Bukefalos 28 år!

Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Okej, då är det jag som missuppfattat eller bara inte helt fattat vad en twist är. Men efter LLs senaste meddelande så tolkar jag det som att det inte borde finnas några vanliga bybor eller vanliga ulvar då. Så då kanske det är som ni säger att det finns nya roller med i leken.
Jag tolkade LLs förtydligande annorlunda dock.
Att även bybor får eget namn i rolllistan som en karaktär och inte bara som bybo ?
Vad fick du det ifrån att det inte skulle finnas vanliga ulvar med ifrån ?
Jag tolkade även det annorlunda -att även ulvarna har egna rollbeskrivningar i listan (precis som byborna )
 
Eftersom det inte verkar helt uppenbart trots den mycket välskrivna (:angel:) rollistan så tänkte jag bara förtydliga att alla roller har sina specifika särdrag. Vi LLs tycker så synd om dem som aldrig får vara annat än bybo eller vanlig ulv, så nu är alla unika.
Specifika särdrag tolkar i alla fall jag som mer än bara ett annat namn på en ulv/bybo utan extra förmåga. @qitis
 
Jag tolkade LLs förtydligande annorlunda dock.
Att även bybor får eget namn i rolllistan som en karaktär och inte bara som bybo ?
Vad fick du det ifrån att det inte skulle finnas vanliga ulvar med ifrån ?
Jag tolkade även det annorlunda -att även ulvarna har egna rollbeskrivningar i listan (precis som byborna )
Vad @Blacksmithfarm sa. Att alla roller har specifika särdrag eftersom LL tycker synd om de som bara får vara vanlig bybo/ulv. Och att alla är unika (det skulle visserligen kunna ses som unika som att ha egna namn). Men kombinationen fick mig att tänka att alla borde ha någon form av förmåga.
 
Hann och svara BSF innan så se svar ovan
Yes. Men jag är inte helt säker på att jag tolkat rätt heller så jag är öppen för att ändra mig.

Tittade på rollistan i TS igen och jag tycker nog inte att någon roll där känns som tydligt vanlig bybo/ulv heller. Vill dock minnas att någon nämnde det på någon roll senare 🤔
Men LLs meddelande är iaf största anledningen till att jag tänker att det nog inte finns vanliga bybor/ulvar i leken.
 
Jag tolkade rollistan som att alla har nån förmåga. Jag är mest fundersam över att LL förtydligade det 🤔. Fast kanske beror på frågor i pm.
 
Jag tolkade rollistan som att alla har nån förmåga. Jag är mest fundersam över att LL förtydligade det 🤔. Fast kanske beror på frågor i pm.

Jag tolkar det på samma sätt. Finns ingen vanlig bybo eller ulv utan alla har olika förmågor som kan vara aktiva eller inte
 
Okej, jag ska prata FaceTime med en kompis snart och då har tiden en tendens att flyga iväg. Så kör en kort sammanfattning och sen tänker jag rösta för att inte riskera att missa.

1. Blacksmithfarm - har klurat en del på röstlistan. Inget jag anmärkt på/noterat som ulvigt.
2. bollen__ - var förvirrad igår.
3. qitis - har fått lekens första rösten på sig pga Pippi-leken och att hon har för få inlägg för att vara Q. Har inget annat att anmärka på. Vi tolkade ett inlägg olika men just nu säger det mig ingenting förutom just ett konstaterandet av att vi gjorde två olika tolkningar. Q kan inte få min röst idag pga att hon redan har en röst och jag tänker fortsätta på mitt spår att rösta udda i DL1 (så länge hon inte skriver ngt jätteskumt…).
4. Mirtai - har hittat till leken.
5. cirkus - har också hittat leken och funderat lite över rollistan.
6. Habina - har hittat hit.
7. LenaH - har hittat hit men vet inte vad hon har för roll för hon har inte läst PMet från LL.
8. Artline - är också här och har funderat lite över ulvarnas roller.
9. Harrysen - är här men är förvirrad.
10. fio - lägger lekens första röst på Q som en hämndröst för förra leken och för att Q har för få inlägg för att vara Q.
11. Heffaklumpen - jag
12. Elo - är också här och förvirrad.
13. hemlig - har funderat lite över vinstvillkoren och de onda rollerna.
14. Snurrfian - hittat hit men var trött igår.
15. Hedinn - en av de mest aktiva hittills och har funderat en del kring rollerna.
16. Niyama - också en av de mest aktiva hittills och funderat tillsammans med Hedinn (och andra) angående rollerna. Kommer inte heller få min röst idag pga återvändare :love: (men även här kan jag överväga om hon skriver något jätteskumt)


Så. Sammanfattningsvis så har alla hittat till leken och många är förvirrade (heffa inkluderad). Ingen har skrivit något skumt och min lya är ekande tom.

Det enda som sticker ut lite är LenaH som inte läst sitt PM fråm LL. Visst att hon kan göra lite oberäknade/oväntade saker men varför vill man inte ta reda på vilken roll man har fått? Detta är det mest skumma jag kan hitta nu så heffaklumpen röstar på LenaH
 
Att Q tolkar det som att det finns bybor och ulvar när rollistan verkar ha specialroller av en eller annan form på användare känns lite skumt.

Sedan fick jag en tanke
Alltså jag funderar på att inte öppna mitt PM, jag var ju inne på det redan i förra leken att det kanske är roligare om man inte vet vad/vem man är? :angel:
Jag har ff inte kollat... 🤣
Men alla heter ju ulvar? :D

Och nej, jag vet ff inte vad jag har för roll.

I och med denna rollen:
Sabbatsårulv - Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.

Fast ganska onödigt att outa sig som ond, om nu inte rollen har en dold funktion som gör det fördelaktigt att försöka bli lynchad. Men det känns ju lite väl långsökt att det skulle vara så ändå...
Nä, nu när jag samlat citaten och rollbeskrivningen känns det bara ännu mer långsökt :p

Kan vi inte få en obligatorisk fråga? :rofl:

Edit, och där fick hon en röst av Heffa...
 
Frågan i så fall är ju hur eventuella utanför lyan räknas mtp vinstvilkoren. Alla onda har ju ett -ulv namn, är de ulvar alllihop även om nån är utanför lyan @Madalitso @Derring-Do ?
Står inget om ulvar i vinstvillkoren.
Vinstvillkor – Goda vinner när alla onda är döda. Onda vinner när lyan är fler än de goda. Obs! Onda kan inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare
 
Står inget om ulvar i vinstvillkoren.
Sant!
Det står bara att de i lyan är fler än goda.
Men då återstår frågan vad som händer om det finns onda utanför lyan kvar? Då kan ju inte onda sidan vinna iom då finns ingen i lyan…men samtidigt så har inte goda vunnit iom att alla onda inte är döda.
 
Sant!
Det står bara att de i lyan är fler än goda.
Men då återstår frågan vad som händer om det finns onda utanför lyan kvar? Då kan ju inte onda sidan vinna iom då finns ingen i lyan…men samtidigt så har inte goda vunnit iom att alla onda inte är döda.
Teoretiskt kan de lyckas rösta ut kvarvarande goda...
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 979
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 174
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 317
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 607
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp