Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nu ni... Har varit dum nog att erbjuda mig köpa in hö till fler än mig själv i stallet, vilket givetvis "backfired". :crazy: Har fått...
Svar
7
· Visningar
851
Senast: Magdalena
·
Hästvård Har upptäckt en konstig sak med min nyköpta häst (haft honom i 3 veckor) Ibalnd när han äter så klonkar det i käken på honom. Någon...
Svar
4
· Visningar
2 524
Senast: LitenIsa
·
Foder & Strö Nu kommer jag och tjatar en massa om soja igen... Förlåt en okunnig... Men vad är anledningen till att det är en maxgiva på sojan? Är...
Svar
14
· Visningar
1 234
Senast: tretjak
·
N
Hästvård Jag skulle vilja ha lite information om vad inre tumörer kan ge för symptom på en häst? Givetvis beror det väl på vart tumören sitter...
Svar
13
· Visningar
3 391
Senast: kopparberg
·
Hästvård Har nu läst lite overallt att man kan väcka blodmaskarna som sussar om man maskar på "fel" sätt och därmed riskera ett koliktillstånd...
2
Svar
25
· Visningar
2 502
Senast: Magdalena
·
Hästvård Nu verkar det som om det är där problemet sitter. Någon som vet om hur den prognosen ser ut? Det är helt nytt för mig. Hon behandlas...
Svar
6
· Visningar
2 171
Senast: annaa
·
Z
Hästvård den 17/12 vad hovslagaren här och slog på nya skor+ snösulor. på kvällen när jag kom till stallet var hon jätteöm i alla fötter,men...
Svar
9
· Visningar
1 075
Senast: zana
·
B
Foder & Strö Fodret \"Hestekraft\" ? Vilka erfarenheter har ni av det? Bra eller dåligt? Var kan man få tag på det i Gävleborgs län? Min arabvalack...
Svar
8
· Visningar
5 771
Senast: SaraMara
·
S
Foder & Strö Mitt femåriga sto är rätt så svullen i bakbenen på mornarna, jag har funderat på om det kan vara fodret. Hon får krafft groov ca 1,5 kg...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: CosmicQueen
·
R
Hästvård Har behandlat min putte nu över ett år för mugg och rasp.Utanresultat...Men nu har jag fått besketet att han har fotskabb.. :confused:Så...
Svar
9
· Visningar
1 994
Senast: Raffe
·
B
Hästvård Är det någon av er som vet om det finns någon lag vad gäller daglig utevistelse för hästar? Eller nån lag om utevistelse öht? Undrar för...
Svar
11
· Visningar
1 144
Senast: CallMeAce
·
B
Hästvård Jag måste ha täcke på min häst när hon är ute, annars blir hon öm i sin rygg. Jag har nästan lite dåligt samvete för att jag har täcke...
Svar
13
· Visningar
1 255
Senast: suisyola
·
L
Hästvård Hitta en lös ponny idag. När jag väl fick tag i den så såg man hur mager den var och hovarna börja växa uppåt :cry: Vi såg en gård i...
2
Svar
25
· Visningar
1 977
Senast: Lindis
·
L
Hästvård Har en arab kille som inte haft det lätt när han kom så ville veterinären tvångsavliva. Men jag ville ge honom en chans. Efter de att...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Lindis
·
E
Hästvård om man ska skaffa en nordsvensk, En som blir rider regelbundet och sköts normalt, Behöver dem lika dan omvårdnad som ädla fullblod...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Mynta2
·
F
Hästvård Upptäckte att min häst var lös i magen igår, och då menar jag riktigt lös. Det har i stort sett bara runnit igenom honom. Och då undrar...
Svar
3
· Visningar
656
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Alltså, när man räknar själv en foderstat, så ska man ju räkna med hästens ras. 0,05 för halvblod och 0,1 för fullblod. Men varmblod då...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: malumbub
·
Hästvård Vad i hela fridens namn kan det ha varit, jag vart inne på foderstrupsförstoppning direkt, men han hostade två gånger och bägge gångerna...
Svar
4
· Visningar
2 204
Senast: Alexandra_W
·
K
Foder & Strö att ge då höet brister lite i vitamin-och proteinhalt? (Under våren) Ger nu Lusern (proteinrikt), men ska även ge någon form av vitamin...
Svar
13
· Visningar
1 078
Senast: Plingplong
·
L
Foder & Strö Hejsan! Det är så att jag ska börja ge min häst soljmjöl. Är det någon som ger sin/sina hästar det? Fungerar det bra? Vart köper ni...
Svar
9
· Visningar
810
Senast: linabergmer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp