Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett pass överkropp avklarat. Idag var en sån dag då man plötsligt bara ser stor skillnad, mina axlar har vuxit till sig och axelpressen som jag har haft svårast att öka vikten på kändes lätt :laugh: Äntligen!
 
Jag vet att det inte är vad du vill höra @Qelina, men jag håller med @snow. Det är nog dags att läggas in så du bryter nedåtspiralen. Du anser att du har "en del vikt att ta av innan det är katastrof" men det har du inte. Den vikt du anser är okej, är dödlig. Redan nu mår din kropp så dåligt att du faktiskt är i livsfara, för vården tar inte lättvindigt på tvångsvård. Det går extremt fort utför nu, stoppa det i tid! Kram!
 
@Qelina Det är fruktansvärt att läsa dina inlägg just nu, du balanserar på en extremt tunn tråd och sjukdomen är nära att vinna :( Vårdpersonalen har rätt, när din kropp är så svag kommer den kollapsa snart. Låg och oregelbunden puls betyder att ditt hjärta inte mår bra, och det är allvarligt. Jag vet inte vad jag ska säga, men jag är rädd att du inte kommer finnas med oss mycket längre till om du inte sätter stopp NU. Inte efter hundtävlingarna, inte efter nästa promenad. NU. Alternativet är döden.

Det är dags att välja livet, Qelina. Kram.
 
@Qelina, Håller med de andra. Och vården tar inte såna beslut om det inte är akut. På riktigt. Jätteakut. Det ska till ganska mycket för att de ska tvångsinlägga en vuxen människa, trots att de anhöriga vädjar om det, så om det är det vården vill göra nu så bör du lyssna på dem. Eftersom dina samtalskontakter har fungerat ganska illa, och du har fått så pass lite hjälp tidigare, kanske det till och med kan vara bra? Att de får upp ögonen för hur pass sjuk du egentligen är, för även om du inte vill erkänna det själv så mår du ju inte bra, det märker vi på dina texter. Kram.
 
En och en halv timmes ridning i blåsten blev det idag. Helt plötsligt fick min häst för sig att hon var rädd för trafiken igen, som hon inte reagerat på på ganska länge. Hoppas att det bara var p.g.a. blåsten och att den andra hästen också var lite prillig idag, för när vi kom in i skogen och kom i lä så har hon nog nästan aldrig gått bättre än vad hon gjorde idag, peppar peppar.
 
Sambon ska göra ett nytt försök att komma igång och träna, och jag vill verkligen peppa honom! :) Idag köpte han till och med träningstights att springa i, så seriös har han aldrig varit tror jag :D Jag vill vara peppande och stöttande men inte sätta någon press på honom, har ni några tips? Just nu har jag ju svårt att träna själv av förklarliga orsaker men så fort jag är ok igen vill jag börja träna igen, skulle vara kul att träna tillsammans någon gång ibland också.
 
Sambon ska göra ett nytt försök att komma igång och träna, och jag vill verkligen peppa honom! :) Idag köpte han till och med träningstights att springa i, så seriös har han aldrig varit tror jag :D Jag vill vara peppande och stöttande men inte sätta någon press på honom, har ni några tips? Just nu har jag ju svårt att träna själv av förklarliga orsaker men så fort jag är ok igen vill jag börja träna igen, skulle vara kul att träna tillsammans någon gång ibland också.
Låt honom komma med egna idéer om vad, hur och hur ofta han vill träna, säg att du gärna ställer upp med tips och råd om han vill (men kasta det inte över honom för ofta ens om det är med all välvilja, då blir man lätt less som rådmottagare). Och framför allt: fråga om han vill att du ska pusha på för att han ska komma ut, vissa tycker ju att det är jättebra medan andra mest känner tvång över träningen då. Helt enkelt låta honom sätta gränserna :)
En peppande grej för honom själv är att börja med ett konditionstest (exempelvis Cooper), då har han något bra att jämföra sina framsteg med framöver.
 
Låt honom komma med egna idéer om vad, hur och hur ofta han vill träna, säg att du gärna ställer upp med tips och råd om han vill (men kasta det inte över honom för ofta ens om det är med all välvilja, då blir man lätt less som rådmottagare). Och framför allt: fråga om han vill att du ska pusha på för att han ska komma ut, vissa tycker ju att det är jättebra medan andra mest känner tvång över träningen då. Helt enkelt låta honom sätta gränserna :)
En peppande grej för honom själv är att börja med ett konditionstest (exempelvis Cooper), då har han något bra att jämföra sina framsteg med framöver.

Kul att se dig här igen cili! :) Tack för bra tips, har själv tänkt något åt det hållet. Vill verkligen inte att han ska känna att han gör det för min skull utan för att må bra själv!
 
Har skrivit i min dagbok varje dag den senaste veckan och JÖSSES vad det fungerar bra! Skriver ned när jag vaknar, när jag somnar, ungefärligt matintag (typ "lunch - fiskrisotto", inga exakta tider eller mängder), om jag gjort något utöver det dagliga (som t.ex idag - massage + lastat in alla höbalar från transporten till stallet), om jag vilat eller tränat och vad jag i så fall tränat. Samt det viktigaste - dagens mående!

Jag börjar skriva i den på morgonen, skriver lite sporadiskt under dagen och fyller sedan i det sista på kvällen. Senaste veckan har jag varit förkyld och jag kan verkligen se mönster från t.ex sömn och mat i kombination med humör och hur förkylningen svängt. I natt sov jag t.ex. tolv timmar och förkylningen gick från jävlig till borta :eek:

Ska verkligen försöka få till en evighetsrutin på detta. Hett tips till er andra också!

Observera dock att det inte är någon kontrollerande mat- och motiongrej, det är faktiskt viktigt att inte skriva detaljer på den biten. Frukost/lunch/middag/övrigt-kategorier har jag, för då vet man ungefär vilka tidsaspekter det handlar om. När det kommer till träning skriver jag "vilodag" + ev orsak om vilodagen var oplanerad (som i lördags "vilodag, för sjuk", vilket man sen förstår under "känsla"-delen") och om jag tränat skriver jag i vad jag genomfört för pass samt ungefärlig tid (och om det gått bra går också in under känsloavsnittet). Har ett avsnitt för vardagsmotion också, dvs sådant jag inte tänker på som ren träning men som ändå är rörelse utöver det vanliga, som t.ex. dagens inlastning av hö.

Ska fota någon dag och visa hur det ser ut, om ni är intresserade?
Vill gärna se bild! Jag gör lite liknande, skriver vad jag gjort så jag har lite koll.
Sambon ska göra ett nytt försök att komma igång och träna, och jag vill verkligen peppa honom! :) Idag köpte han till och med träningstights att springa i, så seriös har han aldrig varit tror jag :D Jag vill vara peppande och stöttande utan att sätta någon press på honom, har ni några tips? Just nu har jag ju svårt att träna själv av förklarliga orsaker men så fort jag är ok igen vill jag börja träna igen, skulle vara kul att träna tillsammans någon gång ibland också.
Kan ni ha något gemensamt mål? Ett lopp eller helt enkelt en fin tur att se fram emot.

Kl
Valde helt fel dag att cykelpendla... första milen haglade det och jag var blöt om fötterna hela vägen. Till min stora lycka hittade jag ett par torra handskar i ryggsäcken när det slutat hagla. Lyckan var total!

@Qelina jag önskar så att du vill ta emot hjälp nu så att du i framtiden kan göra allt det du vill. Kram!
 
Kan ni ha något gemensamt mål? Ett lopp eller helt enkelt en fin tur att se fram emot.

Lopp tror jag är uteslutet, i alla fall i nuläget. När jag skulle springa Tjejmilen sa sambon: "Men kan du inte bara springa 10 km här hemma?" :p

Det gemensamma målet kanske kan vara att känna oss starka och snygga till bröllopet i sommar :D
 
Lopp tror jag är uteslutet, i alla fall i nuläget. När jag skulle springa Tjejmilen sa sambon: "Men kan du inte bara springa 10 km här hemma?" :p

Det gemensamma målet kanske kan vara att känna oss starka och snygga till bröllopet i sommar :D
Kan ju också vara att genomföra något särskilt pass tillsammans, eller var för sig med gemensam uppvärmning. Ett intervall- eller backpass kan ju vara ett mål i sig.
När är bröllopet förresten?
 
Dagens motion blev 11,5 km promenad med vännina. Tänk vad roligare promenader blir när man kan snacka lite skit:D
 
Dagens motion blev 11,5 km promenad med vännina. Tänk vad roligare promenader blir när man kan snacka lite skit:D

Eller hur! Jag sprang 14 km ihop med en kompis ikväll under konstant tjatter, men när vi sprungit färdigt stod vi i säkert 15 min och fortsatte prata tills vi frös för mycket ;). Gillar verkligen kombon socialt umgänge + motion!
 
@snow jag bara älskar den låten! Den kan dom gott ha! Hoppas någon därifrån lyssnade. Men hur någon kan springa 14 km och prata hela vägen är för mig obegripligt! Bra jobbat! Jag skulle avlida av syrebrist om jag skulle konversera samtidigt som jag sprang, alternativt springa så långsamt att det snarare hade lönat sig att gå...
 
Hej fina beachisar. :heart
Här växer magen och jag har problem med fogarna, så mkt till träningar har det inte blivit. Dock är jag anmäld till vårruset och ska ta mig runt promenerandes med bulan. Alltid ngt. Ska försöka ta mig till gymmet och försöka träna lite i nästa vecka, känns som jag behöver det.
 
Jag har varit på Afrodans idag på gymmet! Så himla roligt!!!! Hela hela kroppen har skakat loss nu, alla spänningar är borta och jag är hög på endorfiner! Bästa känslan!
 
@Queen både jag och kompisen är vana löpare och har samma "snacktempo ". I långa uppförsbackar kan det bli tyst ibland men för det mesta pratar vi på även mellan flåsningarna :).

Jag för min del hade aldrig kunnat gå på ett danspass som träning på grund av obefintlig koordination samt kylskåpsstel kropp. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 220
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 377
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp