Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Matmisär i klass med min servettdiet ... :( Orkar helt enkelt inte ta mig från hotellet till matställe. Och det enda som finns i denna byggnad är en popcorn och en mjukglass-maskin. Båda ur funktion som det verkar, Antagligen tur, :(

Hur kan ni gillar ett så sorgligt inlägg??? Er ondska vet tydligen inga gränser... :(

I dag är situationen likvärdig. För trött för att orka ta mig härifrån. VARFÖR handlade jag inte på väg från dagens skola??? Det finns bara toapapper att knapra på. Plus ett rätt segt äpple och en ljummen Pepsi Max.

Åh författarlivets glamour... 😎
 
Hur kan ni gillar ett så sorgligt inlägg??? Er ondska vet tydligen inga gränser... :(

I dag är situationen likvärdig. För trött för att orka ta mig härifrån. VARFÖR handlade jag inte på väg från dagens skola??? Det finns bara toapapper att knapra på. Plus ett rätt segt äpple och en ljummen Pepsi Max.

Åh författarlivets glamour... 😎

Den vi älskar hånar/retar/plågar vi säger vi i min familj:D
 
Gjorde en riktigt god linscurry! Var sugen på kokos så jag stekte linser och grönsaker i en blandning av kokosolja och rapsolja. Kokade sedan i kokosmjölk. Kryddade med lime, limeblad, koriander, miso och sesamolja. Lite sparris i på slutet. Både linser och sparris blev perfekt kokta och kokosoljan gjorde att det blev väldigt krämigt.
 
Hur kan ni gillar ett så sorgligt inlägg??? Er ondska vet tydligen inga gränser... :(

I dag är situationen likvärdig. För trött för att orka ta mig härifrån. VARFÖR handlade jag inte på väg från dagens skola??? Det finns bara toapapper att knapra på. Plus ett rätt segt äpple och en ljummen Pepsi Max.

Åh författarlivets glamour... 😎
Författarbohemeri, liksom. Det är ju oerhört romantiskt!
 
Författarbohemeri, liksom. Det är ju oerhört romantiskt!

Känner mig lite för gammal för sånt. :(

Annat var det när jag bodde i en sunkig garderob i London och levde på stulen soppa, Lion (flest kalorier mer pence) och resterna från turisternas frukosttallrikar. Och satt på golvet och skrev på min "bärbara" skrivmaskin (vägde minst 5 kg - och jag tågluffade med den ...) eftersom pinnstolen gått sönder. På gardinstången hängde mina använda tepåsar på tork i väntan på återanvändning.

DET var romantik det ...:grin:
 
Gjorde en riktigt god linscurry! Var sugen på kokos så jag stekte linser och grönsaker i en blandning av kokosolja och rapsolja. Kokade sedan i kokosmjölk. Kryddade med lime, limeblad, koriander, miso och sesamolja. Lite sparris i på slutet. Både linser och sparris blev perfekt kokta och kokosoljan gjorde att det blev väldigt krämigt.
Jävlar, så gott! Grön sparris?
 
I afton laxwraps, eller vad det nu kan heta på svenska. Laxrullar? Varmrökt lax i hemgjorda platta bröd med mandolinhyvlad saltgurka och fänkål, avokado och bladspenat samt en sås på fet yoghurt, majonnäs, dijonsenap, gräslök, dill och persilja. Vitt VLIN. Mycket gott och lättätet.
 
Vän på middag. Vi gjorde grönsakswok med sechuanpeppar, vitlök, ingefära och chili som smakbas. Spetskål, zucchini, pak choi, broccoli, vårlök och lite annat. Väldigt grönt! Sesamstekt brun tofu som blev perfekt knaprig. Rött vin och till efterrätt: ingefäraglassen. Bra tisdag!
 
Känner mig lite för gammal för sånt. :(

Annat var det när jag bodde i en sunkig garderob i London och levde på stulen soppa, Lion (flest kalorier mer pence) och resterna från turisternas frukosttallrikar. Och satt på golvet och skrev på min "bärbara" skrivmaskin (vägde minst 5 kg - och jag tågluffade med den ...) eftersom pinnstolen gått sönder. På gardinstången hängde mina använda tepåsar på tork i väntan på återanvändning.

DET var romantik det ...:grin:
Låter helt underbart! Jag tänkte föreslå Birgitta Stenberg som förebild, men det där låter ju mer som Cora Sandels Alberte.
 
Sallad från Picadeli - hittade lite, för mig, nya saker i sortimentet så det var ju kul. Fast mest blev det avocado, det brukar det bli :D, samt mango som inte har funnits innan. Helt okej ändå eftersom jag varit helt utmattad idag.

Och nyss kom sambon hem och övertalade mig till att äta en andra middag i form av en skål med minestrone och en bit knäckebröd. Väldigt god soppa (även om den gjordes några dagar för sen :up: )
 
Vän på middag. Vi gjorde grönsakswok med sechuanpeppar, vitlök, ingefära och chili som smakbas. Spetskål, zucchini, pak choi, broccoli, vårlök och lite annat. Väldigt grönt! Sesamstekt brun tofu som blev perfekt knaprig. Rött vin och till efterrätt: ingefäraglassen. Bra tisdag!
Låter som en helt fantastisk tisdag! Måste köpa sån där brun tofu känner jag. Är det alltså samma som de hattarna man har till sushi?
 
Jag tror inte att jag ansöker om medlemskap i den där familjen...:crazy: Vad är det för fel på gammal vanlig ,hederlig medkänsla och solidaritet??? tur att man har naglar att gnaga på i alla fall... Men i morgon ska jag hem och förväntar mig en utsökt fiskrätt av något slag. Kanske grillad makrill.

England? Kan du inte beställa sunkig takeaway? Det var min räddning när jag bodde där. Kinesiskt med mycket MSG ftw! :up:
 
Jag tror inte att jag ansöker om medlemskap i den där familjen...:crazy: Vad är det för fel på gammal vanlig ,hederlig medkänsla och solidaritet??? tur att man har naglar att gnaga på i alla fall... Men i morgon ska jag hem och förväntar mig en utsökt fiskrätt av något slag. Kanske grillad makrill.

Vi är rätt snälla egentligen.
 
Tror jag fack lite mycket vlin igår. Är sagolikt trött, SKORK magiskt pigg. Diverse skålar med kål, räkor, halstrad lax, sötpotatis och kål. Och kål. Och kål.
 
Låter som en helt fantastisk tisdag! Måste köpa sån där brun tofu känner jag. Är det alltså samma som de hattarna man har till sushi?

De bruna hattarna brukar jag använda, de finns frysta. Men denna var i blockform, från kyldisken på China Center Livs på möllan. Heter typ Deep fried Tofu. Samma format som en halloumiförpackning ungefär. Blev väldigt bra att steka! Vi hällde på lite soja på slutet i stekpannan, tofun sög upp den och blev saltare men fortfarande krispig :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 661
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
105 649
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 403
Senast: LenaH
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 460
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp