Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev inte blivit någon träning idag men jag har också roat mig med att städa och tvätta. Nu väntar jag på att sambon ska gå av sin jour så att vi kan göra sangria :d
 
Vädret här har varit åt skogen, så jag har inte kunnat springa :(
Drog istället fram gamla träningscykeln och parkerade den framför datorn, sedan trampade jag på där 45 minuter och kollade på film :D Körde ganska hårt och blev helt genomsvettig. Helt otroligt! Det borde ju räknas som ett konditionspass ändå, tycker jag, även om jag nu inte kunde springa.

Har också städat, tvättat och grejat och kommer gå runt 5 km (tror jag) med hundarna ikväll.

Är det förresten någon mer som blir lätt illamående och får ont i magen efter mat? :o
Inte något extremt, men jag blir lite lätt illamående, får lite ont i magen och magen känns spänd, och så känner jag mig liksom seg och tung.
Jag äter inga jätteportioner och kastar inte i mig maten, så det är inget sånt. Det blir alltid så efter de lite större måltiderna frukost, lunch och middag. Inte alltid efter mellanmål/kvällsmål.
Är det någon mer som har det så, alternativt har någon teori om vad det kan bero på? Ganska jobbigt att alltid behöva vila minst 2o minuter innan jag kan göra något alls :crazy:
 
Vad blir månadens sista träningspass för er? Jag tror det blir en löptur för mig:)

Månadens sista träningspass för mig blev Pilates igår, vilket var häftigt men inte särskilt krävande kanske. Instruktören var verkligen skicklig och kunde tala om precis vad det var för "fel" på mig (ryggskada, ont i lårmusklerna och uppstressad i huvudet) bara genom att titta på mig medan jag gjorde några övningar. Han kändes nästan lite synsk, haha. Så spännande och nytt var det, men jag blev knappast svettig så det var nog nyttigt snarare än effektivt.

En annan häftig grej var när han bad oss att sätta oss ner med benen rakt ut framför oss, och så sträcka oss fram och nudda tårna med fingertopparna. Jag var typ 12 cm från att nå fram, jag är hemskt o-vig verkligen! Då sa han att innan lektionens slut skulle han se till att jag kunde nå mina tår. Ja tjena tänkte jag, hur ska det gå till... Vi gjorde en övning till - en som stretchade ut ländryggen - och nästa gång han bad oss försöka nå tårna så var det lätt som en plätt! Helt sjukt! Där ser man hur mycket lite stretching kan göra, och hur tight jag måste ha varit i ryggen...
 
Är det förresten någon mer som blir lätt illamående och får ont i magen efter mat? :o
Inte något extremt, men jag blir lite lätt illamående, får lite ont i magen och magen känns spänd, och så känner jag mig liksom seg och tung.
Jag äter inga jätteportioner och kastar inte i mig maten, så det är inget sånt. Det blir alltid så efter de lite större måltiderna frukost, lunch och middag. Inte alltid efter mellanmål/kvällsmål.
Är det någon mer som har det så, alternativt har någon teori om vad det kan bero på? Ganska jobbigt att alltid behöva vila minst 2o minuter innan jag kan göra något alls :crazy:
Det låter ju som att det skulle kunna vara någon allergi/överkänslighet av något slag? Spelar det någon roll vad det är för något du ätit?
 
För mig blev månadens sista "träningspass" ridning, cavaletti och lite småhinder med pålle, gick bra. Målet för februari ska väl bli att komma igång med träningen igen :p Men vill avvakta tills jag varit på VC och pratat med dem, vill fråga om andningssvårigheterna och trycket över bröstet som jag har fått lite hit och dit. Så tills dess blir det fortsatt ganska lugnt.
 
En annan häftig grej var när han bad oss att sätta oss ner med benen rakt ut framför oss, och så sträcka oss fram och nudda tårna med fingertopparna. Jag var typ 12 cm från att nå fram, jag är hemskt o-vig verkligen! Då sa han att innan lektionens slut skulle han se till att jag kunde nå mina tår. Ja tjena tänkte jag, hur ska det gå till... Vi gjorde en övning till - en som stretchade ut ländryggen - och nästa gång han bad oss försöka nå tårna så var det lätt som en plätt! Helt sjukt! Där ser man hur mycket lite stretching kan göra, och hur tight jag måste ha varit i ryggen...

Visst är det häftigt hur fort stretching kan hjälpa!
Vad var det för övning som stretchade ut ländryggen? Jag tror jag skulle kunna behöva nån bra övning för det.
 
Det låter ju som att det skulle kunna vara någon allergi/överkänslighet av något slag? Spelar det någon roll vad det är för något du ätit?

Ja, så har jag också tänkt men jag ser inget mönster. Det kan säkert vara det ändå, men jag kommer inte på något speciellt. Det borde ju då vara något jag äter varje måltid, eftersom jag får ont i princip varje gång jag ätit, men det finns inget sånt. Skitkonstigt!
 
Idag hade man superångest när man kom hem. Jag ÄLSKAR tävlingar och allt men min sociala fobi ligger ändå där. Efter varit 8-14 på tävlingar, varit snäll, social, artig och allt så rasar jag i 190 efteråt och skakar och gråter. Gömde mig under täcket i sängen med en liten sallad och 3 hg godis. Först hade jag inte matsug alls. Vi åkte till ICA och jag gick bara och skaka, gråtfärdig och med klump i halsen. Ville hem. Lyckades motvilligt plocka ihop en lite sallad från buffen. Fy fan vad jag hatar detta..

Blev inget tränat idag. Bara 1,2 km promenad till stallet. Sen lite rörelse inne på banan för höja, bygga, plocka bort, vifta flagga, fånga hästar osv. Så inte något jättejobb men fick väl se detta som en indirekt vilodag och ta nya tag i morgon em när man varit igen duktig för då är det galna ponnyryttare som kommer. Så blir man inte nedriden av ungar så får man ta en promenad sen :)
 
Jag sitter och gör mina planer för februari nu. Planer, mål, förhoppningar osv :) Inga krav. Bara mer.. önskemål :D
 
Skidlopp! Jag kom sist i korta klassen:o:D:up:
Med resultatlistan i hand så, nä, det gjorde jag inte. Hade en dam och en herre efter mig.

Veckans plan då...

Måndag: löpning med en vän
Tisdag: ska på rullstolsutprovningskurs med jobbet=lång resväg och för mycket kaffe. Skidtur på kvällen om jag orkar. Har ju faktiskt elljusspåret 300 m från ytterdörren så jag har liksom inget att skylla på...
Onsdag= också en dag med lång resväg. Promenad.
Torsdag= löpning
Fredag=vet inte! Kanske turskidor runt reflexbanan här bakom huset.
Lördag=hurra! Turskidor och korvgrillning med två kära vänner!
Söndag=lugn löpning med lite styrka efteråt.
 
Igår var jag på bio och åt ute så det rann iväg med kalorierna kan jag säga:D Men idag är en ny dag och ibland får man unna sig!

Idag ska jag nog prova på Piloxing på gymmet, hoppas det är kul! Annars kanske jag tar en promenad och bara njuter av ledigheten.
 
Vilka träningsformer är bäst för att bygga muskler?
Inte gymma/vanlig styrketräning hemma. Och helst inte något som är för nära inpå andra, eftersom jag har skitsvårt för sånt. Så typ boxning är säkert bra, men går bort ändå.

Löpningen går bra, jag tycker om det mer och mer och blir irriterad när vädret ställer till det för mig så jag inte kan ge mig ut :mad: Men styrketräningen kämpar jag med, det är sååå tråååkiiiigt, men jag behöver det ju. Så funderar på om det finns någon annan slags träning som bygger bra med muskler, som jag kanske gillar bättre.

Eftersom jag eventuellt kan få hjälp att betala så gör det inget om det kostar lite :up: Men svindyrt behöver det ju inte vara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 658
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 440
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 304
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 646
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp