Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, snacka och springa samtidigt har även jag väldigt svårt för @Queen :D Det får gå väääldigt långsamt ;) Men det låter himla trevligt! @snow

-----

Jag har börjat på Adrienes 30 days of yoga-challenge, gjorde första passet i morse och kanske bränner av andra ikväll! Har typ 22 dagar på mig för 30 pass (sen har vi ej wifi att streama videorna med längre..) så får köra dubbelt några dagar. Men det känns kul iaf! Passet i morse var ju lite introduktion så lugnt och fint. Men det passar ju mig bra nu:) Hur var det @zassoo, minns jag fel eller körde du denna utmaningen i höstas/vintras?
 
Kan ju också vara att genomföra något särskilt pass tillsammans, eller var för sig med gemensam uppvärmning. Ett intervall- eller backpass kan ju vara ett mål i sig.
När är bröllopet förresten?

Absolut :) Men han ska få komma igång själv först, bara om han kommer iväg och tränar en gång i veckan så är det en stor grej för honom :)

8 augusti är det dags! Så typ 3 månader :nailbiting:
 
@Trollunge Japp, jag körde den och började om på den nu i våras. Kul blandning av olika pass, både lugna och mer svettiga pass. Kände stor skillnad efter bara någon vecka, bland annat fick jag snabbt mycket bättre kontakt med mina magmuskler :up: (även om jag tappat det nu igen ;))

Jag vet att @Queen också körde utmaningen och verkade gilla den! :)
 
Den uppmärksamme kan notera att jag återigen vaknat mitt i natten :arghh::wtf::banghead: Ont, ont, ont... Väntar på att värktabletterna ska kicka in. Och använder uppenbarligen beachtråden som en dagbok :o Ni får stå ut med det, är jag rädd.
 
Den uppmärksamme kan notera att jag återigen vaknat mitt i natten :arghh::wtf::banghead: Ont, ont, ont... Väntar på att värktabletterna ska kicka in. Och använder uppenbarligen beachtråden som en dagbok :o Ni får stå ut med det, är jag rädd.

Ja kör på! Men visst förstod jag dig rätt att du fått antibiotika nu? Hoppas det bara blir bättre nu då.
 
Redan inne på en ny tråd, här har jag inte hängt med märker jag. Har varit lite tråkigheter i familjen som sagt, och jag har tappat all lust till det mesta. Har inte tränat något alls i veckan, förutom en kortare inlinestur igår. Ville träna idag men inga pass på grund av valborg. Jaja.

Vad bra du skrev om vikt och kroppsuppfattning, och hur sättet man talar om sin egna kropp skapar och upprätthåller kroppsnormer @snow !
 
@zassoo japp, det stämmer att jag gjorde utmaningen och gillade den!
@Trollunge vad härligt att du kommit igång med yogan igen! Jag körde utmaningen i januari och märkte stor skillnad! En del pass är lite lugnare och andra lite jobbigare men det är inga problem att då och då köra två pass om man bara har tid! Jag tror att man på hennes sida kan ladda hem hela utmaningen så man slipper vara ansluten till wi-fi, har för mig att jag fick ett erbjudande om att göra det gratis när jag var registrerad för utmaningen på hennes hemsida. Du kan ju kolla upp det så kan du ha en del av passen även efteråt.

När, dans är väl lite svårt på det sättet @snow att ju mer man kan ta ut rörelserna desto mer träning får man, men det kräver både koordination, teknik och rörlighet. Men om man är otränad kommer man känna av det vilket som! Men där är ju inte riktigt du...

Idag har jag träningsvärk i hela ryggen efter dansen! Känns skönt att ha lirkat upp skuldror och ländrygg ordentligt.
 
Vad kul att ni både gillade den! @zassoo och @Queen :) och tack för tipset om nedladdning Queen! Ska kolla på det, hade vart riktigt bra att ha:up:

Tycker synd om dig @zassoo gällande tanden, men snart måste det ge med sig och då kommer det bli så jäkla sweet:banana: kram!
 
God morgon beachisar! Nu ska jag iväg till jobbet och ikväll åker vi till killens föräldrar för att kolla brasan. Kommer bli mysigt! Får se om jag trycker in lite träning mellan:D
 
Ja kör på! Men visst förstod jag dig rätt att du fått antibiotika nu? Hoppas det bara blir bättre nu då.

Ja, jag har ätit penicillin sedan i tisdags kväll. Tyckte att det var en aning bättre igår men sen slog det till på kvällen och så vaknade jag på natten. Men jag hoppas att det går åt rätt håll nu.
 
Jag har varit krasslig så det har inte blivit någon ordentlig träning på ett tag, men idag ska jag åtminstone rida och hoppas på att kunna gå en stund till gymmet efteråt. Ikväll blir det mys för sambon och jag firar två år tillsammans :heart
 
Alltså oväntad kväll här borta! De har en yogastudio ovanpå cafet där vi jobbar och vid 17.30 typ drog jag upp dit för att göra pass 2 på 30 dagars challengen. Visar sig efter en kvart att det ska börja en yogaklass kl 18, så jag ber om ursäkt till ledarna när de tittar in och förklarar att jag bara lånade rummet medan det var tomt men att jag kan fortsätta mitt pass på rummet:) De ska ha en ashtanga-klass (har ju gjort lite ashtanga yoga sen innan) och de bjuder iaf in mig helt spontant att bara vara med, de vill inte ha nåt för det utan bara "häng på du". Först tänker jag bara typ, "haha nej, jag är ju helt ur form för tillfället, jag kommer avlida" men jag tänker sedan att vad har jagcatt förlora (utom då typ mitt liv pga för krävande ;)). Men, det blev ett helt fantastiskt pass där jag visserligen var stelare än tidigare men fokus och balans och kroppsminne gjorde att det inte alls kändes som typ över 6 mån sen jag gjorde nåt liknande! Så ikväll blev det helt spontant ett svettigt och härligt 90 minuters ashtanga-yogapass:bow:

Och jag är riktigt glad och stolt att jag vågade tacka ja till att vara med! Ska nog försöka hänga med nästa vecka med:up:

Och sen också, som alltid efter ett riktigt bra pass: I feel amazing!! :D
 
Och att det var Valborg hade jag faktiskt inte koll på! Men det var vad jag gjorde iaf ;) Nu ska jag snart sova! Imorgon jobb :)
 
Ja, jag har ätit penicillin sedan i tisdags kväll. Tyckte att det var en aning bättre igår men sen slog det till på kvällen och så vaknade jag på natten. Men jag hoppas att det går åt rätt håll nu.
Din tand verkar vara en riktigt envis en! Tandvärk är hemskt jobbigt och att inte kunna sova är ju inte heller kul, det blir så mycket vakentid som man inte vet vad man ska göra med. Man kanske är för pigg för att sova men för trött för att göra något vettigt. Hoppas det släpper snart.
 
Hej alla fina,varning för lång text, hoppas någon orkar läsa;)

Jag har bestämt att inte lägga in mig.Sjukhuset här är hemskt och jag har så mycket jobbiga minnen och gillar inte sättet de jobbar eller behandlar en när man har anorexi, jag har varit inlagd 7 gånger redan varav 4 för anorexin (eller är det 5 gånger?)och de andra för depression och överdos och om man är inlagd för anorexi har de cirka tusen olika regler man måste följa trots att man kanske inte alls har problem med de sakerna de tror. De tror t.ex. att alla kräks så därför får man inte gå på toa när man vill men jag har aldrig kräkts, man måste också äta precis allt fast man avskyr vissa saker så man blir illamående. Det är bara två av alla saker de bestämmer, man får inte heller gå ut, inte ha besök när man vill som alla andra och tusen andra regler. Jag hatar psyk, det är dock bättre när man är inlagd för depression för då bemöts man på ett annat sätt, mer mänskligt. Anorektiker tror de ljuger hela tiden och de tror inte på något man säger och man blir sämre behandlad.

Jag känner mig inte sjuk och det känns så konstigt att de säger att mitt hjärta är svagt och att jag måste ta det lugnt. Idag känner jag mig riktigt pigg:). Var iväg på morgonen och lämnade blodprover och hoppas svaren är klara till på måndag då jag har nästa läkartid.

Ska träffa min ordinarie läkare och jag är så rädd för henne :nailbiting: Det är hon som tvingat mig till inläggning alla gånger och satt LPT på mig och som tjatat och tjatat om sjukhuset under långa perioder när det varit sämre under flera år nu. Hon känner mig och jag känner henne och det brukar bli som en tennismatch, det går bara fram och tillbaka mellan oss. Hon säger "Du måste bli inlagd" jag svarar "Nej, det vill jag inte" och så håller det på så. Om läget är akut tvingar hon mig eller skriver vårdintyg för LPT annars bokas en ny tid då det blir samma diskussion igen.

Jag gjorde ett försök till en kortare förmiddagspromenad och gick bara 50-55 minuter men oj vad jobbigt det är. Det ger mycket ångest att dra ner på promenadtiden. Jag kan inte tänka mig att gå upp i vikt, håller inte med vårdpersonalen om det. Jag klarar inte att öka på maten eller gå mindre.

Det är så jobbigt för mina föräldrar har typ flippat ut (mamma är utomlands) men pappa är så orolig och vill inte att jag går kurser, tävlar eller knappt rör mig alls. Det går inte ihop sig med mina tankar och planer och så det blir väldigt jobbigt.

Imorgon är det tävling och jag har tränat lite med vovven idag, allt sitter när man tränar, nu ska det bara sitta på tävlingsplanen också. Det är det som är vårt problem, jag blir nervös, han blir spänd och då går det inte lika bra som när vi tränar.
 
Tack för alla omtänksamma ord, jag tar till mig det ni skriver men har svårt att ta in det på riktigt eftersom jag inte tycker att det är någon fara. Men det är bra för mig att få höra det från olika håll. Ni i tråden hjälpte ju mig att sluta springa, ni var en stor orsak till att jag slutade, just att ni skrev om hur dåligt och farligt det är och att jag borde sluta. Så det ni skriver gör skillnad.
 
Snälla, snälla @Qelina, tänk dig för, och var rädd om dig! Som vi skrev igår så är tvångsvård inget som sjukvården i Sverige använder sig av lättvindigt, så pratar de om det så är det allvar. Min mamma blev exempelvis inlagd med början till hjärtinfarkt i en ålder där man kanske normalt sett inte tänker på den möjligheten, på grund av jättedåligt järnvärde, då hade hon heltidsarbetat med det länge och skyllt tröttheten på jobbet. På dig som inte äter är förmodligen långt fler värden riktigt dåliga.

Jag är jättenöjd med mig själv när jag varit ute och gått 55 minuter, det är ungefär vad min vanliga runda tar, och du tycker det är lite. Med tanke på hur du mår, så ska du inte gå alls, eller vara med i någon hundtävling, för jag gissar att det inte bara är hunden som rör sig utan du också? Om du absolut inte vill bli inskriven, kan du inte bo hos din pappa istället då? Det låter inte alls bra att du är ensam när läget är som det är. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 275
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 438
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp