Har börjat fundera efter natten.
Hur säkra är vi på LenaH egentligen?
Fin röstlista, absolut. Men kan det vara ren alibi?
Ta DL1. Hon kan mycket väl ha trott hon la andra rösten på kollegan heffa. Fios och hennes röst kom i stort sett samtidigt.

DL3. Första rösten på Harrysen och de flesta hakade på. Fint alibi. Vet inte om lyan sett nån hint dock.
DL4 är också fint alibi. Planen var kanske att hoppas att lotten skulle falla på Glimra.

LenaH säger själv att hon inte blivit käk. Ja precis. Varför är hon inte käkad? Hon blev tidigt godförklarad (även jag har tänkt så) och har liksom glidit på en räkmacka bakom sin fasad som BM.
Ut med flera kollegor och sen peta ut goda en efter en liksom.

Kilauea röstar på LenaH
 

Bifogade filer

  • 1713290769260.gif
    1713290769260.gif
    42 bytes · Visningar: 26
Har börjat fundera efter natten.
Hur säkra är vi på LenaH egentligen?
Fin röstlista, absolut. Men kan det vara ren alibi?
Ta DL1. Hon kan mycket väl ha trott hon la andra rösten på kollegan heffa. Fios och hennes röst kom i stort sett samtidigt.

DL3. Första rösten på Harrysen och de flesta hakade på. Fint alibi. Vet inte om lyan sett nån hint dock.
DL4 är också fint alibi. Planen var kanske att hoppas att lotten skulle falla på Glimra.

LenaH säger själv att hon inte blivit käk. Ja precis. Varför är hon inte käkad? Hon blev tidigt godförklarad (även jag har tänkt så) och har liksom glidit på en räkmacka bakom sin fasad som BM.
Ut med flera kollegor och sen peta ut goda en efter en liksom.

Kilauea röstar på LenaH
Problemet med den teorin är att det inte kunde bli lottning igår iom bm utslagsröst ;)
Väldigt bra försök dock och det ska du ha all heder för. / Q
 
Röstlista DL5 kl 21.00 (eller så fort alla är överens)
11.43 LenaH röstar på Kilauea
11.49 qitis röstar på kilaeua
11.58 Glimra röstar på Kilauea
12.51 Jfrelin röstar på kilauea
20.24 Kilaeua röstar på LenaH
Kilaeua 4
LenaH 1

@Niyama
 
Så jobbigt. En efter en lär åka om inte ängeln lyckas skydda rätt.
Men samtidigt är ju vinstvillkoren
Vinstvillkor
Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när de är fler än de goda. Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare. Gäller även om t.ex. en ond och en god missar/har ogiltig röst, det som räknas är om de giltiga rösterna är samlade på varsin kandidat.
Så det lär ju ändå bli svårt för onda att vända det hela -eller hur ? ;)
 
Grattis goda!
Ni lynchade sista ulven Kilauea

Kilauea - ulv
Qitis - ängel
Harrysen - svart får
Heffaklumpen - ulv
LenaH - siarlärlingens ättling
Blacksmithfarm - präst
Glimra - bybo
Fio - röstfifflare
Gabby_Ossi - ulv
Jfrelin - bybo
Lobelia - siarlärling
cirkus - bybo

Dag 1
Borgmästarval
Fårulven röstar på Glimra
LenaH väljs till BM

Lynch 1
Fårulven röstar på BSF
Röstfifflaren röstar på Heffaklumpen
Fårulven Heffaklumpen lynchas

Natt 1
*Ängeln skyddar Q (skickas till LenaH)
Ulvarna käkar BSF
Prästen siar Harrysen (får ej svar, käkas)

Lynch 2
Röstfifflaren röstar på cirkus
Bybon cirkus lynchas

Natt 2
Ängeln skyddar Q
*Siarlärlingen siar Q (skickas till Q)
Ulvarna käkar fio

Lynch 3
Svarta fåret Harrysen lynchas

Natt 3
*Ängeln skyddar Q (skickas till jfrelin)
Ulvarna käkar Lobelia

Lynch 4
Ulven Gabby lynchas

Natt 4
*Ängeln skyddar Q (skickas till Glimra)
Ättlingen siar Kila
Ulvarna käkar Q

Lynch 5
Ulven Kila lynchas

Få kan ha tvivlat på Qs godhet i alla fall ;). Och att jag kunde släppa in Harrysen i lyan var ju för att hon ändå inte fått nån spioninfo, och det visste ju ulvarna då, så jag skrev ut det så att goda också skulle känna till att hon blev insläppt.
 
Grattis goda!
Ni lynchade sista ulven Kilauea

Kilauea - ulv
Qitis - ängel
Harrysen - svart får
Heffaklumpen - ulv
LenaH - siarlärlingens ättling
Blacksmithfarm - präst
Glimra - bybo
Fio - röstfifflare
Gabby_Ossi - ulv
Jfrelin - bybo
Lobelia - siarlärling
cirkus - bybo

Dag 1
Borgmästarval
Fårulven röstar på Glimra
LenaH väljs till BM

Lynch 1
Fårulven röstar på BSF
Röstfifflaren röstar på Heffaklumpen
Fårulven Heffaklumpen lynchas

Natt 1
*Ängeln skyddar Q (skickas till LenaH)
Ulvarna käkar BSF
Prästen siar Harrysen (får ej svar, käkas)

Lynch 2
Röstfifflaren röstar på cirkus
Bybon cirkus lynchas

Natt 2
Ängeln skyddar Q
*Siarlärlingen siar Q (skickas till Q)
Ulvarna käkar fio

Lynch 3
Svarta fåret Harrysen lynchas

Natt 3
*Ängeln skyddar Q (skickas till jfrelin)
Ulvarna käkar Lobelia

Lynch 4
Ulven Gabby lynchas

Natt 4
*Ängeln skyddar Q (skickas till Glimra)
Ättlingen siar Kila
Ulvarna käkar Q

Lynch 5
Ulven Kila lynchas

Få kan ha tvivlat på Qs godhet i alla fall ;). Och att jag kunde släppa in Harrysen i lyan var ju för att hon ändå inte fått nån spioninfo, och det visste ju ulvarna då, så jag skrev ut det så att goda också skulle känna till att hon blev insläppt.
Haha. Jag är alltid god -sådetdå :p :D
 
Fantastiskt att du överlevde utan att vara skyddad en enda gång. Trodde du skulle bli käk inatt. Dock fattar jag inte varför en god vald BM ofta blir käk tidigt, SÅ himla viktig är inte utslagsrösten, finns värre roller för onda?
Ja, ängeln gjorde ju inte direkt sitt jobb, skyddade inte @Lobelia trots att hon visste att hon var siare och inte mig i natt trots min inte speciellt subtila hint igår! 😂
 
Fantastiskt att du överlevde utan att vara skyddad en enda gång. Trodde du skulle bli käk inatt. Dock fattar jag inte varför en god vald BM ofta blir käk tidigt, SÅ himla viktig är inte utslagsrösten, finns värre roller för onda?
Från min högst egna åskådarläktare var jag övertygad om att @LenaH var ängel och att ulvarna visste det genom en spionrad som hamnat i lyan och att det var därför Lena klarade sig.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 684
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 896
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 828
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 646
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp