Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått min roll, men har tyvärr inte tid för leken ikväll. Återkommer imorgon troligen först på eftermiddagen.

OT:
Måste hinna tömma ett rum ikväll så målarna kan påbörja tapetseringen. Imorgon är det först jobb ett par timmar och sedan babysim. Det är hektiskt att vara föräldraledig......
 
Så alla vi andra är onda? I såna fall måste du ha väldigt många goda roller samtidigt? :cautious:
Är det inte jobbigt att vara siare, ängel, häxa osv på en gång? :eek: För att inte tala om att vara båda halvorna i tvillingparet... :rofl::D;)

Snurrfina är snurrig men att tro att alla är onda faller inom normal snurrighet för Snurrfian så det är bäst att ha överseende med det.

PS Snurris, du får inte hinta vilk(en)a roll(er) du har - här alla goda roller :).
Jag tycker att det är komplicerat det här, inte nog med att jag ska ha koll på min egen roll, jag ska dessutom försöka komma på vad ni andra har för roller, alltså försöker jag underlätta för mig själv, alla andra är onda! Plättlätt! :D
 
Jag tycker att det är komplicerat det här, inte nog med att jag ska ha koll på min egen roll, jag ska dessutom försöka komma på vad ni andra har för roller, alltså försöker jag underlätta för mig själv, alla andra är onda! Plättlätt! :D
Så att du bara behöver räkna ut vem som är ondast eller?
 
Jag kommer nog att periodvis ha lite låg aktivitet från fredag - jag är ju i Skånska landet och kollar på SWBs avelschampionat. Imorgon kommer jag vara delvis hemma, men fredag borta hela dagen, samma med lördag och söndag.
 
Mer rollförtydling

Häxan får givetvis också förhäxa sig själv

och för de nya vill jag även tillägga att ängeln också skydda sig själv, de rutinerade hoppas jag redan har koll på det.
 
@glömmerallt
Ett önskemål, när du förtydligar så gör en kopia av hela rollbeskrivningen och ändra i den så att vi får allt på samma ställe. Det blir jobbigt att leta på flera ställen :)
 
Här är rollerna samlade och förtydligade, jag har gjort tillägg utöver de jag gjort förut så läs igenom igen.

Rolllista


Goda

Siare

Siar en deltagare varje natt, får även reda på om någon är del i ett kärleks par(vill dock påpeka att eftersom draken kan använda sin kraft när som helst i leken så kan ju personen senare bli kär även om den inte är det när den blir siad)

Ängel

Har förmågan att skydda en deltagare från ulvarna varje natt, får skydda sig själv om den vill. får skydda olika olika nätter eller samma om den vill

Spion

Får varje natt se de andra rollernas val

Spionen får alltså reda på vilket hyss som valts vid natten av onda fen. Vid röst trollningen får den också reda på vem som inte fick rösta och vem den inte fick rösta på. Vid sian får den reda på vem som siats. När feen väljer att skydda sig själv så får den bara veta just det och får alltså inte info om vem fen är. När fen förhäxar så får spionen veta vem som blir förhäxad. När fen väljer spioninfon får spionen bara veta just det(givetvis får den själv spioninfon som vanligt.


Spionen får ingen info om drakens val

Övriga infon spionen får fungerar som vanligt, om någon tycker det är oklart så fråga.


Tvillingar

Har inga specialkrafter men får prata med varandra utanför tråden

Häxa

Förhäxar varje natt en deltagare så att dennas röst inte räknas kommande dag. Får inte förhäxa samma deltagare två nätter i rad. Får förhäxa sig själv om den vill

Välsignad

Överlever en ulvattack

Drake

Har förmågan att få två andra deltagare att bli kära, dessa bildar då kärlekspar. Kan använda sin kraft när den så önskar och är inte bunden till deadlines(dock kan den bara använda kraften när den är vid liv). Får välja sig själv som en av två i kärleksparet

Bybor

Har inga specialförmågor



Onda

Varulvar

Käkar en deltagare varje natt, får prata med varandra utanför tråden.

Onda fen( Ny roll)

Kan ställa till med massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt där den inte hör hemma. Har bara ett hyss för sig per natt och hon gör inte om samma två gånger. Kan förhäxa, sia, kika på spioninfon, trolla så att någon hindras att rösta på en specifik person(t.ex glömmerallt får inte röstat på Mammas), eller skydda sig själv från att bli uppkäkad. När hon gjort alla dessa hyss kan hon dock börja återanvända dem måste då göra alla hyss en andra gång innan hon får hitta på ett hyss för tredje gången. Väljer själv ordningen och de behöver inte vara samma i de olika omgångarna med hyss.

Vad gäller röstrollningen och förhäxning så får onda fen blanda in sig själv i den om så önskas och isåfall på vilket vis som helst.



Övriga (varje individ i kärleksparet spelar för den sida där de startar leken.)


Kärlekspar


Vet om varandras roller men får inte prata utanför leken. När den ena dör så där den andra också.





Ingen av rollerna kan använda sina krafter efter att de dött. Om de dör vid nattdeadline så räknas inget de eventuelllt gjort den natten

Alla specialrollers val måste vara gjorde före natt dl(prick på klockslaget räknas.)

De goda vinner när alla onda är döda och de onda vinner när de är fler än de goda.
 
På väg tillbaka till Stockholm och ska försöka undvika postterminalen (nu var telefonen inne på posttraumatiskt, hur ska den ha det???). Läst leken, men än finns det inget att ta på direkt. Typ hälften av inläggen kom ju innan folk fått sina roller.

Funderar lite rund draken som är en god roll, men vars aktivitet kan slå lite... hur som helst. Jag undrar hur länge draken vågar vänta. Generellt märker man ju om man håller på att lynchas men äten kan ju vilken spelare som helst utanför lyan bli när som helst. Känns ändå som det är rimligt att draken avvaktar till hon är hyfsat säker. Para ihop två goda kan ju ta ände med förskräckelse.

Funderar också på onda fen, som bör vilja försöka visa sig på något sätt. Hon känner (väl?) inte till lyan, så det kan bli knivigt. (Och nu kan diskussionen huruvida detta var en hint påbörjas, snällt av mig vad? Om telefonen ville skulle jag lägga in en ROFL-smiley.)

Det var väl allt.
 
Håller m dig om att det inte finns ngt att ta på än, förutom att @Snurrfian är ju mer än lovligt snurrig just nu - om alla utom hon skulle vara onda skulle ju leken vara slut innan den ens börjat :idea: :p

Det finns ju ytterligare ett alternativ som drake - man kan avstå helt från att para ihop någon. Bara för att man har en förmåga behöver man ju inte utnyttja möjligheten om man är osäker på ens val.
 
Håller m dig om att det inte finns ngt att ta på än, förutom att @Snurrfian är ju mer än lovligt snurrig just nu - om alla utom hon skulle vara onda skulle ju leken vara slut innan den ens börjat :idea: :p

Det finns ju ytterligare ett alternativ som drake - man kan avstå helt från att para ihop någon. Bara för att man har en förmåga behöver man ju inte utnyttja möjligheten om man är osäker på ens val.
:p

Det är väl bättre att jag snurrar nu i början när det inte finns så mycket att gå på, folk blir så upprörda när jag missförstår längre fram. ;) Jag hoppas på att folk kommer in och skriver lite under dagen.
 
Sådär, då kan jag börja teoria... :)

Jag känner igen mig i det Snurrfian skriver om att alla är onda. Så brukade jag också tänka förut, att alla är onda först och så blir vissa gradvis mer goda medan andra fortsätter vara onda. Numera tror jag mer att jag tänker att alla är neutrala, innan de börjar att vandra på skalan mot god eller ond. Så... Säger det någonting om Snurrfian att hon resonerar såhär? Nja... Egentligen inte. Det enda scenario jag kan tänka mig, är om hon skulle vara onda fen, då måste det verkligen kännas som att alla andra är onda. De goda som vill ha ut henne och ulvarna som inte vet att hon är på samma sida.

Myrten funderar också kring fen, men även draken. Det enda jag kan reagera på där är hennes "(väl?)". Det känns som ett sätt att markera att hon inte är fen, eftersom om hon var det skulle hon veta säkert om fen visste om lyan eller inte. Samtidigt kan det förstås vara för att markera till @glömmerallt att hon är lite osäker på hur rollen fungerar.

Paddington skriver lite om draken också, men det hjälper mig inte i jakten på onda. ;)
 
Håller med om att det inte finns något att gå på än. Alla verkar ha hittat hit men än så länge har det bara varit några funderingar kring vissa av rollerna och det säger mig ingenting. :)
 
@Habina jag försöker hitta något vettigt sätt att tänka så jag prövar mig fram i hur jag ska tänka. Tidigare har jag tänkt att alla är goda istället, men det kanske är neutral jag ska försöka tänka...
 
@Habina jag försöker hitta något vettigt sätt att tänka så jag prövar mig fram i hur jag ska tänka. Tidigare har jag tänkt att alla är goda istället, men det kanske är neutral jag ska försöka tänka...

Så länge du har samma system i en hel lek och hittar onda så är jag nöjd. ;) Men det är verkligen svårt hur man skall skriva, speciellt nu när man måste ha teorier för varje liten känsla. Jag är faktiskt mer nervös av den här leken än min första. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 589
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 258
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 881
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 599
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp