Bukefalos 28 år!

Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker ni har bra mål allihop!
Det där med att få in rutinen att röra sig känns viktigt!
Lägger även jag in mina mål:

- Springa långturer på nya ställen, gärna ihop med min sambo.

- Sportkullan AR i juli (löpning, mtb och paddling, sist tog det 7.09, vore kul att förbättra men inte alldeles nödvändigt. Slösade en del tid på mtb-delen när jag fick taskigt blodsocker och orienterade som en kratta. Tänkte klara den biten bättre i år.)

- Ultravasan 45 i augusti (första gången på den distansen, är nöjd om jag går i mål och har haft en bra förmiddag i skogen och någon går i mål efter mig:D)

- cykla hem från jobbet en gång i veckan så snart väglaget tillåter

- Träna hemmastyrka varje vecka, märker att jag mår bra av det.

Överlag vill jag bli starkare och uthålligare och se en massa fina ställen medan jag tränar.
 
@Mineur Svarar här på det du skrev i beach2014 om året som gått. Det var verkligen härligt att läsa det du skrivit om ditt år, det var så positivt och det gjorde mig glad :)
 
Våga visa fläsket:
20141209_083147.jpg


Tänkte jag borde säga lite mer än hej! :) Bilden togs för.. 2 veckor sen när jag bestämde mig för ta tag i skiten igen (fläckarna är från spegeln och inte mig :p). Jag började i början av december äntligen få tillbaka motivationen att träna igen. Började 2012 under sommaren och gick superbra men slutade med en oplanerad graviditet som ledde till utomkvedshavandeskap och inre blödning = sängläge med jätteärr på mage efter en akut op. Bankade in i väggen igen pga det och lite annat skit så tappade bara lusten för allt. Fastnade i en social fobi och gömde mig hemma i stället, började spela datorspel istället för att leva typ.

I december tog jag tag sakta och stegvis tag i kosten och började smått träna. Inga stora krav utan egentligen mest visa mig där, göra något och sedan gå hem. Jag har på 3 veckor tappat nästan 5 kg (inkl julhelgen inräknad!) vilket är en fin morot till att fortsätta. Så nu flyttar jag in med er och peppar ihop med er! :) Skaffade gymkort i december. Ska köpa simkort med och börja simma för jag gillar att simma. Mina muskler gillar det ;)

Min plan för 2015 är:
- Fortsätta äta flera och mindre måltider och hålla koll på kalorierna
- Fortsätta med att endast äta något sött på lördagar och inte dagligen
- Ta upp simningen igen och försöka simma alla vardagar om möjligt
- Träna på gymmet minst 5 dagar i veckan medan man är ensam hemma
- Gå en promenad minst dagligen och inte ta bilen längre (vilket går då man inte har körkort mer)
- Laga cykeln så man kan börja cykla igen med till olika ställen
- Förhoppningsvis tappa så man når 2 siffrigt till augusti så man inte skäms när man visar sin häst

Det får nog duga. Inga jättekrav men de är stora för mig. Men viktigaste:
- STIRRA INTE MIG BLIND PÅ VÅGEN OCH INTE VÄGA MIG DAGLIGEN

(annars kommer mina gamla ätstörningar triggas direkt om jag har en dålig dag :( )

Tack för mig! :D

Det låter som att 2014 var ett tufft år för dig, jag hoppas 2015 blir bättre. Vilka bra mål du har, låter som att du har en bra plan. Men kommer du verkligen hinna gymma 5 gånger/vecka + simma + gå promenad? Kanske är det lite höga mål? Vad jobbar du med?

Håller med om det sista du skrivit om att inte väga sig varje dag för har man den läggningen så blir det till ett så otroligt starkt tvång och siffrorna styr hela livet och hur mycket man är värd.
 
Senast ändrad:
Det låter som att 2014 var ett tufft år för dig, jag hoppas 2015 blir bättre. Vilka bra mål du har, låter som att du har en bra plan. Men kommer du verkligen hinna gymma 5 gånger/vecka + simma + gå promenad? Kanske är det lite höga mål? Vad jobbar du med?

Håller med om det sista du skrivit om att inte väga sig varje dag för har man den läggningen så blir det till ett så otroligt starkt tvång och siffrorna styr hela livet och hur mycket man är värd.

Jag har ju "fördelen" med att ha eget företag. Dvs är jag hemma dagtid och kan träna och göra det mesta på dagen :) Så försöker ta gym + stallet på förmiddagen och sedan simma innan jag hämtar barnen :) Dvs fördela upp träningen och jobba därimellan :)
 
Kul att läsa allas mål!

Mitt största mål är att klara min andra svenska klassiker, och planen är att slå alla tider ( började med att springa 40 sekunder snabbare på lidingöloppet ;))

Mindre mål :
- klara 3 riktiga pull ups
- Klara milen på under 50 min
- Springa ett maratonlopp (utomlands?)
- Äta nyttigare, godis max 1 gång i veckan och minska på der dåliga fettet i maten
 
Summering av 2014:
  • Klarade en svensk klassiker (dåligt tränad så allt höll på att sluta halvvägs till Motala pga överansträngt knä)
  • Stockholm maraton på 4.11 h
  • Halvmara över ottfjället
Det var mina största bedrifter under året och jag är jättenöjd även om jag borde varit mer förberedd till vätternrundan :)
 
Ber om ursäkt om fläskmängden äcklar någon!

Du får ursäkta, men det där var faktiskt bland det dummaste jag läst i den här tråden. Du och din kropp äcklar verkligen ingen, du är jättefin som du är och har sannerligen ingenting att be om ursäkt för. "Fläskmängden" som du skriver är icke existerande, och även om du tycker/känner det så är det ingenting som någon annan ser eller störs av. Och gör de det så har de ingenting i den här tråden att göra - eller i den här världen att göra heller för den delen, om du frågar mig. Punkt slut.

Annars tycker jag att det låter som att du har bra mål, och jag älskar din nyårspepp! Blir alldeles glad och motiverad jag också :D
 
Älskar att läsa om allas framgångar, mål och nyårspepp! Ska försöka klottra ner lite mål jag också...

- Hålla igång med gymmet minst 3 men gärna 4 eller 5 pass i veckan.
- Låta bli att väga mig. Blotta tanken på en våg får mig att bli alldeles stressad och illa till mods, och jag vet att det kan gå rätt fort utför om jag tillåter mig själv att stirra på siffror på det viset.
- Hålla i min rutin med ett PT-pass, ett HIIT-pass (typ Insanity eller Metafit) och ett renodlat styrkepass per vecka. Minst. Se till att det blir den blandingen liksom.
- Klara 30 kg i stillastående axelpress med skivstång (fixar 10x20 kg enkelt nu, och 25 kg har jag precis börjat känna på)
- Klara 140 kg i sittande benpress (tar 10x110 kg nu, men tror att jag kan mer om jag bara sätter mål och ger mig den på det.
- Försöka dra ner antalet sekunder jag spenderar stirrandes på min kropp i spegeln, petandes på magen, klämmandes på armarna etc.
- Försöka göra sötsaker till lite mer av en "lyx" som jag unnar mig då och då - den här terminen har det blivit lite för mycket vardag med t.ex. choklad eller kakor och jag märker att jag inte alls uppskattar det på samma sätt som tidigare när jag hade det mer restricted liksom.
- Fortsätta att kämpa för en stark, välmående kropp med fina muskler - och fortsätta tala om för mig själv att detta faktiskt är möjligt.
- Fortsätta påminna mig själv om att träning ska vara roligt, men också om att det oftast blir roligare ju mer man tränar.

HEJ 2015! :D :banana::bump:
 
Hej nya tråden och alla fina beachisar!
Gott nytt år!! :)

Jag har tänkt att 2015 ska bli ett av de bästa åren, någonsin.

1 februari börjar jag äntligen, äntligen jobba hemma igen. Får bli sambo på heltid, och ingen kan ta det ifrån mig och tvinga ner mig till Skåne igen!
I november/december får jag och sambon tillgång till vår nybyggda, fina lägenhet.
De här två grejerna ser jag verkligen fram emot! :love:

Träningsrelaterat ska jag fortsätta som året slutade.
Ska börja springa oftare samt hålla igång gymträningen.
Målen är som jag skrivit innan Göteborgsvarvet under 2 timmar samt att kunna göra 3 chins! :)

Bilder från gårdagen:
 
Jag hade ju panik tidigare i veckan för att jag hade gått upp i vikt men till min stora glädje var det bara vätskevikt. Vägde mig idag och väger nu samma som innan jag tappade i vikt i augusti vilket är 1 kg mindre än i måndags vilket känns bra. Jag förstår inte hur ett par siffror kan påverka mina känslor så mycket men när jag såg på vågen att jag vägde 1 kg mindre så blev jag så lättad och glad att jag typ skuttade av vågen. Jag vet att viktnedgång inte borde vara positivt för mig men min hjärna gör automatiskt den kopplingen, jag är fortfarande underviktig men inte i så mycket så en viktnedgång är inte farlig just nu bara det inte spårar ur.

Om jag ser på det långsiktigt har jag alltså inte gått upp i vikt totalt sätt de senaste 4 månaderna. Från början var det ju mitt mål att gå upp i vikt och jag drack näringsdrycker utöver maten och kom upp så jag vägde 2,4 kg mer än nu. Nu har jag kommit fram till att jag vill väga max som nu men helst ett par kilo mindre. Men för att inte trigga sjukdomen har jag satt upp som gräns att jag får gå ner max 4 kg och upp max 1 kg från där jag är idag.

Om 2014- året som jag tillsammans med 2013 gick upp 17 kg och vägde mer än de senaste 7 åren, drack massor av näringsdrycker, kämpade med att få i mig mat, jobbade med mitt promenadtvång, fick träna en kort period på gym och avslutade min ätstörningsbehandling eftersom min terapeut fick barn och jag är nu ensam med allt jobb med anorexin. Började också plugga efter 7 år som sjukskriven.

Mål för 2015
* Hitta en vikt inom ett spann av -4 kg och +1 kg där jag är viktstabil och kan äta som nu utan att gå upp eller ner i vikt. Helst vill jag gå ner några kilo men en del av mig vet ju att jag redan är lite underviktig och inte behöver gå ner mer så det huvudsakliga målet kanske får bli att hitta en vikt jag kan vara stabil på
* Promenera minst 100-150 minuter per dag
*Börja träna en eller två gånger i veckan (t.ex. gym, dans, boxpass och kanske löpning) om jag klarar att hålla vikten
*Klara av att slutföra min utbildning= behöver få i mig näring så jag orkar och klarar av att plugga
* Våga äta lagad mat ibland
*Våga äta med andra människor
* Inte hoppa över måltider utan äta 5 ggr/dag
* Det här kan jag inte styra över men få tillbaka mensen så att jag vet att kroppen mår bättre (är tudelad inför detta eftersom jag egentligen tycker det är jätte skönt att den är borta men jag har inte haft mens på 8 år och det är inte bra för mitt skelett så därför behöver den komma igång igen)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 583
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 261
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 905
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp