Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
THE JOY! Jag höjer ett glas rött till den allsmäktiga moderatorns och den korrekta trådrubrikens ära! :bow:

Och mumsar på lite Marabou salta mandlar, medan livet sakta återgår till den trygghet och normalitet som bara en lördagkväll med mello och korrekta trådrubriker kan erbjuda.
 
Jag har fått KÖTTBULLAR och POTATISMOS. Mitt inre barn är överlycklig :D

Såklart absurda mängder lingonsylt till, det hör liksom ihop med köttbullarna.
Nu väntar jag på rester från gårdagens päronpaj men det är lite dålig service här hemma så det lutar åt att jag måste ta mig upp ur soffan och fixa det själv :eek: :down:
 
"Dressyrtjejen goes rester från föräldrarnas middag framför mellon efter att ha varit i stallet samt på jobbet":
6 st tyska bratwurst korvar
7 st rösti trianglar
1 klick jordgubbssylt (lingonen var slut och jag insåg det för sent... :meh:)
1 klick ketchup
10 st oliver

Blandningen ovan var onekligen en anings....speciell...:grin:
Jag föredrar nog att äta dessa saker i andra kontexter egentligen. Men helt klart ätbart ändå! 3.5/5 toasters.
 
Så. Mätt.
Efter Sverigevisiten förrförra veckan där min partner introducerades för tacos för första gången (med pulled oumph. Oumpf? Ump? löjligt gott, grät lite.) så var det dags att tillreda det även hemma i Hamburg. Jag gjorde guac med (lite för) mycket vitlök, partner improviserade samtidigt ihop en vitlökssås baserad på sojakvarg. Bra kommunikation. Övriga tillbehör var standard swecos: röd paprika, burkmajs, en trött gurka, bladsallad. Mängden vitlök i förhållande till resten var helt i min smak alltså. Partner är nu rädd för sitt rykte då han skall stå och värva folk på en mässa imorgon. Hoppas att det kommer många vitlöksvänner.
 
Så. Mätt.
Efter Sverigevisiten förrförra veckan där min partner introducerades för tacos för första gången (med pulled oumph. Oumpf? Ump? löjligt gott, grät lite.) så var det dags att tillreda det även hemma i Hamburg. Jag gjorde guac med (lite för) mycket vitlök, partner improviserade samtidigt ihop en vitlökssås baserad på sojakvarg. Bra kommunikation. Övriga tillbehör var standard swecos: röd paprika, burkmajs, en trött gurka, bladsallad. Mängden vitlök i förhållande till resten var helt i min smak alltså. Partner är nu rädd för sitt rykte då han skall stå och värva folk på en mässa imorgon. Hoppas att det kommer många vitlöksvänner.
Pluspoäng för trött gurka! Låter som perfekta Swecos. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
8 588
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
105 045
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 187
Senast: LenaH
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 240
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp