Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Har en liten fundering hur man märker om det finns mögel i ett stall. Hjälper till & rider en häst i ett stall & när jag kommer därifån...
Svar
3
· Visningar
2 310
Senast: kopparberg
·
Hästvård Det är snart slut på alla mina burkar och flaskor samt det kraftfoder hon äter nu. Och jag tänkte passa på att rensa ur hennes kropp...
Svar
19
· Visningar
1 778
Senast: lil-sis
·
F
Foder & Strö Har ett föl som är 8 månader, behöver hon få tokosel, vet att dräktiga ston ska ha det men behöver fölen också få det.
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Stereo
·
Foder & Strö ...kräver det en invänjningsperiod eller kan man börja ge det på en gång :confused: Min pålla har fått 9 kg/dag, födelat på 3, 2, 2 o...
Svar
7
· Visningar
901
Senast: CosmicQueen
·
J
Hästvård med diverse olika skador på en häst. Har varit och kollat på ett vbl, 6 årigt sto som är till salu. Var otroligt bra att rida trots att...
Svar
8
· Visningar
1 005
Senast: Desert_Wind
·
Hästvård Erfarenheter av varianterna med magneter och Back on Track? Det finns ju många olika magneter ute på marknaden, har Du någon och isf...
Svar
7
· Visningar
2 400
Senast: fio
·
S
Hästvård Har en islandshest, 5-gjenger, så det er ikke alltid så lett å skille mellom hvilke urenheter som skyldes mellomting mellom gangartene...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: mandalaki
·
D
Foder & Strö Är det någon som har någon erfarenhet av fodertillskott från Equistro? Nöjda/missnöjda?
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Alzao
·
T
Foder & Strö Mina hästar har i sin lösdrift tillgång till vattenkopp med cirkulerande vatten som under kalla dagar värms till några plusgrader (5...
Svar
3
· Visningar
1 675
Senast: Mynta2
·
F
Hästvård Upptäckte igår kväll att ungponnyn fattades päls längst fram, mitt på bringan. Ungefär på det stället som ett täckesspänne skulle ligga...
Svar
11
· Visningar
1 007
Senast: Francess
·
Hästvård Förra vintern fick lillponken (nu 4,5 årig islvalack) pälsätare, d tog rel. lång tid innan jag fattade att det var pälsätare (typ hela...
Svar
6
· Visningar
1 089
Senast: Francess
·
M
Hästvård Vi har en äldre valack (f -88) som blev halt i somras. Han var halt av och till under några veckor, somliga dagar helt ohalt och somliga...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: sleepy
·
P
Foder & Strö Efter att vi gått över helt på ensilage har han blivit jättedålig i magen. jag började därför att ge vetekli tillsammans med Kraffts...
Svar
8
· Visningar
1 258
Senast: Raeman
·
Foder & Strö Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.. Jag har ett halvblodssto dräktig i 6 månaden, för bara några veckor sedan började hon falla...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: Ragatan
·
Foder & Strö Vilket är bäst. Kan man bara gå över från kross till hel ?? Min har ätit kross helatiden . Har ingen kross maskin nu . Vill börja med...
Svar
5
· Visningar
828
Senast: Rotterö
·
D
Foder & Strö Ska snart byta från vanligt hö till hösilage till mina två hästar, ett halvblod med halvkänslig mage och en korsningsponny med en mage...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: puckis
·
Hästvård Okej. Uppdateringsdags. :) Efter alla filmer, frågor och funderingar. Equiterapeuten var ute hos Battis igår, och kände över honom...
Svar
5
· Visningar
1 004
Senast: Jen80
·
T
Foder & Strö Jag fodrat mitt halvblod med kraft de senaste året.. och jag har alltid tyckt att hon varit lite lös i magen.. ibland bättre och ibland...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: Tina_86
·
J
Foder & Strö Min kompis fodersto har nyss blivit avvänjd från sin föl och har inte blivit riden på 1 1/2 år. Fölet har sugit ur henne rejält så hon...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Nu är jag nog på väg över till hel havre. Kan man byta direkt ? Måste man ha en över gång från havre kross? Blir hästarna hetare eller...
Svar
5
· Visningar
1 973
Senast: tgd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp