Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klart saker förändras, Bryr mig väl inte om var den står på listan och så men jag kommer troligtvis ha med den som ond någon gång i framtiden om jag är LL så det får ni stå ut med:p

Det finns nog fler roller som står på goda listan som nån gång kommer användas som ond ;)
 
Nää?
Du beskriver siar- och ängelättlingar.

Siarlärling - siar varannan natt.
Ängellärling - skyddar varannan natt.

Ja det här du alldeles rätt i, mitt misstag. skyller på att den rollen kallades siarlärling i nuvarande lek:p
Det finns nog fler roller som står på goda listan som nån gång kommer användas som ond ;)
Jo men de var nog inte onda från början;)

För att återgå till tjuvarna sån kallas den ena mästertjuven(den är "starkare" än den andra tjuven), vad tror ni om att kalla den andra för inbrottstjuv? eller har ni något annat fiffigare förslag?
 
Var har ni gjort av den Paranoide Siaren, den som alltid får svaret "Den är Ulv!" oavsett tillhörighet av lekledaren?
Det är min absolute favorit i ert menageri.
 
Var har ni gjort av den Paranoide Siaren, den som alltid får svaret "Den är Ulv!" oavsett tillhörighet av lekledaren?
Det är min absolute favorit i ert menageri.

Åh fyfan vilken vidrig roll!

Själv tyckte jag allra bäst om Alexander Lukas-rollen som jag hade. Den som var alldeles immun och bara kunde dö av självmordsbombaren
 


Tjuvarna
- gillar varken bybor eller onda och försöker spela ut dessa mot varandra. Pratar med varandra utanför tråden och dödar någon var tredje natt.

Tjuvarna består av
Mästertjuven
Inbrottstjuven

Tjuverna vinner leken om något av följande uppfylls vid leken slut(leken tar slut när alla ulvar är döda eller ulvarna(går om man vill att byta ut mot onda både här och i punkterna) är fler än de goda), det räcker alltså att en av punkterna uppfylls:

  • Mästertjuven är vid liv vid lekens slut
  • Om Inbrottstjuven är vid liv vid lekens slut, siaren är död och alla onda är döda
  • Om Inbrottstjuven är vid liv, demonen är död(finns ingen demon så väljer man att ge en specifik ulv extrabetydelsen i starten) och ulvarna är fler än de goda.
 
Var har ni gjort av den Paranoide Siaren, den som alltid får svaret "Den är Ulv!" oavsett tillhörighet av lekledaren?
Det är min absolute favorit i ert menageri.


Saknar du roller så är det bara att plita ner en prydlig rollbesktivning?

Har du eller kanske @cirkus inga ider till rollerna som saknar/behöver byta namn?
 
ja, Nakor det var så den hette!
Jag gillar den i allafall om jag har den O_o

Ja få man ha den själv så går den väl an. Men tänk dig typ om Myrten haft den och hon spelade lika bra som när hon lurade dig totalt och att du var på andra sidan i leken. Typ så känns det:nailbiting:

(jag drog till med @Myrten för jag tänkte att det var det värsta jag kunde komma på när det gällde just dig, du fick inte direkt en mjuksttart in i lekarna där:p)
 
Den paranoida siaren lär ju tycka det är helt onödigt att sia om denne får "hen är ulv" varje gång?
 
Men alltså jag fattar inte riktigt vitsen med den rollen.

Får jag rollen som den paranoida siare så är den ju som vilken ovetande krake som helst - eller har jag missat ngt

Jag tror poängen är att LL säger att du är siare så du vet alltså inte om att siorna är falska, men jag förstår ändå inte, borde ju begripas efter första sian visar sig vara falsk:confused: Tveksam till om jag har lekt med den rollen, men jag har hört om den.
 
Ja få man ha den själv så går den väl an. Men tänk dig typ om Myrten haft den och hon spelade lika bra som när hon lurade dig totalt och att du var på andra sidan i leken. Typ så känns det:nailbiting:

(jag drog till med @Myrten för jag tänkte att det var det värsta jag kunde komma på när det gällde just dig, du fick inte direkt en mjuksttart in i lekarna där:p)

Buhu och trauma. En sån roll får bara såna som jag ha.
 
Tanken med den paranoide siaren är väl att denne ska ställa till oreda bland de övriga, medan denne anstränger sig för att övertyga alla och envar om en ökande skaras ulvaskinn.
 
Jag tycker att den paranoide siaren skulle vara allra roligast om den dök upp i en lek där deltagarna inte hört talas om den tidigare, och där man fick lov att outa sig när och hur som helst. Och så skulle en ond som satt i ett trängt röstningsläge falskouta sig som siare, följt av att den riktige siaren outade sig och sa att den förste "siaren" var ond - följt av att den paranoide siaren outade sig, och med emfas ondförklarade båda två.

Åh, vad det skulle bli rock 'n roll i de argumentationerna. Lite som

Och vilken underbar kalabalik som skulle sprida sig bland alla andra. :D (varulvsleken tycks ibland väcka en smått sadistisk sida hos mig, som jag för det mesta lyckas hålla tillbaka i andra sammanhang)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 263
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 886
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 811
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 608
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp