TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

ähhh vi är säkert något att skratta åt o är säkert varnande exempel på hur de kan gå om man inte stoppar i tid o rättar in sig i ledet :laugh:

men kan man glädja sina medmänniskor får man säkert en liten guldstjärna i slutbetyget ---

( gubbtjyv som aldrig gått i ledet )



Det har nog inte jag heller för jag har aldrig fått en guldstjärna i hela mitt liv:D

Mitt liv ja,det består faktiskt bara av hästar o denna tråden:D det är väl inte fy skam?

Smygläsning sysslade ju jag med bra länge innan jag vågade mej fram....
skulle tro att antingen tycker man att man platsar bland pållar o pallar,tanter o gubbtjyvar...
Eller så vågar man helt enkelt inte ta risken att upptäcka att man platsar:angel:
vågar man inte ta risken
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Jag har sett nån pall på tradera som man kan fälla ihop, men den ser ju lite plastig och ostadig ut.

Sadelväskor är alltid bra att ha :) om man kommer så långt så att man har användning för dem :o
Jag har 2 små hornväskor som är bra att ha kamera och annat smått i, sen 4 dubbel packväskor som jag aldrig använt. Blir ju inte att man packar väskor när man knappt kommer från stallplan :)
Ett bra köp var en väska med dubbla vattenflaskor i, men jag fick ingen rem att fästa med, så den har hängt.

Jag får väl ta med alla om det blir tantcamp i sommar.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Här har visst hänt mycket,kommer inte ihåg allt jag ville svara på men:

Brimmis:Varje morgon väntar jag spänt på att få höra ugglorna här också men hitills har det varit tyst tyvärr:(.
Dijej:Vill bara säja att jag hoppas det blir bättre för dig snart!
Ensammamma:Hoppas hunden mår bättre.
TajgerochLyrik:Hoppas hästarna mår bättre.
Tant Kat:Hoppas ryggen mår bättre av träning och stöd.

och Voff:Underbar bild på lille Filip i fåtöljen:)!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

japp livet är de man kommer ihåg:D alltså blir livet mindre för varje år men de vet man ju inte om och de enda som lider av de är omgivningen:angel:

Man ska inte ha många bollar i luften utan koncentrera sig på några få :idea:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Ja hur går det egentligen?:D
Zumban går bra men dammsugningen åt he-te,eller:angel:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

åt helvitte:eek: är di vettvillig kvinna , du har aldrig skådat en mer skön konstart än min framfart med draken....denna symfoni av koreografisk elegans o finess ..en ren konstnärlig njutning av eleganta väl regisserade rörelser i perfekt harmoni

Cullberbaletten hörde av sig för några månader sedan om ett gästspel på operan , men tyvärr var jag tvungen o säga ifrån ...tr¨åkigt men Springaren skulle ju ridas o schemat var fullt....:angel:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Tack alla som frågar :laugh: Vovven mår bättre och har sett lite gladare ut nu.

Vad skönt att höra att det inte bara är jag som inte har mer liv än djuren, barnen, jobbet och datan :D
Så glad att jag hittade den här tråden så jag har tanter och gubbar att tjata med.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Kom på förut, hur hästarna kan påverka ens humör.
Ok, jag har haft vissa dar när jag blivit lite deppig när Trullan vänt med mej.

Men som häromdan, så kände jag mej helt låg och nere och var less på allt. Och idag är jag glad och på ganska bra humör. Jag tog ut hästarna i morse, vilket jag inte gör när sambon börjar kl 6 för då är jag ensam med de små på morgonen. Mockade tidigt och gick sen ner och försökte komma iväg. Nu räknade jag inte med att komma så långt och var glad ändå. Fick kollat att lädrerna var lagom långa och Trullan var på bra humör. Så lite kan ju få en vara glad i dagar. Tur man har dom ändå :) :love:

Eller som sambon säger ibland, att jag oxå kan påverka Trullans humör. Är jag glad brukar hon vara lättsam och glad och vice versa, och det kan nog stämma.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Jo det kan jag tro...cullenberg baletten.......:angel: Inget jag i normala fall skulle välja att spendera ex antal timmar gloendes på...men....gubbtjyvzumba med dammsugardrake......
Jag skulle absolut köpa en biljett om jag bara får besked i förväg:D
Hur klarar tallrikarna zumban?
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Dags att ge sig till känna alltså, som smygläsare av tråden!

Jag var rätt aktiv på Buke för några år sedan men läser mest numera. Vem är då jag? Heter Margaretha i verkliga livet, är 50+, har fyra pållar varav tre är New Forest och en är shettis, jobbar heltid, har tre utflugna barn, samma man sedan 1971, inbiten bloggare, har tre Ikeapallar och en ihopfällbar. Tror jag fick med det viktigaste i alla fall :D.

Kommer nog inte att skriva speciellt mycket då jag prioriterar bloggen. Om någon vill läsa om vad jag pysslar med på mitt ministuteri så är adressen
http://my.opera.com/marti130
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Efter tantcamp hos Kat blir det Zumba-camp hos Gubbtjyv....... :idea:

:rofl: :rofl: :rofl: :banana:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Välkommen...Eftersom du har 4 pallar får du bli drottning av pallar här :D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Jag har idag talat med polis, begravningsentrepenören, fastighetsbolaget som äger lägenheten, fastighetsskötaren. Har samkört dessa nu så att vi ska träffas imorgon nere i Göteborg. Vi ska reda ut detta och se till allt blir så bra som möjligt så att "B" får avsluta sin färd. Han ska bara obduceras först...

Annars har jag idag också talat med min chef och jag tror att de kommer att säga upp mig pga att jag varit hemma i snart 7 månader. Värken gör att jag troligen måste byta jobb, har sökt ett nytt idag och det ser bra ut. Återgår i så fall som Uska. Ska på ett möte med min nuvarande chef och facket den 26/1.

Ibland undrar jag hur mycket en liten människa ska orka...

Red i ridhuset idag, hon var så duktig. Ridhusets ägares svärson var där inne och spikade, borrade med en batteridriven borr och sågade. Sargen skulle fixas. Rejält med oljud men pålle brydde sig inte. Hon är en klippa när det gäller den typen av störning. Samtidigt spelades musik...

S.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Välkommen!
Jag tänkte inte heller skriva så mkt i början. Fick väl in 2 inlägg i första tråden. Men nu har man vissa dagar när man nästan spammar tråden :)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Välkommen du förste smygläsare som krypit fram under stenarna!

Här är vi snälla för det mesta:D smågnabbas dock lite ibland!

Skriv en rad då o då när du har lust,tillslut kanske du inte kan låta bli,det blir ett beroende...... se bara vad som hänt en stor del av oss andra:D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Stackars dej, förstår att det är jobbigt nu :cry:
men skönt att det går bra med hästen i alla fall :)
och lycka till med att få nytt jobb.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 342
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
126 108
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 585
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
141 052
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp