Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
I lördags kväll åt vi hemgjord surdegspizza, även denna gång med grönsakerna stekta för sig. Ingen superinnovativ topping: det vildaste var fänkål. Trots den fantasilösa fyllningen och att den inte ser mycket ut för världen blev det här vår bästa pizza hittills! Perfekt tunn botten, bra tomatsås med lagom chilisting, parmesan och en ganska mesig smålagrad herrgård. Stenen hann bli riktigt varm, vilket kan ha bidragit till framgången.
IMG_0383.JPG
Igår åt vi resten av potatissalladen med stekta gröna bönor och morotssallad med rostad mandel. Efter ett gott dagsverke som involverade målarfärg gick vi och köpte glass, som vi åt på balkongen. Jag tog pistage och fransk choklad i rån.

Ikväll har jag sprungit 14 km, så maten fick gå jäkligt snabbt och vara riklig: färsk tortellini fyra ostar med ångad squash, tomater och parmesan.
 
Blev bjuden på middag i försenad födelsedagspresent - så jag och några vänner var på Tacos&Tequila. Väldigt starka, men goda, tacos med portabello, svarta bönor och typ chilimajonäs blev min middag. Stal dessutom några sötpotatisfries av sällskapet (sån är jag, en mattjuv av rang :angel: :cool: )
Till förrätt blev det guacamole med fetaost och jordgubbar ihop med nachos, lite udda kombo ändå men helt okej.
Sen avslutade jag middagen med churros - jag ÄLSKAR churros :love:
 
Tagit ut en bit högrev ur frysen och ska köra den i pottan imorgon, men jag behöver verkligen tsatsiki till det känner jag, så får väl masa mig iväg till ICA imorgon bitti. Om jag inte ska göra en klassisk fry up istället. Idag blev det fyra små baguetter med smör. Haute cuisine var det inte.
 
Funderar på GOD lunch på stan idag. Och på vad som räknas som GOTT.

Det tycker jag är ett vanligt dilemma. Ibland när jag tänkt unna mig att köpa lunch på stan blir det inget alls för vad är gott egentligen? Tyvärr är lunchutbudet i residensstaden tämligen begränsat och jag är lite kinkig med smaken, speciellt om jag ska betala rätt mycket pengar enligt min mening ;) :D
 
Funderar på GOD lunch på stan idag. Och på vad som räknas som GOTT.

Jag är så less på lunchställena inom den närmaste 500m-radien från jobbet att jag oftast inte äter lunch alls. Men det vore kul med god lunch. Då skulle jag också äta lunch idag. Säg till om du kommer på vad som är gott.
 
Jag är så less på lunchställena inom den närmaste 500m-radien från jobbet att jag oftast inte äter lunch alls. Men det vore kul med god lunch. Då skulle jag också äta lunch idag. Säg till om du kommer på vad som är gott.
Ett stort problem är ju att man tröttnar på de närmaste ställena, även om de är helt ok egentligen.

Just nu funderar jag på att gå åt ett annat håll, där de har ordinär lunchsoppa men med GOD ostfralla till och GOD bulle efteråt. Då kan jag sitta där och jobba ett par timmar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 658
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
105 649
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 403
Senast: LenaH
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 458
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp