Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att det reageras på ageras emot annonser som de här tycker jag:

http://www.theguardian.com/media/20...ion-planned-over-beach-body-ready-tube-advert

Går du dit och representerar Beach-tråden @GoLightly? :p

Alltså det där var ju bland det värsta? No offence Britannia-lovers men jag får för mig att sexismen generellt är större/fortfarande mer accepterad på andra sidan Nordsjön än här hemma i Svedala? (Ett feministiskt parti fick trots allt över 3 procent av rösterna i riksdagsvalet, det om något måste vara ganska unikt.)
 
Lämnar avtryck i nya tråden genom att skriva att vi ska på hajk imorn. En tuff sådan, tydligen. Wish me luck! :p

@Qelina, jag hoppas samtalet med din pappa går bra. Som de andra säger så är han orolig, och då kan man låta arg. Kram!
 
Efter två lite mer intensiva pass så blev det "bara" 30 minuter promenad vid handen idag. Ska försöka ta mig ut efter middagen på någon form av motion för egen del.
 
Så, precis kommit hem från jobbpass och ska vara tillbaka kl 23 igen. Inte riktigt kommit fram till hur jag ska disponera timmarna bara :nailbiting:
 
Då tar vi en penicillinkur också då. Hoppas verkligen det hjälper, jag var i skolan 2 h idag och är helt slut nu.
 
@zassoo, Tycker att du har haft nog med elände med den där tanden nu, så nu får den faktiskt ta sitt förnuft till fånga och sluta plåga dig! Eller ja, den är ju borta, men att allt krabb som har med tanden att göra försvinner.
 
@snow Jag förstår vad du menar och ska försöka tänka mig för, det är så ingrott i mitt huvud alla dessa negativa tankar om mig själv att de liksom bara flyger ur mig. Kan inte lova total förändring men ska göra mitt allra bästa. Har även tyckt det vart skönt att kunna skriva av mig i tråden om sådant jag inte kan prata med andra om men vill ju absolut inte påverka någon negativt, ska göra mitt bästa.
 
Har haft det "allvarliga samtalet" med min pappa nu Han sa att han märkt det ett tag men att det gått snabbt nu senaste tiden. Han sa att jag blivit jätte mager, att alla kläder hänger på mig,att jag inte har några former, att det nog inte ens finns kläder i vuxenstorlek som är tillräckligt små utan att jag behöver handla på barnavdelningen, att ansiktet är slitet och att jag ser riktigt sjuk ut.

Att om jag går ner mer i vikt så måste han göra något säger han (men det finns ju inget de kan göra för jag är myndig och min kontaktperson på psyk är knäpp) Han sa att jag inte är långt ifrån sjukhusinläggning nu, men jag vet att det rör sig om flera kilon, jag har mer koll på det än vad de har, jag har ett fritt territorium här där jag är fri där jag kan gå ner lite mer utan konsekvenser förutom att jag oroar mamma och pappa och det vill jag ju inte göra

Alltså, jag ser inte vad de ser, jag har så svårt att ta in. Jag är så rädd för allt jag äter medan det borde vara tvärtom. Ni som haft anorexi/ätstörningar, hur hittade ni motivation och styrka att äta mer och gå upp i vikt? Kunde ni se er som smala/magra? Hur släpper rädslan för maten?

Mager låter så negativt, inte som något positivt alls men jag har blandade känslor för det begreppet. En del av mig vill straffa mig och svälta mig så jag blir sjukligt mager en annan vet att det inte är hälsosamt och hindrar mig från att ta hand om vovven och stallet. Men ångesten är oftast den starkaste känslan och den vill göra mig smalare och smalare. Kan sakna tiden då jag var smal på riktigt. Men ingen annan tyckte ju det var särskilt fint. Vi borde väl alla satsa på en frisk kropp och sen får den se ut hur den nu vill, om vi ger den det den behöver lär den hitta sin balans och en vikt och kropp som är hälsosam. Tänk bara om jag kunde ta in det för mig själv.
 
Jag lovade också pappa att ta ett uppehåll med löpningen för han som sett mig och känner mig ser att jag är för sjuk för att springa,Känns super trist, älskar ju att springa men inte kul när det blir ett tvång eller när kroppen inte orkar. Har ju ibland svårt bara att gå i uppförsbackar eller annat lite extra ansträngande så löpningen kanske inte är optimal just nu. Men det tar emot extremt mycket att sluta, det ger ångest och det är tråkigt samtidigt som jag kanske inte kan utvecklas som jag vill inom löpningen just nu.Men jag ser det bara som en paus, inte ett avslut. Jag ska tillbaka till löpningen igen!
 
Tack, hoppas verkligen det :)

Tog förresten ett steg emot att bli av med min visdomstand idag. Tänkte på din story nu och fick handsvett. :p Men jag måste verkligen, den trycker på de andra tänderna och det kan ju inte bli annat än fel. Har redan ångest men fick veta att man får en drink innan som man blir väldigt avslappnad och tillfreds av. Så, tjoho, eller nåt. :p

mvh redan nervös och jag har inte ens varit på undersökning än
 
Dagens motion: ca 25 min promenad i skogen med hästen. Snabb promenad minst sagt, gud vad hon älgade på.

Kikade på statistiken nu och mars gick bättre än april träningsmässigt både i tid och avstånd. Trots min hajk på 12 km och många små promenader ligger jag nästan en mil efter mars nu! Jag som måste träna på att gå, gå och gå. Jag tror dock jag har en del transportpromenerande i april som inte är loggat. Och näe, april är ju inte slut än men det blir nog ingen mer regelrätt träning denna månad pga jobb, restauranghäng och husrenovering.

Är för övrigt så glad att jag börjat gå på massage. Mer blod i omlopp kommer nog göra kroppen friskare, och jag hoppas det har positiv effekt på mina knän och deras återhämtning efter träning! :up:
 
Vill även lägga till att jag tycker att du @Mineur verkar vara en mycket snäll och omtänksam tjej som aldrig skulle vilja skada någon annan med flit. Men, återigen, det handlar om mönster som är så ingrodda att vi inte alltid ser dem men som påverkar oss direkt eller indirekt.


En annan, off-topic, grej är att jag under snart två månaders tid har stridit mot p-vaktsbolaget på min arbetsplats som i början av mars bötade mig TROTS att jag har ett giltig p-tillstånd (som alla på mitt jobb får, i form av en klisterlapp att sätta på framrutan och som gäller hela året). Jag har överklagat TRE gånger, skickat in bilder på min bil där man tydligt ser hur tillståndet sitter samt gått vidare internt på mitt jobb med detta. Det visade sig att fler på mitt jobb blivit lappade trots att de har giltiga tillstånd (helblinda parkeringsvakter, undrar jag?). Min arbetsgivare (som alltså är p-vaktsbolagets uppdragsgivare) har legat på dem att makulera min bot men de ger sig helt enkelt inte (!!!). Helt sanslöst enligt mig. På mitt senaste brev från dem stod det rätt och slätt: "Korrespondensen i ärendet är avslutat, vill du gå vidare till tingsrätten så kontakta oss snarast". Jag är såklart mindre sugen på att gå till tingsrätten för en felaktig p-bot på 300 spänn, vilket vaktbolaget såklart vet om. Det som stör mig är inte pengarna utan att ord står mot ord och att deras verkar väga tyngre än mitt, TROTS ATT JAG HAR RÄTT och att min arbetsgivare tror mig och har bett dem stryka boten. Nu har jag betalat i alla fall men ska få ersättning för detta av min arbetsgivare (och jag vet att de funderar på att byta vaktbolag...).

Hur som helst, i min affekt igår så skrev jag en motivering på "önska en låt" i Morgonpasset i P3 och ville höra Timbuktu - Resten av ditt liv till detta p-vaktbolags ära. Några timmar senare ringer Morgonpassets researcher upp mig och jag ska få låten spelad i riksradio imorgon 06:50. Om jag inte kan få boten makulerad så får jag i alla fall detta som hämnd! (Och ja, hämnden är ljuv, i detta fall kan ni glömma allt jag skrivit om "onda cirklar" etc ;) ).

Herregud vad arg jag hade blivit av den behandlingen! Fy tusan, vilket sätt att utnyttja makten som de vet att de har - eftersom nästan ingen skulle orka/våga dra det till tingsrätten. Det vore ju dock gött om det ledde till att de byter vaktbolag, det kommer nog kännas mer hos bolaget än vad en tvist i tingsrätten till din fördel hade gjort.
Och så ska jag försöka komma ihåg att lyssna på radion i morgon bitti! ;)
 
Tog förresten ett steg emot att bli av med min visdomstand idag. Tänkte på din story nu och fick handsvett. :p Men jag måste verkligen, den trycker på de andra tänderna och det kan ju inte bli annat än fel. Har redan ångest men fick veta att man får en drink innan som man blir väldigt avslappnad och tillfreds av. Så, tjoho, eller nåt. :p

mvh redan nervös och jag har inte ens varit på undersökning än

Bra gjort! Jag har ju haft en väldig otur, de flesta får inte såhär ont. Lugnande låter bra, det fick jag när jag tog ut den första tanden. Önskar nästan jag hade gått tillbaka till den kliniken den här gången för de var så oerhört duktiga och snabba. Var helt klart värt den dyra kostnaden för mig, inga komplikationer efteråt heller. Den här gången var det mindre än hälften så dyrt men ptja... :grin:
 
Bra gjort! Jag har ju haft en väldig otur, de flesta får inte såhär ont. Lugnande låter bra, det fick jag när jag tog ut den första tanden. Önskar nästan jag hade gått tillbaka till den kliniken den här gången för de var så oerhört duktiga och snabba. Var helt klart värt den dyra kostnaden för mig, inga komplikationer efteråt heller. Den här gången var det mindre än hälften så dyrt men ptja... :grin:

Läskigt med tänder och munnen tycker jag, trots att jag inte har tandläkarskräck. En kollega gick till ett billigare ställe för att operera bort sina visdomständer och fick komplikationer. Sådana historier får mig verkligen att välja folktandvården alla gånger (även om jag antar att jag måste gå någon annanstans nu)

Hoppas du mår bättre snart!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 061
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 233
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp