Bukefalos 28 år!

Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det är ju en svensk produktion så då kanske det går? :)

Inte omöjligt men det brukar inte gå om de har köpt ett färdigt koncept, det brukar inte ingå rättigheter att visa utanför Sverige då, är överlag rätt få program jag kan se härifrån. Kommer nog youtuba lite ninja warrior nu, blev sugen på att se :)
 
Då råkade man ut för en sk oplanerad vilodag. Mellandottern har feber och frossa. Så hon blir hemma idag.
Får väl hålla igen lite mer på intaget då och passa på att snoka på vad man kan träna hemma! :)
 
Blä, vaknade med mensvärken från helvetet. :arghh:

Fråga: Kan man bli menssvullen i magen/kroppen fast att man bara har fake-mens? alltså mens man får av hormonella p-medel? Eller blir man bara det av riktig mens?
 
Blä, vaknade med mensvärken från helvetet. :arghh:

Fråga: Kan man bli menssvullen i magen/kroppen fast att man bara har fake-mens? alltså mens man får av hormonella p-medel? Eller blir man bara det av riktig mens?

Det är ju inte blödningen som får dig att svälla upp. Det är hormonerna i kroppen. Så man kan ju fortfarande få pms, svullnad, ev illamående, värk osv :p Beror mkt på kroppen.
 
Det är ju inte blödningen som får dig att svälla upp. Det är hormonerna i kroppen. Så man kan ju fortfarande få pms, svullnad, ev illamående, värk osv :p Beror mkt på kroppen.

Det låter ju logiskt iofs. Är det även hormonerna som får mig att vilja äta upp all choklad i världen? :p
 
@LindgrenV, Jag har också avgiftning från sociala medier just nu. Buke är faktiskt det enda sociala mediet jag använder för tillfället, förutom att jag läser ett par inspirerande hästbloggar, och det är jätteskönt. :o Förut kunde jag slentriankolla Facebook i mobilen 20 gånger/dag, och det är i ärlighetens namn ganska sällan några extremt roliga händelser som står där ändå. Instagram har jag hållit mig undan hittills, men började faktiskt bli lite sugen på att skaffa, mer av ungefär samma anledning som hästbloggarna, finna inspiration av motiverande människor. Har jag fel, men kan man inte lite mer välja och vraka på Instagram, att man behöver inte följa en person bara för att den vill följa mig?
 
Idag har min ponnyhäst en välförtjänt vilodag. På min agenda står mockningen, och fruktansvärt mycket plugg. Bara för att jag var så glad för att det skulle bli en svensk bok under några veckor nu, så åkte jag på sex jätteartiklar på engelska, som bara finns tillgängliga på datorn (vilket i och för sig beror på att jag inte har någon skrivare). Det känns som att jag läser och läser och läser och sen ändå inte har fattat någonting.
 
Jag tvingade ut mina ömma ben på en pw i snöblandat regn med is och snömodd som underlag. Fixar 3 km på strax under 30 min ändå så det känns bra med tanke på förutsättningarna. Längtar efter barmark! Men jag antar att det här slabbet kommer frysa på så att det bara blir ännu halare ute :meh:
Nu ska jag duscha och sen umgås med dottern och hennes kusin :)
 
Jag tvingade ut mina ömma ben på en pw i snöblandat regn med is och snömodd som underlag. Fixar 3 km på strax under 30 min ändå så det känns bra med tanke på förutsättningarna. Längtar efter barmark! Men jag antar att det här slabbet kommer frysa på så att det bara blir ännu halare ute :meh:
Nu ska jag duscha och sen umgås med dottern och hennes kusin :)

Längtar till våren och bra underlag. Antingen halkar man i modd, eller på is.. eller drunkar i slask :devil:
 
Ska snart byta om till träningskläder, åka till nya gymmet jag löst kort på och köra ett litet pass. Efter det möta upp en vän för en kaffe. Så ska packa ihop mig och åka snart. Känns lite nervöst må jag säga. Hoppas det inte är så mkt folk vid 14-tiden.
 
@LindgrenV, Jag har också avgiftning från sociala medier just nu. Buke är faktiskt det enda sociala mediet jag använder för tillfället, förutom att jag läser ett par inspirerande hästbloggar, och det är jätteskönt. :o Förut kunde jag slentriankolla Facebook i mobilen 20 gånger/dag, och det är i ärlighetens namn ganska sällan några extremt roliga händelser som står där ändå. Instagram har jag hållit mig undan hittills, men började faktiskt bli lite sugen på att skaffa, mer av ungefär samma anledning som hästbloggarna, finna inspiration av motiverande människor. Har jag fel, men kan man inte lite mer välja och vraka på Instagram, att man behöver inte följa en person bara för att den vill följa mig?
Ja det är framför allt Facebook här också, för den användningen är mer av ett missbruk än något annat. Alla har alltid kunnat nå mig akut på chatten, jag slötittar genom flödet en miljon gånger om dagen och ägnar alldeles för mycket tid åt just slösurfande. Har kvar instagram-appen men uppdaterar inte lika ofta = inte lika mycket aktivitet. Och nej men behöver inte följa en annan bara för att den följer dig, jag rensar titt som tätt de jag följer om de inte är lika intressanta längre :p Mest söker jag dock på ett par - tre stycken och kollar deras bilder och är klar sedan, så användningen är inte så stor. Märker av en stor skillnad redan nu av att inte ha Facebook, blir en helt annan användning (och telefonbatteriet har hållit i två dygn utan att dö :o)

Jag tror mig också ha mer energi till annat, men jag får nog utvärdera den känslan senare när jag inte är sömnbrist-bakis. Jobbade dag 7-16 igår och blev sedan inkallad på nattjobb på grannorten också, så klev av klockan sju i morse och fick då hem Hugo, så är hundvakt också. Men han är i alla fall trött idag så vi har sovit bredvid varandra i sängen i några timmar :love: Tänkte springa idag men det får nog bli en latdag :o
 
Blä... Tryck över bröstet som kommer och går, fortfarande kan jag inte andas så djupt som jag vill. Obehagligt :( Tid på vc om en vecka känns som en hel evighet.
 
40 minuter på gymmet blev det idag. Har hittat mitt max i benpressen just nu. 205 lbs, dvs precis under 93 kg, kan jag göra 10 reps på och sen är det helt stopp. Mitt mål där är att komma upp i tresiffrigt, vilket kräver 225 lbs (102 kg), och det känns inte längre omöjligt.

Tog bilder idag, tänkte jämföra dom med bilder som jag tog för några veckor sen. Ska se om jag vågar outa dom här sen :D

Ikväll blir det hemmagjord pizza på tortillabröd för mig :d
 
@Kiwifrukt Ja precis, på instagram får du följa vilka du vill och behöver inte följa de som följer dig. Du behöver heller inte följa alla dina vänner och bekanta vilket jag tycker är ganska befriande :D
 
40 minuter på gymmet blev det idag. Har hittat mitt max i benpressen just nu. 205 lbs, dvs precis under 93 kg, kan jag göra 10 reps på och sen är det helt stopp. Mitt mål där är att komma upp i tresiffrigt, vilket kräver 225 lbs (102 kg), och det känns inte längre omöjligt.

Tog bilder idag, tänkte jämföra dom med bilder som jag tog för några veckor sen. Ska se om jag vågar outa dom här sen :D

Ikväll blir det hemmagjord pizza på tortillabröd för mig :d

Varför räknar du i pounds? *nyfiken*
Klart du kommer att fixa, du är ju snart där! :)
 
Nyligen hemkommen från ridlektion och är lite hög på hästar just nu. Lektionen gick skitbra, känns som att det finns hopp även för mig att lära mig rida :)

Känner mig inte helt frisk (igen...) så får se om jag går till gymmet som planerat i morgon eller om det blir en extra vilodag.
 
@ Låter riktigt gott med hemmabakt pizza:d Är nyfiken varför du använder tortillabröd som pizzabotten, tycker du att det är godare?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 596
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 274
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 905
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp