Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I statens jordbruksverks allmänna råd (1994:2) 1:28 står det: Detta är taget ut en inspektions rapport från miljöskydds kontoret...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
Senast: Alexandra_W
·
A
Hästvård När man ska ge grundvaccinationen av influensa, är det tre gånger med vilka tider emellan? Tacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
645
Senast: TantEster
·
J
Hästvård Hejsan… Det här med veterinärer verkar inte fungera för mig… Min häst fick ett sår på bakbenet. Ett litet från början, men det växte och...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: josse_horses16
·
Hästvård Hur har ni med erfarenheter av detta upptäckt/misstänkt lösa benbitar på hästar som ännu inte rids/arbetas i större omfattning? Jag har...
Svar
5
· Visningar
1 009
Senast: Tasja
·
T
Foder & Strö Okej, startar en ny tråd. Den gamla blev ju minst sagt rörig.. :angel: Efter att folk pratat förstånd med mig på gamla tråden :smirk...
Svar
8
· Visningar
922
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö I senaste numret av den tyska hästtidningen Cavallo har man gjort ett test av foderrådgivning hos olika foderproducenter. Alla fick...
Svar
4
· Visningar
1 408
Senast: majola
·
H
Hästvård Som jag nämt tidigare så går min nu snart 3åriga sto på lösdrift. Nu undrar jag över hur mycket behov av att ligga ner en häst som...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Foder & Strö Vart köper man det och vad ungefär kostar det? Hur mycket per dag kan man ge om man ger det för proteinets skull?
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: **BORTTAGEN**
·
M
Hästvård när man behöver behandla pälsätare. Jag har nämligen frontline spray hemma till hunden men ej det andra. :confused:
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: Elric
·
S
Foder & Strö Hur göra? Jag ska eventuellt byta stall, där utfodrar dom med hösilage. För tillfället står hästen på hö och har alltså ingen vacinering...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: sax
·
Foder & Strö Tänkte börja ge islänningen e-vitamin nu när han hårdtränas :idea: Men grejen är att jag inte vet hur mycket man får ge utan att det...
Svar
7
· Visningar
768
Senast: Jessica
·
Hästvård Ni som har avlivat hästar med spruta och sedan begravat dom hemma på gården.... Hur har ni gjort rent praktisk? Hade ni hittat platsen i...
Svar
7
· Visningar
1 305
Senast: Horsespirit
·
M
Hästvård Skulle vilja veta så mycket som möjligt om det på häst. Är det någon som haft häst med urinvägsinfektion? Hur yttrade det sig...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: lil-sis
·
B
Foder & Strö lite wierd :crazy: fråga men kan man ge hästar smådjurs-hö som man kan köpa i djuraffärer? eller är det för knasiga ärden?
Svar
3
· Visningar
862
Senast: BeastieBabe
·
F
Hästvård Hästarna kom in igår vid 20 tiden, P travade glatt in i sin box och började käka som vanligt. Alla hästarna kollades rutinmässigt igenom...
Svar
9
· Visningar
1 377
Senast: CosmicQueen
·
Hästvård Pålle är lite lite varm, men haltar inte. Det är på insidan just ovanför/ovankanten av bakre kotan (ungefär mitt på insidan), ett mycket...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: zilla
·
Foder & Strö Har nu fått hela analysen på det nya höt som jag köpt idag (lång väg att åka i snöstorm men vad gör man inte!) och jag har ingenaning om...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: tgd
·
Hästvård Efter att ha behandlat ett par gånger mot mugg - med Virkon enligt rekomendationer, så fick jag igår höra att det förmodligen är skabb...
Svar
3
· Visningar
1 836
Senast: Rimfaxe
·
R
Foder & Strö Vet ju skilnaden mellan dom, men vilket är bäst ur proteinsynpunkt att ge till en shettis?!? Kan det räcka att ge Hö,betfor,mineraler &...
Svar
5
· Visningar
788
Senast: Opi
·
Foder & Strö Undrar om det är någon som kan hjälpa mig : Har fått analysen av höet. Kalcium Ca 3.9 Fosfor P 1.5 Magnesium Mg 1.3 Kalium K...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Bucus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp