Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans I morgon går anmälningstiden ut till Lekebergsritten, en CR på 40 km den 28 oktober. Vi ser gärna att det trillar in fler anmälningar...
Svar
17
· Visningar
1 540
Senast: Shaggy
·
A
Distans Nu är våra svenska ryttare på väg mot Spanien! ;) Frida Söderström ska försöka lämna lite rapporter och bilder förhoppningsvis..! Så...
Svar
10
· Visningar
2 046
Senast: liza_
·
F
Distans ja vad tycker ni är bäst? att starta i grupp eller vänta och starta "en å en"? :smirk:
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: neywaz
·
Distans I TR står det ju att "speciella svårigheter" ska märkas ut och att det ska finnas en alternativ väg. För mig som ännu inte kommit iväg...
Svar
18
· Visningar
2 018
Senast: limona
·
C
Distans Då är det snart dags för årets första (och min andra! :)) distansritt! 10 maj på Hökensås, är det någon mer som ska dit? Hur gör ni...
Svar
15
· Visningar
2 181
Senast: Lorelie
·
T
Distans From nästa år är vi flera arrangörer som inte kommer att ha nummerlappar, utan ryttarna kommer själva att få ta med sin egen nummerlapps...
2
Svar
21
· Visningar
3 646
Senast: EmmaS
·
Distans Hur förhåller ni er till att det är ett medeldistans-SM, på gång? Jag har funderat på detta mycket, och kan inte se en enda anledning...
2
Svar
38
· Visningar
5 320
Senast: limona
·
Distans Hello, funderar runt vilka nya paddar som kommit, provats och som är bra. Har en bekant som rider i en väl sittande sadel året om...
Svar
1
· Visningar
1 921
Senast: Armadillo
·
W
Distans Lite funderingar kring de egna insatserna... Får man gå/springa bredvid? Hur mycket är det tillåtet att löpa om nu man får det? Brukar...
Svar
10
· Visningar
1 494
Senast: Madde71
·
A
Distans Hur tänker ni när ni ger foder till era distashästar? Kan man jämföra med maratonslöparna som ska äta långsamma kolhydrater? Bör man...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: Stopek
·
T
Distans \"Långritts utrustning\" Ho fäll bara hinkar, muggar. Sadelväskor och liknande, vart kan man köpa sådant, är speciellt på jakt efter...
Svar
5
· Visningar
2 148
Senast: Liten
·
Distans Hejsan! Tänkte bara göra ett litet inlägg om hur trevligt distans verkligen kan vara!!! :D När vi red vår första PP-ritt vid...
Svar
10
· Visningar
1 224
Senast: Idaho114
·
S
Distans Jag tycker det skulle vara intressant om ni ville berätta lite om hur ni "eftervårdar" era hästar efter tex tävling eller hård träning...
Svar
3
· Visningar
1 309
Senast: mahlmt
·
Distans Hej alla distansintresserade :) Nu vill jag börja med distansritt med mitt shagya-sto, men jag känner ingen annan som rider distans...
Svar
5
· Visningar
1 125
Senast: Naqzita
·
Distans Exakt HUR antecknar ni i eran träningsdagbok så att det blir en klar återkoppling till träningsplanen och att man får en snabb överblick...
2
Svar
25
· Visningar
4 693
Senast: Habina
·
Distans Hej! Japp, jag undrar alltså om din/dina distanshäst/hästar får bli lite rund och knubbig, för att inte säga fet, på höst och...
Svar
7
· Visningar
1 646
Senast: Mirraya
·
D
Distans Två begrepp som ofta används här på Bukefalos är "att fullfölja är att vinna" och "LSD" (Long Slow Distance eller på svenska "lång...
Svar
2
· Visningar
1 460
Senast: Dinamith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp