Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens motion: ca 25 min promenad i skogen med hästen. Snabb promenad minst sagt, gud vad hon älgade på.

Kikade på statistiken nu och mars gick bättre än april träningsmässigt både i tid och avstånd. Trots min hajk på 12 km och många små promenader ligger jag nästan en mil efter mars nu! Jag som måste träna på att gå, gå och gå. Jag tror dock jag har en del transportpromenerande i april som inte är loggat. Och näe, april är ju inte slut än men det blir nog ingen mer regelrätt träning denna månad pga jobb, restauranghäng och husrenovering.

Är för övrigt så glad att jag börjat gå på massage. Mer blod i omlopp kommer nog göra kroppen friskare, och jag hoppas det har positiv effekt på mina knän och deras återhämtning efter träning! :up:

Vad skönt det låter med massage!

Jag brukar väldigt sällan unna mig det, men en av de massörer jag gick till i Japan (när jag förvisso tränade väldigt mycket) var helt förskräckt över mina muskler och tyckte att jag borde gå en gång i veckan, minst :o
 
Skönt ändå att du fått penicillin nu @zassoo, hoppas det hjälper dig snabbt!

@Qelina, bra att du pratat med din pappa. Och jättebra att du lovat honom att sluta springa. Du är för sjuk för det i nuläget...
Bäst hade varit om du kunnat dra ner på promenaderna också...
Vet ju att du brukar säga att hunden behöver komma ut - men skulle inte någon annan kunna ta honom någon av promenaderna för dagen?
 
Ingen hajk idag. :(
Det regnar och är helt molnigt, och då är den här hajken tydligen både farlig och menlös, eftersom utsikten ska vara helt grym annars. Wääh.
 
Gymma på semmen? Inte dåligt alltså:D

Ok, men hoppas ni får till det på lördag, jag älskar att gå på nya ställen och se nya vackra vyer:love:
 
Herregud vad arg jag hade blivit av den behandlingen! Fy tusan, vilket sätt att utnyttja makten som de vet att de har - eftersom nästan ingen skulle orka/våga dra det till tingsrätten. Det vore ju dock gött om det ledde till att de byter vaktbolag, det kommer nog kännas mer hos bolaget än vad en tvist i tingsrätten till din fördel hade gjort.
Och så ska jag försöka komma ihåg att lyssna på radion i morgon bitti! ;)
+ @snow

Jag har haft samma problem, fick tre (!) parkeringsböter på vardera 500:- under två dagar på min förhyrda boparkeringsplats. Har ettårstillstånd. Vi överklagade fem gånger och de "kunde tänka sig gå med på förlikning genom att jag betalar 1000:- i stället för 1500:-". Glöm det, sade jag. Och drog det till rätten. Blev totalt idiotförklarad av deras snorjävla idiot till jurist, som i sin tur blev idiotförklarad av personen som höll förhandlingen :p Jag fick i alla fall rätt och behövde inte betala böterna. Tog dock ett år från att jag fick böterna tills allt blev klart :nailbiting:

Nu har samma sak hänt igen, men jag har förlängt fristen och fått tag på min handläggare på hsb så hon ska kontakta q-park och be dem dra in boten under morgondagen. Så jag hoppas verkligen att de samarbetar!
 
Jag har precis spelat pingis i en timme, haha. Alltså jag är värdelös på pingis, men det är jätteroligt :rofl: Om en och en halv timme får jag gå hem och då ska jag soooova :bump: Lyckades aldrig somna under eftermiddagen, så jag möblerade om i stället. Men har hållit mig sysselsatt hela natten så jag har inte dåsat till än, det är skönt :D
 
Läskigt med tänder och munnen tycker jag, trots att jag inte har tandläkarskräck. En kollega gick till ett billigare ställe för att operera bort sina visdomständer och fick komplikationer. Sådana historier får mig verkligen att välja folktandvården alla gånger (även om jag antar att jag måste gå någon annanstans nu)

Hoppas du mår bättre snart!

Ja, det är inte kul, man blir ju så påverkad av att ha problem med mun och tänder. Tack, det hoppas jag med!
 
Tack @Sleepan . Vad trist med hajken, hoppas ni får möjlighet att göra den en annan dag! :)

----------------

Fick sova 7 timmar i natt, halleluja! :D Kan inte säga att jag känner så mycket förbättring redan men det tar nog någon dag eller två kan jag tänka mig. Sen blir jag nog extra seg eftersom jag inte lyckas få i mig tillräckligt med mat :cautious: Så jag försöker nu att äta regelbundet, fast det är svårt när jag inte direkt är sugen på att äta. Brukar ha motsatt problem i vanliga fall :p Vikten rasar ju men det gör tyvärr min ork också... Inte kul. Så jag måste se till att fylla på med energi regelbundet under dagen, vilket är lite av en utmaning när det finns så mycket jag inte kan äta.

Idag ska jag prova att skriva den där tentan :crazy: Jag vill ge den ett försök, det är bara en liten tenta och det skulle vara skönt att bli av med den. Men går det inte så kan jag skriva den i augusti. Det blir dagens kraftansträngning, plus promenad till bussen.
 
Precis lyssnat på dig @snow! Jag tycker du ska dra det till rätten, jag menar - PRINCIPER!!! Sätt dit de jävlarna. De hotar med rätten för att de vet att folk betalar då. Det är det de går runt på. Jag drog det vidare.

Btw hade jag föreställt mig en HELT annan röst :D
 
@LindgrenV Hahaha, jaså? Hur skulle jag ha låtit? ;)

Men gud vad intressant att du vann i rätten! Vad hävdade vaktbolaget/juristen att du hade gjort för fel? Hade de fotograferat din bil? Vad anförde du för bevis?
 
@Qelina, Jag tycker det är jättebra att du lovat din pappa att inte springa mer. Jag förstår att du tycker att det är ditt friska jag som vill springa, men just nu är det faktiskt inte det. Eller, det kanske är det till en väldigt liten del, men eftersom ätstörningsmonstret gynnas så enormt av att du springer kanske det är lättare att tänka att det är skadligt? Håller med Sleepan, om det nu är så att det verkligen är hunden som behöver gå ut så mycket varje dag och inte ätstörningen, finns det ingen som kan ta åtminstone ett av de passen? Dina föräldrar? Du har skrivit någon gång förut att du går mycket långsammare om du går tillsammans med någon (det gör jag också), så annars kanske det är ett alternativ att minst en hundpromenad ska vara med någon annan varje dag för att du inte ska gå så fort? För det är inte normalt att gå över tre timmar varje dag, inte någonstans, tyvärr.

Finns det inget annat du kan försöka göra när ångesten kommer, någon "hjärngympa"? Typ korsord eller sudoki eller något? Något som inte kräver att du rör på dig fysiskt?
 
Vilken mardrömsstart på dagen som jag haft!

Gick till psyk för att träffa min sjukgymnast och det första hon säger är " Du ser inte frisk ut, du är mager, blek och vinglig och ser inte alls pigg ut" och så gick hon och hämtade en sjuksyster som tog puls, blodtryck och temp på mig. Jag hade alldeles för lågt blodtryck, för låg och oregelbunden puls och var kall om händer och resten av kroppen. En läkare kallades in och allvaret ökade, de ville lägga in mig akut på sjukhuset och att jag skulle åka upp dit direkt med min sjukgymnast i taxi. Jag sa att jag inte vill bli inlagd och att det verkligen inte passar just nu för jag har hundtävlingar i helgen och dom sa att det kan vara livsfarligt för mig att anstränga mig med mitt svaga hjärta och låga blodtryck. Att en tävling kan sluta i en ambulansfärd.

Jag vägrade att läggas in trots tjat och de sa att de inte kommer skriva vårdintyg om tvångsvård idag men att det kan bli det nästa vecka.

De sa att jag måste börja med näringsdrycker men det tänker jag inte göra, jag klarar inte av den ångesten det skulle innebära.

Jag kom till mötet säker på att allting i kroppen var ok och hade inte en tanke på att de skulle ta vikt och alla fysiska prover och gick därifrån med vetskapen att det är långt ifrån ok. Att jag har sjukligt lågt blodtryck och alldeles för svag puls. Jag är skör och jag får inte överanstränga mig för då kan jag bli riktigt dålig eller dö.

Hemsk, hemsk start på dagen. Jag hatar sjukhus och nu är det återigen tjat om inläggning,LPT och mina dåliga värden. Har varit så skönt att slippa det. Känner mig inte alls så dålig som dom säger att jag är men dom sa att jag liksom vant mig vid att må på det här sättet, att det kommer sakta men säkert så man inte själv alltid märker en drastisk förändring. Jag har ju märkt att jag är svagare i kroppen och benen och det var ju därför jag slutade springa. Tänk att det bara är en vecka sedan jag sprang och så får jag dessa besked idag. Så konstigt.
 
@LindgrenV Hahaha, jaså? Hur skulle jag ha låtit? ;)

Men gud vad intressant att du vann i rätten! Vad hävdade vaktbolaget/juristen att du hade gjort för fel? Hade de fotograferat din bil? Vad anförde du för bevis?

Jag vet faktiskt inte :nailbiting: Lite som Johanna Sällström kanske?

Jag hade faktiskt inte ens tillstånden låg bilen för de nya hade blivit försenade i utskicket (men jag hade betalat för platsen så jag stod ju såklart där ändå). Deras jurist sade väl i stort sett att "Det fattar väl VEM SOM HELST att man måste ha tillstånd!!". Varav jag sade att det var svårt att ha tillstånd om man inte fått dem än. Han kontrade med "Men tror du på allvar att du bara kan parkera sådär? På MITT jobb behöver man blabla", varav jag sade hela världen faktiskt inte ser ut som den gör för honom. P-bolaget hade bilder på bilen, men jag kontrade med kontrakt och envishet. Jag vann :p
 
Jag vet faktiskt inte :nailbiting: Lite som Johanna Sällström kanske?

Jag hade faktiskt inte ens tillstånden låg bilen för de nya hade blivit försenade i utskicket (men jag hade betalat för platsen så jag stod ju såklart där ändå). Deras jurist sade väl i stort sett att "Det fattar väl VEM SOM HELST att man måste ha tillstånd!!". Varav jag sade att det var svårt att ha tillstånd om man inte fått dem än. Han kontrade med "Men tror du på allvar att du bara kan parkera sådär? På MITT jobb behöver man blabla", varav jag sade hela världen faktiskt inte ser ut som den gör för honom. P-bolaget hade bilder på bilen, men jag kontrade med kontrakt och envishet. Jag vann :p

Haha! Riktigt bra gjort. Då borde jag också ha en chans faktiskt. Dock så har min arbetsgivare rått mig att betala och att de sedan ersätter boten, och det känns i ärlighetens namn skönare än att böka i tingsrätten.... :P Även om det vore roligare att ringa in till Morgonpasset igen och berätta att jag vunnit i rätten!
 
Vad skönt det låter med massage!

Jag brukar väldigt sällan unna mig det, men en av de massörer jag gick till i Japan (när jag förvisso tränade väldigt mycket) var helt förskräckt över mina muskler och tyckte att jag borde gå en gång i veckan, minst :o

Mjo, mja... det kan väl vara skönt med massage. Behandlingsmassage som detta är, det är inte sådär mysigt som det annars brukar vara. :p Det kändes som om hon brännmärkte mig, alternativt petade i öppna sår. Idag känns det som att jag blivit misshandlad igår och jag är väldigt öm även om jag bara stryker med fingrarna över vissa punkter på låren. :crazy: Det borde dock vara bättre redan till nästa behandling om 2 veckor och sen får vi väl fortsätta att alternera mellan överkropp och underkropp för att upprättahålla allting.

Idag ska jag slappa och gå på restaurang och äta tapas! Det ska faktiskt bli alldeles gudomligt efter en helvetisk dag på jobbet, det är ett som är säkert.
 
Haha! Riktigt bra gjort. Då borde jag också ha en chans faktiskt. Dock så har min arbetsgivare rått mig att betala och att de sedan ersätter boten, och det känns i ärlighetens namn skönare än att böka i tingsrätten.... :P Även om det vore roligare att ringa in till Morgonpasset igen och berätta att jag vunnit i rätten!

Lyssnade på morgonpasset nu och det är verkligen en väl vald låt. :D Fnissade mycket högt här borta. Du får uppdatera oss också med hur ärendet framskrider!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 066
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 236
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp