Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lobelia Om du att du har tid ca en timme om dagen för lekandet, och inte har något emot "mobillekande" så tror jag att det går bra. Om du har svårt på kvällarna kan du ju rösta vid en rast eller så.

Tiden är inga problem, men det känns trist om man alltid tvingas rösta tidigt. Jag begriper mig inte heller på det där ked 2 deadlines. Och hur kul leken än är så lär den aldrig klå kvalitetstiden med pållan:love: (saknar gamla hjärt smileyn)
 
Inget du skulle rekommendera med andra ord? ;)

.

Den kändes väldigt segregerad! Att det gick en mycket trafikerad genomfartsled rätt igenom stan bidrog till detta. Jag bodde på "fel" sida, i ett område med fantastisk potential (precis vid vattnet) - den dag de gräver ner vägen. Nu var det inte det bästa, så att säga.

Jag har läst artiklar om hur New York höll på att gå åt h-e på 70-talet. Då var det hög kriminalitet och Bronx såg ut som en krigszon med hela kvarter nerbrända. En starkt bidragande orsak tros vara att trafiken delade stan. Men de fick bukt med det och idag är NYC en av världens säkraste storstäder. Men när jag var i New Haven insåg jag hur dålig trafikplanering kan bidra till segregation.
 
Inget du skulle rekommendera med andra ord? ;)

.

Den kändes väldigt segregerad! Att det gick en mycket trafikerad genomfartsled rätt igenom stan bidrog till detta. Jag bodde på "fel" sida, i ett område med fantastisk potential (precis vid vattnet) - den dag de gräver ner vägen. Nu var det inte det bästa, så att säga.

Jag har läst artiklar om hur New York höll på att gå åt h-e på 70-talet. Då var det hög kriminalitet och Bronx såg ut som en krigszon med hela kvarter nerbrända. En starkt bidragande orsak tros vara att trafiken delade stan. Men de fick bukt med det och idag är NYC en av världens säkraste storstäder. Men när jag var i New Haven insåg jag hur dålig trafikplanering kan bidra till segregation.
 
LL Myrten
1. Niyama
2. Koppen
3. glömmerallt
4. cirkus
5. Lobelia
6. Mammas
7. zassoo
8. Jeffery
9. _CorpseBride_
10. Habina
11. Hedinn
12. bumpo
13.
14.
15.
16.
 
Aha, i listan jag hittade så stod det tjuvar. Och Myrtens beskrivning passade med "ficktjuv".
Lite efter... Men jag kan tillägga att enda anledningen till att jag ursprungligen bara använde "tjuv" och inte "ficktjuv" är att jag uppfann rollen till en lek som hette Midvinterblot. Den utspelade sig under vikingatid och då fanns det inte fickor.
 
@Lobelia Det är precis så jag leker! Jag har tid på dagen att teoria och läsa, men ytterst lite på kvällen då jag har fyra hästar att ta hand om. :) Jag tycker det fungerar helt ok, även om jag kan bli frustrerad ibland när det blir missförstånd som jag inte har möjlighet att räta ut, utan blir lynchad istället. :angel:

Men det viktiga är att det här är en LEK och man skall ha ROLIGT. Så jag försöker att bara skratta åt allt elände som kan bli. :laugh: Som i senaste leken då jag tyckte det var tvärlätt, men ändå lyckades onda sidan luras... :p
 
@Niyama & @Sasse

Not gonna happen! Sitter och visslar på en stubbe i skogen fortfarande. Använde djungeltrummorna för att knacka fram det här meddelandet. :angel:

(Alternativet är att använda mina ninja skillz - fast dem borde jag väl spara till nästa lek jag ska vara med i! :idea:)

Lek så bra utan mig, alla små lekisar!
 
Jag är gärna med men det beror på antalet spelare. Min hjärna fixar inte 20 spelare att hålla reda på. Så blir vi max 14 med mig kan jag vara med. Annars blir det bara en stackars förvirrad MM i leken :crazy:
 
Jag är gärna med men det beror på antalet spelare. Min hjärna fixar inte 20 spelare att hålla reda på. Så blir vi max 14 med mig kan jag vara med. Annars blir det bara en stackars förvirrad MM i leken :crazy:
Det var overkill för mig att delta i min första Ulvlek, med 22 deltagare (?) varav sex dubbelnick. Det var mer huvudvärk än någonting annat, när också i princip alla hade specialroller, nåt jag inte är van med sedan tidigare.
Så jag drog lite på munnen när nån hade klar för sig hur min spelstil var denna gång, och hur den skiljde sig mot tidigare. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 516
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 287
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 374
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 064
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp