Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var overkill för mig att delta i min första Ulvlek, med 22 deltagare (?) varav sex dubbelnick. Det var mer huvudvärk än någonting annat, när också i princip alla hade specialroller, nåt jag inte är van med sedan tidigare.
Så jag drog lite på munnen när nån hade klar för sig hur min spelstil var denna gång, och hur den skiljde sig mot tidigare. :)

Jag var också med i den leken :p
Har varit med i en större innan dess med. Ju fler desto roligare tycker jag men min hjärna fungerar inte riktigt normalt just nu och orkar inte med för mycket just nu. Annars är det ju fler desto bättre enligt mig.
 
Det var overkill för mig att delta i min första Ulvlek, med 22 deltagare (?) varav sex dubbelnick. Det var mer huvudvärk än någonting annat, när också i princip alla hade specialroller, nåt jag inte är van med sedan tidigare.
Så jag drog lite på munnen när nån hade klar för sig hur min spelstil var denna gång, och hur den skiljde sig mot tidigare. :)

Jag var också med i den leken :p
Har varit med i en större innan dess med. Ju fler desto roligare tycker jag men min hjärna fungerar inte riktigt normalt just nu och orkar inte med för mycket just nu. Annars är det ju fler desto bättre enligt mig.
 
LL Myrten

1. Niyama
2. Koppen
3. glömmerallt
4. cirkus
5. Lobelia
6. Mammas
7. zassoo
8. Jeffery
9. _CorpseBride_
10. Habina
11. Hedinn
12. bumpo
13. matmissbrukaren
14. caisalundblad
15.
16.
 
Lite efter... Men jag kan tillägga att enda anledningen till att jag ursprungligen bara använde "tjuv" och inte "ficktjuv" är att jag uppfann rollen till en lek som hette Midvinterblot. Den utspelade sig under vikingatid och då fanns det inte fickor.

Jag läste den förklaringen (alltså när du skrev rollbeskrivningen) så därför kändes det ok att byta namn :p
 
Känns som om vi drar igång ikväll! Jag börjar skriva ihop leken när jag kommer hem, så det kanske inte blir fullt ett dygn mellan det att ni får era roller och första DL. Jag hoppas att det är ok. Ska fundera över rollsammansättningen på tåget.
 
Jag var också med i den leken :p
Har varit med i en större innan dess med. Ju fler desto roligare tycker jag men min hjärna fungerar inte riktigt normalt just nu och orkar inte med för mycket just nu. Annars är det ju fler desto bättre enligt mig.

När det är sådär jättemånga försöker jag att koncentrera mig på ngra stycken. Min hjärna kan inte heller ta in uppåt 20 stycken
 
För att inte förvirra så mycket kanske det är bäst att jag byter avatar innan leken denna gång? Lovar att det blir ett väldigt liknande motiv, men min ettåring ser ärligt talat helt drogad ut på den nuvarande bilden...
 
En helt okänd roll hade kunnat skapa oreda (och skulle snabbt hatas av alla utom LL. :D). Ingen utom LL och rollinnehavaren vet hur den fungerar just DEN leken. Kanske bara en bybo? En ond spion utanför lyan? ELLER KANSKE EN ANDRA SIARE?! :D

...

Jag vaknade precis ur min middagslur som jag unnade mig. Kan vara så att jag inte tänker helt klart än. :angel:
 
Nja, jag har nog tänkt sätta den i rollistan. Men den får nog vänta. Måste tänka igenom lite mer eftersom rollen har förutsättningar att skapa kaos. Det är ju en sak, men det är ju bra om spelarna har möjlighet att analysera kaoset också. Just nu känner jag inte att det är fallet med vad som går under arbetsnamnet "Den misslyckade trollpackan".

Men jag har en annan idé...
 
@Lobelia - om du kan göra en del teoriande under dagen stalldagarna funkar det. Rösta kan du alltid göra som säkerhet och sedan ändra om du upptäcker något nytt när/om du kollar tråden inför DL. Förr ansågs det per automatik ulvigt att ändra röst, men nu tycker jag det är vanligt att spelare som av någon anledning röstar tidigt skriver att de kanske ändrar om de hinner in mer.

Jag tycker det beror på hur rösterna om det är ulvigt, ändra är inte misstänkt i sig tycker jag. Jag har inte koll på vilken tidsperiod du kallar förr(men jag misstänker att jag skulle kalla samma period relativt nyligen:p) Kan ju varit vanligt att bli misstänkt pga det under en period.
 
Nja, jag har nog tänkt sätta den i rollistan. Men den får nog vänta. Måste tänka igenom lite mer eftersom rollen har förutsättningar att skapa kaos. Det är ju en sak, men det är ju bra om spelarna har möjlighet att analysera kaoset också. Just nu känner jag inte att det är fallet med vad som går under arbetsnamnet "Den misslyckade trollpackan".

Men jag har en annan idé...


Säg till om du vill ha det som namn sedan, så vi inte döper den onda häxvarianten till det(jag tror inte det var någon mer en mig som kommigt med namnförslag där en?) den behöver ju byta namn eftersom den goda häxan har helt annan funktion.

Jag gill att du har ideer! :D
 
En helt okä d roll hade kunnat skapa oreda (och skulle snabbt hatas av alla utom LL. :D). Ingen utom LL och rollinnehavaren vet hur den fungerar just DEN leken. Kanske bara en bybo? En ond spion utanför lyan? ELLER KANSKE EN ANDRA SIARE?! :D

...

Jag vaknade precis ur min middagslur som jag unnade mig. Kan vara så att jag inte tänker helt klart än. :angel:

Ush det här påminner mig om när jag som LL stoppade in en ny specialroll(tror inte den hade några säkilda krafter) utan att tala om ifall den var god eller ond, jag skrev typ i rollbeskrivningen att den kundevara både god och ond, tror jag kalla den någoti stil med mystis figur.

Att jag sriver usch beror på att jag var nog lika förvirrad som deltagarna kring rollen, vilen sida var den på? Vad var meningen med rollen? osv...
 
Ush det här påminner mig om när jag som LL stoppade in en ny specialroll(tror inte den hade några säkilda krafter) utan att tala om ifall den var god eller ond, jag skrev typ i rollbeskrivningen att den kundevara både god och ond, tror jag kalla den någoti stil med mystis figur.

Att jag sriver usch beror på att jag var nog lika förvirrad som deltagarna kring rollen, vilen sida var den på? Vad var meningen med rollen? osv...

Haha! Nej, det hade nog varit en rätt småjobbig roll på många sätt. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 516
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 289
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 390
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 067
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Eurovision Song Contest 2024
  • Det här med klädsel
  • Var vill vi bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp