Bukefalos 28 år!

Vilka tider brukar det vara minst personer i vallokalerna?

Skiljer nog på olika ställen. Själv röstade jag vid 17-tiden och det var ingen kö även om jag inte var ensam. För norra distriktet, var på samma plats med olika byggnader så jag gick fel först, var det lite mer folk.
 
När jag förtidsröstade så sa de att med den nya lagen (uppdaterade?) att det bara fick vara en vid valsedlarna så behöver man ju inte längre ta massa olika valsedlar för att "dölja" vad man röstar på för ingen ser när du står där själv. Jag tyckte det lät vettigt och minskar att de slängs så jag tog inga extra :)
 
När jag förtidsröstade så sa de att med den nya lagen (uppdaterade?) att det bara fick vara en vid valsedlarna så behöver man ju inte längre ta massa olika valsedlar för att "dölja" vad man röstar på för ingen ser när du står där själv. Jag tyckte det lät vettigt och minskar att de slängs så jag tog inga extra :)
Här var dom utanför vallokalen o där fans ingen som såg till att där bara var en person i taget som plockade på sig valsedlar.
 
Typ tomt här, 3-4 pers utöver mig och mitt sällskap. Men någon lag om en person vid valsedlarna har jag inte hört om? Var en som stod och letade före mig men jag klev helt enkelt fram och plockade på mig det jag skulle ha.
 
Typ tomt här, 3-4 pers utöver mig och mitt sällskap. Men någon lag om en person vid valsedlarna har jag inte hört om? Var en som stod och letade före mig men jag klev helt enkelt fram och plockade på mig det jag skulle ha.
Ja det var info från de som arbetade där och han nämnde något med vallagen och att det kommit till för att förhindra...något som jag inte minns! Kanske inte stämmer, men vi fick iaf bara gå in en och en till själva valsedlarna, sen fanns det ju flera såna "skynken" att stå bakom och stoppa i :)
 
När jag förtidsröstade så sa de att med den nya lagen (uppdaterade?) att det bara fick vara en vid valsedlarna så behöver man ju inte längre ta massa olika valsedlar för att "dölja" vad man röstar på för ingen ser när du står där själv. Jag tyckte det lät vettigt och minskar att de slängs så jag tog inga extra :)
stämde inte här. Här såg alla både framför och bakom en i kön vad man tog för lappar - jag har inga problem med det. Däremot har jag problem med att personen framför mig tog lappar från SD :down::meh:
 
Ja det var info från de som arbetade där och han nämnde något med vallagen och att det kommit till för att förhindra...något som jag inte minns! Kanske inte stämmer, men vi fick iaf bara gå in en och en till själva valsedlarna, sen fanns det ju flera såna "skynken" att stå bakom och stoppa i :)
Sådana där bås/skynken att stå bakom när man stoppar in valsedlarna i kuverten har väl alltid funnits? Åtminstone sedan 1973.
 
Då har man röstat. Var två före vid valsedlarna. Annars ingen kö. Dock kom fyra stycken bakom och plocka sedlar. Så dom såg vad jag röstade. Men det bekymrar mig inte.
 
Jag röstade 09:35 typ och då var det tre som höll på att rösta och två före mig i kön, sedan bara min familj. Dvs väldigt lugnt :)
 
Röstade för första gången idag, vid 11.30 tiden. Lokalen var knökfull och något jag i det närmaste skulle vilja beskriva som "milt kaos" rådde. Folk precis överallt. :crazy: :banghead:
Blev en lite rolig situation då jag pga. kaoset inte orkade plocka extrasedlar osv.osv. utan tog bara sedlar från det parti jag tänkte rösta på/är medlem i. Rätt många jag känner (unga människor!) var där samtidigt, och såg mig plocka sedlarna, för att sedan smita in i båset. Alla dessa stod på rad som :D :p :D :p. Haha skrattar fortfarande inombords av deras miner. :rofl: (Det är verkligen ingen hemlighet vilket parti jag sympatiserar med, så deras reaktion var alltså en mer humoristisk version av "Är någon förvånad eller? :p")

Känns bra att jag nu har röstat för ett humanare, hållbarare och öppnare Sverige som är fullt av liv även utanför tullarna. :heart
 
Efter en del missöden så kom jag iväg och röstade ca 19.30. Inget köande och få människor. Skönt! Det var en mindre lokal (mer entre) så hade varit jobbigt med mycket folk. Var inte så många korta personer där ;P Tog några vallappar från partiet utanför så plockade inte extra förutom det andra partiet som jag funderade på. Fick bli en mix av röster :bump::banana:
 
Efter en del missöden så kom jag iväg och röstade ca 19.30. Inget köande och få människor. Skönt! Det var en mindre lokal (mer entre) så hade varit jobbigt med mycket folk. Var inte så många korta personer där ;P Tog några vallappar från partiet utanför så plockade inte extra förutom det andra partiet som jag funderade på. Fick bli en mix av röster :bump::banana:

Vad bra att du kom iväg!
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 563
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 891
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 542
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 181
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp