Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var helt slut efter jobbet igår så att det enda jag orkade med var tydligen att mosa i mig 200g choklad :o. Idag är jag riktigt sockerbakis och trött för mitt arsle till granne spelade musik till 5 imorse...

Men kom ut på en 5km promenad imorse och nu är det dags för jobb igen, hua!
 
Nyss hemkommen från en timme på gymmet med sambon. Idag såg jag att andra som tränar har fått program och funderar på varför jag aldrig fick det :confused: Jag klarar mig rätt bra ändå men ska kanske leta upp något så att jag kan följa upp hur det går med träningen.

Trevlig häst @snow :) Nackdelen med att hänga på buke är att jag blir så himla hästsugen :p
 
DSC_0635.jpg


Dagens beachande fick bli att gräva fram bilen, igår var den snöfri och idag täckt av ungefär 2 dm snö :p
 
Men är det samma som celiaki? Har du gjort prover och fått det konstaterat så att du bara får äta glutenfritt eller är det något du märkt själv bara?
Jag har märkt det själv! Tog av en slump bort allt gluten och blev av med både halsbränna och ballongmage. Och varje gång jag äter gluten sväller jag upp igen. Så jag har använt uteslutningsmetoden. Har haft problem med halsbränna väldigt, väldigt länge och det har även mamma och mormor, och de är också glutenkänsliga :)
 
Hur fungerar endomondo? Vill också gå med i det men har ingen aning om hur man gör eller hur det fungerar. Är det en app man laddar ner? Hur vet man vilken grupp man ska vara i? Kan någon förklara?
 
@Qelina och @Springsteen
Tack för era svar, låter som att jag borde kontakta VC då och se om de kan hjälpa mig på nåt sätt... Idag har jag provat äta små portioner, och då har det varit bättre iallafall. Men något är väl antagligen knas, på ena eller andra sättet, om jag bara kan äta små portioner. Får se om jag kan försöka ringa till veckan helt enkelt.
 
@fryckan @kladdkaka
Men gym är så tråkigt! :o Jag förstår mig inte alls på det och känner mig helt bortkommen, förvirrad och pinsam. Och så är jag lite fånig och tycker det känns ganska äckligt att svettas ner redskapen/använda redskap som någon annan nyss svettats på :o

Men Friskis kanske jag kan ge ett försök, om jag kan få råd till att skaffa kort där. De har ju många olika pass som sagt. Är det lätt att "komma in" även som nybörjare på allt vad organiserad träning heter?
 
@fryckan, Jag får typ ångest av att titta på din bild. Varenda gång det börjar dra ihop sig mot höst/vinter kommer jag ihåg att jag tänkte emigrera till något varmt land när det var kallt förra gången. :p Men jag hade faktiskt hellre haft det som på din bild, jämfört med den här isen vi får här så fort det blir vinter.
 
@Kiwifrukt jag älskar snö :love: förutom på min bil :p

@_Charlotte_ De brukar gå igenom maskiner när man börjar på ett gym. Annars kanske du kan gå på bodypump och få lite inspiration till övningar som du kan göra själv på gymmet? Det brukar alltid finns pappershanddukar och handsprit så man kan rengöra utrustningen på gymmet. Gällande friskis så är jag inte själv medlem men det ska vara prestigelöst att gå dit. Det jag vet om friskis är att de har en otrolig bredd på passen så att det passar folk som är totala nybörjare till såna som är vana vid träning. Just nu har de en kampanj så att man får en vecka för 100 kr så passa på :) Jag tycker det bästa är att vara ärlig med vad man har för bakgrund så att man får rätt hjälp.
 
Hur fungerar endomondo? Vill också gå med i det men har ingen aning om hur man gör eller hur det fungerar. Är det en app man laddar ner? Hur vet man vilken grupp man ska vara i? Kan någon förklara?
Det är en app man laddar ner. Man kan också använda hemsidan och logga all träning där i efterhand om man vill. Annars mäter den med GPS sträcka, hastighet osv. Grupper är väl lättast att gå med i via länk härifrån eller om du vill vara med i nån annan grupp. Dock vill jag bara säga att det kanske inte är så lämpligt att du är med i grupper och "tävlar" om mest tid eller flest kilometer? Jag vet att jag själv kan tänka "äh jag går 2 km till så går jag om XX". Hoppas du inte tar illa upp.
 
@_Charlotte_ alco-gelen är din vän;) Och man kan ha en handduk med sig att ha mot ryggstödet. På mitt gym finns det även gott om rengöringsmedel så man kan göra rent efter sig. Vill man så kan man göra rent innan man sätter sig.
Men du måste såklart inte gymma om du inte vill. Men jag hoppas att du inte blir besviken om du inte får dom resultaten du kanske vill. Jag menar inte att vara negativ även om det kanske låter så. Jag vill bara peppa dig till att ge styrketräningen en ny chans då jag tror det är den bästa vägen för att du ska få dom resultat du verkar vilja ha:)
 
Har yogat idag :) Ska försöka ta mig igenom resten av utmaningen fast det blir nog inte varje dag. Kom till dag 17 innan jag fick bryta, det är mer än halva i alla fall :p
 
Veckan som kommer ser ut såhär för mig:
Måndag: Core
Tisdag: ?
Onsdag: Promenad
Torsdag: Actic Power
Fredag: Ridning
Lördag: ?
Söndag: ?

Så tisdag, lördag och söndag är lite öppna, tar det som det kommer. :)
 
Visst är det häftigt hur fort stretching kan hjälpa!
Vad var det för övning som stretchade ut ländryggen? Jag tror jag skulle kunna behöva nån bra övning för det.

@Mineur Även jag vill gärna veta stretchövningen för ländryggen. :)
Absolut! Det var jätteenkelt egentligen. Vi satt med benen framför oss, halvt uppdragna mot rumpan, med överkroppen framåtböjd mot låren och med armarna kramandes benen runt knävecken liksom. Sedan andades vi djupt in och ut, och vid varje utandning skulle vi krypa fram med tårna ett par centimeter så att benen blev lite mer utsträckta. Fortfarande med överkroppen framåtböjd och näsan mot knäna liksom. Så gjorde vi det några gånger tills benen var nästan helt rakt utsträckta framför oss.

Hmm, hängde ni med? Det var svårare att förklara än jag trodde, men en busenkel övning!

Igår var jag på bio och åt ute så det rann iväg med kalorierna kan jag säga:D Men idag är en ny dag och ibland får man unna sig!

Idag ska jag nog prova på Piloxing på gymmet, hoppas det är kul! Annars kanske jag tar en promenad och bara njuter av ledigheten.

Pil-vaddåförnånting?! :confused:

Jag var helt slut efter jobbet igår så att det enda jag orkade med var tydligen att mosa i mig 200g choklad :o

Jag känner igen mig! Hade en riktig skitdag på jobbet igår och var så fruktansvärt låg på energi när jag kom hem att jag bara moffade i mig 100 g Toblerone och några nävar Ahlgrens bilar :o Inte jättesmart gjort kanske, men det var faktiskt värt det i den stunden.
 
Summerar veckan:

Måndag: PT-pass med fokus mage och rumpa. Jag var på pissdåligt humör med noll motivation, men hade träningsvärk dagen efter så jag antar att jag inte jobbade så himla dåligt som jag trodde!
Tisdag: 4 km promenad, annars vila.
Onsdag: Ett pass Metafit :love:
Torsdag: Ett pass Legs, Bums and Tums.
Fredag: Ett pass Pilates.
Lördag: Vila.
Söndag: Vila.

Och planen för veckan som kommer är:

Måndag: PT-pass med fokus ben och axlar
Tisdag: Vila.
Onsdag: Metafit
Torsdag: Självständigt pass med fokus cardio, rumpa och armar.
Fredag: Pilates följt av självständigt pass med fokus mage samt några minuter på en cross trainer.
Lördag: Vila.
Söndag: Eventuellt ett självständigt pass med fokus axlar och rygg.
 
Trevlig häst @snow :) Nackdelen med att hänga på buke är att jag blir så himla hästsugen :p

Hästen tackar! Han är för det mesta mycket trevlig, förutom när han bockar av mig ;).

Jag hade velat åka klassiskt idag men det snöar och blåser här = överallt där det är minsta lilla öppet blåser spåren igen... Så jag tänkte att jag skejtar lite i närmsta elljusspår - det var bara det att det inte fanns något elljusspår där längre eftersom hela området är omdraget pga det annalkande skid-VM här i Falun. Så jag svor och hafsade mig fram bäst jag kunde i stundtals knädjup snö. Blä!

Imorgon åker jag till England och kommer hem igen på onsdag. Kommer springa imorgon bitti innan jag åker (e.m. flyg) och sedan tänkte jag faktiskt ta med mig löpargrejer och se om jag hittar nåt trevligt ställe att springa på dit jag ska ("förort" till London). Gillar att upptäcka nya ställen genom jogging, känns nästan som att man bor där när man är ute och hurtar tycker jag :).
 
Jag är för övrigt inte ett dugg avundsjuk på all er snö, nej då. Inte alls. För det är ju inte så att jag ääälskar snö eller så. Hmpf. :mad:
 
@Mineur Du har ingen bild? Förstår inte riktigt:D

Piloxing är typ en blandning av pilates, boxning och dans om jag fattat det rätt. Nu blev det inte av idag, men nån gång ska jag prova. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 715
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 652
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 477
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 809
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp