Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Noll matinspiration idag, så här blev det bara en kvickt gjord pirog (innehållandes kycklingsfärs, lök, paprika, spetskål, div kryddor och ost) med isbergssallad. Resten av degen gjorde jag bröd på.

28279535_2108167812534007_1920688656881138477_n.jpg
 
Vet inte. Tror det snarare är ingredienserna. Som @Migo sa så har väl svenska restauranger knappast såna tunnor? Kollar man recept så finns det hundra olika varianter! Men den hemliga ingrediensen i all indisk mat är ju ghee. :D
Jo jag vet. Fast finns det vegansk ghee? Bröden var veganska.
 
Aha! Nej det tror jag inte. Då har det säkert med jäsning och annat handhavande att göra. Jag äter sällan naan ute (pga djur) men har provat flertal varianter hemma. Bäst blir med jäst och vegansk youghurt och bakat i gjutjärnspanna.
Ja, jag fick känslan av stekpannebröd av det vi fick igår, Men vad vet väl jag ... Hur som, naan är svårslaget gott!
 
Jag har käkat Spisbröd original från Huså Bröd med extrasaltat smör nedsköljt med en balja te, gudomligt gott.
 
Själv gillar jag innovativa namn på nya evighetstrådar, är det tabu bland stockkonservativa köksgluttare?
Bland de bättre är @dobbis benämning på "vad har du handlat till hunden" som hon döpte till "shop till you drop"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
8 663
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
105 068
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 191
Senast: LenaH
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp