Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Har startat en LC:1 och två LC:2or nu och insett att det kanske inte riktigt var min grej. Visst, LC:2 var väl hyfsat roligt att rida...
Svar
5
· Visningar
1 858
Senast: Tussinussen
·
Körning Hej, ska lämna in en gammal loksele till renovering, dvs byta ut allt läder o spännen. Om jag ska ha den till tyngre körning...
Svar
3
· Visningar
3 336
Distans Vilken typ av sadel bör man använda för att skona både häst och ryttare vid långa turer? Det finns ju oändligt många modeller, med...
Svar
1
· Visningar
1 807
Senast: Liten
·
Islandshäst Hej, tror jag postar rätt nu.. Annars får ni ignorera eller ta bort :) Har en liten herre, 118 cm. Alltid trott att han är...
2
Svar
29
· Visningar
5 780
Senast: maryjane86
·
Hoppning Hej alla hoppexperter! Jag letar hoppsadel till min annars dressyrhäst som har en vad jag uppfattar som överbyggd men ganska rak rygg...
Svar
2
· Visningar
1 559
Senast: Aureola
·
Dressyr Hej! Har lite "problem" med min ena häst. Hon är av den typen som vill ha ytterst lite stöd och som lätt ramlar in bakom lod och...
2
Svar
24
· Visningar
7 240
Senast: Ottilia
·
Hoppning Jag är en dressyrfjant och har dålig koll på hopputrustning :p Däremot hoppas min häst av medryttaren och rids ut av mig och då har jag...
Svar
4
· Visningar
1 519
Senast: Jojo
·
Islandshäst Hej! Jag har funderat på att testa en masterback. Egentligen var jag inne på en bomsadel efter att jag har haft en sensation ett bra...
Svar
8
· Visningar
2 977
Senast: SoNo
·
Tävling Vart hittar man reg nr på hollänskt pass? enda nummer ja hittar är chipnr, medlemsnr och lidnr? är medlemsnr samma som regnr?
Svar
2
· Visningar
1 674
Senast: cewe
·
Dressyr Har 2 frågor: 1. Vad är skillnaden mellan skänkelvikning och öppna? 2. Vad är skillnaden mellan öppna och sluta?
Svar
4
· Visningar
1 994
Senast: Blandrastik
·
  • Låst
Islandshäst Hej! Skulle vilja se lite exempel på de olika modellerna som finns på Islandshästen. Har sysslat med islandshästar länge men aldrig...
Svar
3
· Visningar
1 367
Senast: fetange
·
Körning Normalt sett har jag nog ganska så bra koll, men tänkte att där kanske har kommit någon sele som jag missat. Har en Idealsele i...
Svar
2
· Visningar
1 490
Senast: -Catherine-
·
Islandshäst Jag har hittat en tjej som säljer en Hilbar Royal Delight som jag är på jakt efter begagnad. Den är ca 1,5 år gammal. En sån sadel...
Svar
7
· Visningar
3 297
Senast: Gimlan
·
Körning som håller måtten 80x40m? som har underlag lämpligt för körning, dvs inte för djupt underlag. :)
Svar
6
· Visningar
1 511
Senast: Niela
·
Trav Jag får hem min häst nu i helgen, ett travsto. Förra ägaren tänkte fixa på nått sätt att hon fortfarande kommer få ha kvar rätten att...
Svar
7
· Visningar
2 021
Senast: Masse
·
Western Hej! Jag har ett quartersto på 18 år som jag funderar på att betäcka. Hon är efter Mesa Hesa. Hon är väldigt grov, 148 cm hög. Jag...
Svar
5
· Visningar
2 820
Senast: Brookieaa
·
Trav Tips på ett bra allvädersställ,helst 2-delat,som inte kostar en hel förmögenhet?
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Suskiv
·
Hoppning Hej alla bukesar. Behöver ny inspiration såhär vid kalla vintertider. Bomba gärna med tips på nyttiga hopp- samt markarbetsövnimgar...
Svar
6
· Visningar
4 057
Senast: Marvin
·
Dressyr Får man tävla dressyr med det här tränset? I TR står det väl något i stil med att nosgrimman får vara i enbart läder, men menas det med...
Svar
17
· Visningar
2 750
Senast: pulkaskurk
·
Trav Då var det väl dags för en bildtråd för årets föl tycker jag.
2 3
Svar
46
· Visningar
13 008
Senast: via
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp