare och jag tog ett varmt bad (rekommenderas!). Kl 19 började värkarna bli mer intensiva, upp ur badet och bad om lustgas. Härligt! Vid ca 21 var jag öppen 9-10 cm. Innan dess tyckte jag att det var ganska jobbigt med värkarna och frågade om epidural. Bm menade att det var bättre att avstå, nu var det snart dags för krystvärkar och då behövdes styrkan i dem. Epidural hade i så fall varit aktuellt tidigare. Ok, vi höjde lustgasen och jag avstod epidural.

Nytt skift med nya barnmorskor. En äldre, erfaren. Kändes bra. Hon ville sätta in värkstimulerande. Med tanke på vad jag läst i barntrådar på buke var jag tydlig med att jag inte ville tappa kontrollen utan att det var viktigt för mig att jag hann med i värkarbetet. Hon lyssnade och jag tycker att hon höll det på en bra nivå hela tiden. Mellan klockan 24 till 01.30 när pojken kom var det rejält jobbigt!!! Fy. Jag kunde hantera det ganska bra med lustgas och andning, men vid ett par tillfällen svartnade det nästan framför ögonen. Sista kvarten berättade jag för dem att jag inte ville vara med mer.... Sen kom han ut, andades lite dåligt så de gick ganska snabbt ut med honom. Tog lite tid innan värkarbetet satte igång igen, men hon föddes en dryg timme senare. Mkt lättare. Även om det fanns riktigt intensiva stunder.

Allt väl så långt. Men dagen i dag har inte varit rolig.... På ett sätt värre än hela förlossningen. Återkommer med det. Orkar inte skriva mer idag. (På mobilen...)
 
Juni
5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland, Anton född 20/5, kl 04.07, 3045g och 47cm
24 - Flo, första barnet
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar) 5/6 Pojke ca 01,30; 2734 g och 48 cm. Flicka ca 02,30; 2466 g och 46 cm.
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala
19 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet
23 - Equilina, 28 år, andra barnet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
93 575
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
104 496
Senast: superstar
·
Småbarn Välkomna till del 17! Del 16 tog 1månad och 17dagar att fylla! :love: Januari 15/1 uva - första barnet - pojke (18/4) Mars 1/3...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
88 170
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
98 366
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp