Bukefalos 28 år!

Vilka tider brukar det vara minst personer i vallokalerna?

Röstade lite efter nio, var väl en före och tre-fyra efter mig. Ute på landet, brukar väl vara lugnt på förmiddagen. Tror dock det sagts att det brukar vara flera lagom till stängning?
Hur som helst skulle jag inte vilja vara ute i sista minuten, man kanske inte hinner fram i tid och det skulle väl vara rätt trist.
 
Jag ska dit nu vid lunch, mest för att det ligger en pizzeria bredvid och jag är sugen på pizza att ta med mig hem :p, sen tror jag det beror på vart man bor.
Här är det inte så mycket folk, tror jag köat max några minuter när jag varit där.
 
Hos oss var det kö! Jag pratade lite med en av valarbetarna och det hade varit en strid ström från att de öppnade! Nu var kön bara på några personer så det var ganska gemytligt att stå och småprata lite med folk. Vi blev även stående utanför och prata med grannar en halvtimme. En polisbil kom förbi och visade upp sig men vi tillhör nog inte något riskområde direkt. ;)
 
Vid annan vallokal i närheten var det kö både vid 10 och 11. Bara för att motbevisa vad jag skrev igår ;)
 
Röstade lite efter nio, var väl en före och tre-fyra efter mig. Ute på landet, brukar väl vara lugnt på förmiddagen. Tror dock det sagts att det brukar vara flera lagom till stängning?
Hur som helst skulle jag inte vilja vara ute i sista minuten, man kanske inte hinner fram i tid och det skulle väl vara rätt trist.
Vad händer då, stänger de med kö kvar verkligen?
 
Jättekö när jag besökte min vallokal strax innan 11. Dock bara till Norra. Södra var tomt (de delar lokal men har olika köer). Kö inne och kö för att komma in i lokalen. Fick vänta ca 10 min för att komma in och 30 min för att lämna min röst.
 
Var vid lokalen vid 10.30 och har aldrig sett så mycket folk där vid val innan, är fjärde gången jag röstar i denna lokal. Fikade med barnen utanför så var kvar ca en timme och kön ringlade ut ur lokalen och minskade inte, snarare tvärtom. Jag tror och hoppas och fick känslan av att många vill ta sitt ansvar och sätta ner foten mot de mörka krafter som tyvärr växer i samhället, blev t.om lite rörd när jag stod där i kön ☺️
 
Var vid lokalen vid 10.30 och har aldrig sett så mycket folk där vid val innan, är fjärde gången jag röstar i denna lokal. Fikade med barnen utanför så var kvar ca en timme och kön ringlade ut ur lokalen och minskade inte, snarare tvärtom. Jag tror och hoppas och fick känslan av att många vill ta sitt ansvar och sätta ner foten mot de mörka krafter som tyvärr växer i samhället, blev t.om lite rörd när jag stod där i kön ☺️
Jag hör det från många platser i landet. Engagemanget i den här valrörelsen har varit större än någonsin.
Det är många som insett att det är ALLVAR den här gången.

Politikerdjuret i mig blir lite lyckligt när jag ser stans gågata full av folk i olikfärgade jackor och Tshirts. När olika partiers valarbetare står och samtalar med varann och provsmakar varandras godis.

Allt det här har lett till att ingen har kunnat undgå att det är val.
 
Tack för alla svar, sov lite väl länge idag :/

En annan fråga. Måste man rösta i ett bås eller kan man lägga valsedlarna i kuvertet utanför? Kommer aldrig ihåg hur det går till, har inte hunnit rösta i så många val. Är totalt obrydd om ifall någon ser vad jag röstar på.
 
Tack för alla svar, sov lite väl länge idag :/

En annan fråga. Måste man rösta i ett bås eller kan man lägga valsedlarna i kuvertet utanför? Kommer aldrig ihåg hur det går till, har inte hunnit rösta i så många val. Är totalt obrydd om ifall någon ser vad jag röstar på.

Självklart får du stoppa i dem utanför, men vanligtvis går man till ett bås. Glöm inte att försluta kuverten.
 
Passerade vid lunch idag, såg rätt lugnt ut här. Får se hur det ser ut i eftermiddag när jag ska iväg och rösta :)
 
Kommer rösta närmare stängningsdags. Vet t.o.m folk som aldrig röstar annars som har gett sig ut för att rösta i år.
Gubben var till apoteket under veckan och han sa att det var väldigt mycket folk vid förtidsröstningen, det var fullt på parkeringen.
Tror på högt valdeltagande i år.
 
Vi var och röstade vid klockan 10.30 ungefär och det var mycket folk och kö. Det lokala partiet jag röstade på till kommunfullmäktige fanns det inga valsedlar för så jag tog en blank och skrev namn och kandidat på. Har ni personröstat i något av valen? Jag gjorde det bara i kommunfullmäktige tyckte den personen hade viss kompetens och erfarenhet som jag tror kan vara bra i lokala politiken .
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 243
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 497
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 037
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 724
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp