Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att den paranoide siaren skulle vara allra roligast om den dök upp i en lek där deltagarna inte hört talas om den tidigare, och där man fick lov att outa sig när och hur som helst. Och så skulle en ond som satt i ett trängt röstningsläge falskouta sig som siare, följt av att den riktige siaren outade sig och sa att den förste "siaren" var ond - följt av att den paranoide siaren outade sig, och med emfas ondförklarade båda två.

Åh, vad det skulle bli rock 'n roll i de argumentationerna. Lite som

Och vilken underbar kalabalik som skulle sprida sig bland alla andra. :D (varulvsleken tycks ibland väcka en smått sadistisk sida hos mig, som jag för det mesta lyckas hålla tillbaka i andra sammanhang)

Underbart!

Ja och sen outar sig en bybo som siare(jag gillar verkligen när bybor leker siare:love:) för att förvilla de onda och övriga börjar misstänka varandra pga att de var oense om vem som var siare.

Det var många årsen det var en riktigt lyckad lek med hintar här som jag varit med i ivarjefall(har haft lite lekuppehållnågra gånger under åren) sista gångerna har jag för mig de var rätt trista pga att folk inte gjorde falska hintar.
 
Är osäker. Skolan börjar imorgon så jag vill gärna se och höra vad de säger. Om det börjar väldigt hektiskt (som jag hört att det ska) tror jag att jag hoppar lekandet ett tag. Återkommer imorgon om jag känner att det är fritt fram :)

Däremot @Momsan :love:
 
Såhär ser det ut:

Jag kan i princip starta leken imorgon kväll, med första DL tisdag kväll. Jag skulle dock gärna se ett par deltagare till. Hur var det med @Hedinn som verkade sugen? Exempelvis.

Tyvärr innebär en start i början på veckan att @Lillgrådis inte kan vara med. Men jag inser att det är rätt bra för mig att leken kommer igång, eftersom jag ska åka till Istanbul på konferens 10:e och då är det en fördel om leken är slut. Dessutom fattade jag det som att @Mammas hade svårt efter 8:e. @Sasse har ju redan anmält sig frivillig som LL (med tema blod-och-inälvor) efter den här, så Lillgrådis kan kanske hänga på den istället.

Beträffande Mammas önskan om splatter-uppdateringar funderar jag på hur jag ska lösa det i kombo med @glömmerallts önskan om humor. Jag har inte bestämt tema ännu... Eller, jag har en idé med har inte kommit på hur jag ska twista till storyn än. Eventuellt blir det något helt annat;).

Om DL-tider så kör vi två DL samma kväll. Jag har dock svårt att ha natt-DL senare än kl 22.30 - 23. Hur är det, jag skulle tycka att det var på tok för tidigt med dag-DL kl 20, men det gör kanske inte ni andra? Jag kommer hem från jobbet ca 19.30 så det är det tidigaste jag kan fixa.
 
Jag tycker 20.00 funkar bra om det funkar för dig. Det hade vi ju i leken som var.

Ang. splatter så slipper jag det gärna, men jag kan låta bli att läsa uppdateringarna så egentligen behöver du inte bry dig om vad jag tycker.
 
Beträffande Mammas önskan om splatter-uppdateringar funderar jag på hur jag ska lösa det i kombo med @glömmerallts önskan om humor.
En tuff nöt att knäcka! :D
Om DL-tider så kör vi två DL samma kväll. Jag har dock svårt att ha natt-DL senare än kl 22.30 - 23. Hur är det, jag skulle tycka att det var på tok för tidigt med dag-DL kl 20, men det gör kanske inte ni andra? Jag kommer hem från jobbet ca 19.30 så det är det tidigaste jag kan fixa.
Om jag överhuvudtaget kan, så funkar det för mig. NattDL lär vara efter att jag lagt mig dock, om du ska ha så sent :p

@Niyama Du kände dig väl också sugen på att vara LL? Om du känner samma efter Myrtens lek kan du ju vara LL innan mig.
 
@Sasse ja jag känner mig peppad men vi behöver inte slåss om saken ;) Efter denna lek känner jag att jag verkligen måste prioritera studier framför ulvlek ett tag och då är det roande att kunna vara LL i alla fall.
 
@Myrten egentligen så hinner jag inte nästa helg heller, det var bara att jag blev leksugen och du brukar ha roliga teman så hade det blivit då, så hade jag sett till att kunna vara med på något sätt. Men vänta inte in mig utan kör när det finns ett fullt startfält!

(Så kul med Istanbul, varför får jag aldrig åka på konferens till sådana ställen?)
 
@Myrten Vadå svårt att kombinera? Aldrig sett filmer som t.ex Shaun of the dead eller död snö? ;)

Jag är gärna med den här omgången! Just kvällar har jag ofta lite tight om tid, men det löser sig. Rösta lite tidigare är ju oftast inga problem. :)
 
@Sasse den här leken var det i alla fall väldigt tidsödande att vara deltagare... har lite svårt att begränsa min aktivitet som deltagare.
 
(Så kul med Istanbul, varför får jag aldrig åka på konferens till sådana ställen?)

Jag var på konferens i Linköping förra veckan, så det är... inte alltid så exotiskt! Men jag klagar inte, var i New Haven i mars och det är ett ställe jag definitivt inte skulle kommit till annars. Märklig stad!
 
Såhär ser det ut:

Jag kan i princip starta leken imorgon kväll, med första DL tisdag kväll. Jag skulle dock gärna se ett par deltagare till. Hur var det med @Hedinn som verkade sugen? Exempelvis.

Tyvärr innebär en start i början på veckan att @Lillgrådis inte kan vara med. Men jag inser att det är rätt bra för mig att leken kommer igång, eftersom jag ska åka till Istanbul på konferens 10:e och då är det en fördel om leken är slut. Dessutom fattade jag det som att @Mammas hade svårt efter 8:e. @Sasse har ju redan anmält sig frivillig som LL (med tema blod-och-inälvor) efter den här, så Lillgrådis kan kanske hänga på den istället.

Beträffande Mammas önskan om splatter-uppdateringar funderar jag på hur jag ska lösa det i kombo med @glömmerallts önskan om humor. Jag har inte bestämt tema ännu... Eller, jag har en idé med har inte kommit på hur jag ska twista till storyn än. Eventuellt blir det något helt annat;).

Om DL-tider så kör vi två DL samma kväll. Jag har dock svårt att ha natt-DL senare än kl 22.30 - 23. Hur är det, jag skulle tycka att det var på tok för tidigt med dag-DL kl 20, men det gör kanske inte ni andra? Jag kommer hem från jobbet ca 19.30 så det är det tidigaste jag kan fixa.

Jag är jobbar från 8-17 normalt och åker direkt till stallet många dagar, är hemma runt 21 ( +/- 1 en timme eller så men mycket ungefärligt). Jag har goda möjligheter att kika på tråden då och då under dagen och på vägen hem och kan skriva ett och annat inlägg under raster/pauser samt på väg till och från jobb och på kvällen efter stallet. Det låter som jag kan få knappt med tid på stall kvällar. Vad säger ni erfarna rävar?
 
Jag är jobbar från 8-17 normalt och åker direkt till stallet många dagar, är hemma runt 21 ( +/- 1 en timme eller så men mycket ungefärligt). Jag har goda möjligheter att kika på tråden då och då under dagen och på vägen hem och kan skriva ett och annat inlägg under raster/pauser samt på väg till och från jobb och på kvällen efter stallet. Det låter som jag kan få knappt med tid på stall kvällar. Vad säger ni erfarna rävar?

Med nattDL på kvällen så har du då tid under dagen att läsa och rösta.
 
@Hedinn - vad hette filmerna sa du? Betänk att du talar med en tant som gillar (kostym)dramor blandat med klassiska äventyrsfilmer. Den enda splatter-film jag någonsin uppskattat är Kill Bill och det är till stor del för att Darryl Hannah och Uma Thurman är så coola!

Preliminär lekstart: 1/9
Preliminärt första DL: 2/9, typ kl 21

Starten kan skjutas en eller ett par dagar om det dyker upp deltagare som kan hoppa på under de förutsättningarna. Men det känns som att vi startar senast onsdag!

LL Myrten
1. Niyama
2. Koppen
3. glömmerallt
4. cirkus
5. Lobelia
6. Mammas
7. zassoo
8. Jeffery
9. _CorpseBride_
10. Habina
11. Hedinn
12.
13.
14.
 
@Lobelia - om du kan göra en del teoriande under dagen stalldagarna funkar det. Rösta kan du alltid göra som säkerhet och sedan ändra om du upptäcker något nytt när/om du kollar tråden inför DL. Förr ansågs det per automatik ulvigt att ändra röst, men nu tycker jag det är vanligt att spelare som av någon anledning röstar tidigt skriver att de kanske ändrar om de hinner in mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 259
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 882
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 808
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 605
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp