”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

man måste börja fostra banen i god tid!
37861.jpg


23782.jpg


37859.jpg

Magen blir ju välborstad iaf:D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

de kanske var kvigor o min så kallade sång kan nog lätt tas för brunstvrål:o

men de hade kronor o de är handjur:eek: jisses amalia nu blev jag riktigt orolig


Hade de kronor!!!!! .... ja då uppfattade de nog situationen omvänt.... dvs att du och springaren var brunstiga ........ kor....:D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Vi är tydligen 2 för jag har oxå nobbat Ullared,huh blir mörkrädd när jag hört kompisar som varit där och fått stå i kö i ett par timmar för att få komma in:crazy:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Men asså. Nu känner jag bar aatt jag måste få försvara mig lite här va..
Gick alltså och spatserade i skogen och letade efter delikata små granskott. eftersom det är ganska kallt tog jag på mig min mössa. Inköpt på Hööks med horn.
Bäst som jag gick där dyker det upp en gubbtjuv. Tänkte fråga om han sett några granar, men den röda raketen tvärvände och stack iväg med honom. ytterst ohyffsat på min ära..

:rofl:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

jasså va de bara du ... men har du så lång rygg o du verkar ju ha kortare ben än de jag råka ut för:laugh:

phuuuuuuuuu då förstår jag ju varför du kom rännande mot mig när jag sjöng min serenad :laugh:

men aatt du inte sa något ,,,,, såg bar en tunga som hängde som en slips , var du anfådd :D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

vi blir nog en folksamling misstänker jag ,, för inte tänker jag besöka ett dylikt dårhus frivilligt ,,, får kalla kårar o skakningar ju:laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Mmm en massa köpgalna tanter som far fram som vildar med vagnarna och kör på en på hälsenorna:crazy:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Klart jag var anfådd. Jobbigt att springa runt i djupsnö.. Dessutom for ni iväg som ni hade den fule i hälarna..(det kanske ni hade iof:D)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Så trevligt vi tre ska ha i köket med dess delikatesser och vin medans de andra stollarna shoppar! Jag kan se Kat och Cho3 och compani komma hem svettiga, slutkörda och överlastade med shoppingsäckar och vi tre sitter som utvilade och glada fyllekajjor i köket :D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag funderar på största allvar på om jag ska förlåta denna grova skymf.

Tänker ...

Tänker lite till ...

Ja men jo. Ok då. ;)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Kan tänka mig att boka en plats i det där köket....:D

Ullared har jag upplevt två gånger... Snabbt in och snabbt ut... Ingen kö in och ingen kö vid kassorna... Så det finns sådana dagar också...

Jag anser dock att Ullared som företeelse är klart överskattad... Jag har ett annat känt varuhus i min närhet... Lika bra priser där till både folk och fä.... utan folkträngsel.... Börjar på B och slutar på s...... Bö***s....

Därför låter det där vindrickandet i någons kök som en klart trevligare sysselsättning.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Ajajaj,kajor i mitt kök:eek: Tänk på att jag har två fågelhundar:angel:

Åh vad avundsjuka ni ska bli när vi fyndat massor med hästrelaterade prylar,både behövda o icke behövda,i massor:D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Ajajaj,kajor i mitt kök:eek: Tänk på att jag har två fågelhundar:angel:

Åh vad avundsjuka ni ska bli när vi fyndat massor med hästrelaterade prylar,både behövda o icke behövda,i massor:D

Man kan vara tratt också... så slipper fågelhundarna stressas...:D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Naturligtvis är du oxå välkommen!!:laugh:

Jag var oxå av den åsikten,våga vägra Ge-Kås!!,men eftersom jag bor 15 min ifrån och faktum är att det är mkt billigare där,så vore jag ju dum om jag inte åkte dit!
Men jag åker aldrig när det är mkt folk,45-30 min före stängning eller precis när de öppnar innan alla busslaster kommer brukar vara perfekt.

Jag skulle aldrig ta en bussresa dit och hade aldrig varit där innan jag flyttade hit.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

kom nyss hem från stallet. Kelly är coollugn nu och äter bra. Dessvärre dricker hon dåligt :(

Innan kunde hon dricka 30-40 liter om dagen.

Sen får hon ju mycket vatten i lucernpelletsen. Ca 15 liter. Nu dricker hon bara ca 10 liter. Och så de 15 l hon får i sig i lucernet då. Totalt kanske 20-25 liter vätska per dag max. Mot det dubbla och ibland mer innan flytten. Kan detta verkligen vara pga att hon inte ger di längre? Juvret ser rätt bra ut. Visst har hon mjölk men det är inte sprängfyllt i alla fall utan lite slappt sådär.

Har tagit bort några kg hö. Hon har lämnat ca 3 kg de sista nätterna så jag drog ner lite. Finns ändå kvar lite grann i boxen på morgonen. Vi har nu gått från 16-17 kg hö om dagen som mest till 11 kg nu. Avsaknaden av fölis märks tydligt redan :banana: Nu när hon inte äter och dricker så kopiöst mycket så är det en ren glädje att mocka. Och nästan inget svinn alls på strö :eek:

Vet att jag låter ursnål nu men jag kommer redan att spara minst 600-700 kr första månaden på ha bort fölis. Matar ju på som vanligt på Kelly men nu får hon ju behålla det hon stoppar i sig. På sikt kan jag minska ännu mer tills hon är tillbaka på normalt med mat igen. Phuu...skönt. Ett tag trodde jag att jag inte skulle ha råd att ha henne kvar och att jag hade räknat totalgalet på kostnaderna. Nu ser jag att min kalkyl faktiskt kommer att stämma på sikt :)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

KL

Men jösses va ni har skrivit sen i förmiddags! Har ni inget annat att göra människor :D.

Nu har iaf pojkarna fått ett nytt tevespel så dom är nöjda och belåtna. Vi tog en sväng förbi Granngården när vi passerade, dom har ju 10% nu fram till 16 januari tror jag det var så vi passade på att fylla på med lite foder och kattsand och hundben.

Ja tänk när man var liten och cyklade, i ur och skur varendaste veckodag, till stallen runt om i byarna, själaglad av att få sopa en stallgång eller total lycka om man fick borsta en häst.

Tack för pratstunden Kat, det var såååå kul att du ringde :laugh: tänk att 1,5 tim kan gå så fort :angel:

Pinto: Du har Pm :laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

hon dricker normalt så oroa dig inte , Om du vill kan du kplla en rätt nygjord skit :) luktar den nästan ingenting o känns lätt fuktig inuti o håller ihop är allt lugnt.

vattenmängden minskar när diandet slutar o att hon är cooö ni , misstänker jag att hon behöver inte stressa för maten. Hön får den mängd hon behöver o blir inte hungrig emellan vilket ör superbra o ingen konkurrens .

forsätt som du gör o du kommer o se en helt annan Kelly i humör.

du har varit duktig , jag tycker du kan vara stolt över dig själv. :banana::bump:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

phuuuu är dig evigt tacksam , jag är skyldig dig en :laugh:

bugar så manen släoar o skrapar med bockfoten:p
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Svar: JA! Det går åt stora mängder vatten och foder när de ger di! Så helt klart märks det ganska omgående när man skiljer av:laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

tja utvilade lär vi nog vara , för några fyllekajor kan vi ju inte vara om vi sitter upp så dags :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 454
Senast: Askur
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
137 743
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 520
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp