Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Thera, det där borde din BM kunna hjälpa dig med i morgon. I mitt landsting verkar det inte vara någon big deal att få snitt men de brukar vilja att man kommer på ett möte där de försöker trycka på vaginal förlossning åtminstone på ena sjukhuset. En i min närhet fick snitt för att hon hade stort behov av att planera för sitt eget välmående. Stilla oro osv.
 
Känner mig riktigt eländig ikväll, ligger mest och gråter.

Precis livrädd för igångsättningen på onsdag. Fortfarande helt urlakad efter maginfluensan och dessutom den satans förkylningen.

Har så ont i halsen att jag knappt kunnat dricka idag, som om jag inte redan var uttorkad efter maginfluensan. Tappade 3 kilo i vätska, kisset är så koncentrerat att det är brunt. Orkar ingenting.

Undrar vad som krävs för ett snitt? Känns som om varken min kropp eller mitt psyke fixar detta under dessa förutsättningar... :cry:

Jag tycker att du ska ringa förlossningen alternativt 1177 och prata med dem. Förmodligen behöver du komma in och vätskas upp eftersom urinen är så koncentrerad för det är inte bra alls. Du har rätt att vara i så bra skick som möjligt på förlossningen oavsett om det blir med snitt eller vaginalt och för att bli det måste du vätskas upp ordentligt.

Kramar och lycka till!
 
Hur går det för @Mauen? @Honungshumlan ? Gosar för fullt?
Börjar rulla på lite nu. Amningen börjar funkar, liksom att ge utpumpad mjölk på flaska. Sondmatas fortfarande en del. Nästa steg är att dra sonderna och se hur det funkar. Å så ska de vända och börja öka i vikt. Men så bra som det rullar på nu pratas det om hemgång i slutet av veckan.

Själv börjar jag återhämta mig. Känner att kroppen går lite på sparlåga så den där riktiga bebislyckan har väl inte infunnit sig (gör det ju inte för alla ändå, då det kanske inte beror på det...). Sambon är för det mesta i sjundehimlen och kan inte slita blicken från dem. Vill helst gulla med dem hela tiden :love: Jag är än så länge lite mer praktiskt orienterad....
 
Pratade med BM nu som sa att det är doktorn som får göra en bedömning imorgon om jag är i skick nog.

Har sjukt ont i halsen fortfarande och det känns bara som allt går fel på slutet... :(
 
Pratade med BM nu som sa att det är doktorn som får göra en bedömning imorgon om jag är i skick nog.

Har sjukt ont i halsen fortfarande och det känns bara som allt går fel på slutet... :(
Berätta för doktorn hur du mår! Denne gör ju en samlad bedömning på hur du mår. Dina levervärden, halsontet, magsjukan. Det är ingen som vill att du inte klarar av det! Vill du ha ett kejsarsnitt så be om det. Frågan är om de vill vare sig sätta igång dej eller operera dej när du är i så dåligt skick. Borde vara bättre att vänta till slutet av veckan. Men det får ju såklart bebisens mående på grund av dina levervärden avgöra.

Ta det lugnt! Och förklara för din partner dina tankar så han kan vara din förstärkta röst! Lycka till!

Mvh Miks
 
Pratade med BM nu som sa att det är doktorn som får göra en bedömning imorgon om jag är i skick nog.

Har sjukt ont i halsen fortfarande och det känns bara som allt går fel på slutet... :(
Om du vill göra ett kejsarsnitt och doktorn är tveksam till det så kan du påpeka att de är vanligare att det slutar med akut snitt vid igångsättning än om det startar av sig själv.

Det är även vanligare att det slutar i akut kejsarsnitt om mamman från början inte vill föda vaginalt.

Man brukar dessutom jämföra en vaginal förlossning med ett maratonlopp. Fråga läkaren om han hade rekommenderat någon att springa ett maraton i ditt skick.

Många styrkekramar.
 
Hur går det för @Mauen? @Honungshumlan ? Gosar för fullt?

Ja, här gosas det i massor. Han älskar att ligga på mage på bröstet och mysa, inte mig emot. Igår var han lite gnällig, tror att magen gjorde ont, jag åt jordgubbar i förrgår och det var nog för skarpt för den lille magen. Synd, jag som älskar jordgubbar.
Idag var vi på BVC och han har gått upp 600g (400g den senaste veckan) och växt 4,5cm på dessa 20 dagarna sen han föddes. Så nu passar stl50 perfekt och lär väl snart bli urvuxet. Vår BVC tant är jättegullig och vettig, känns jättebra.
Jag känner att mitt självförtroende att våga åka iväg och göra saker själv med honom bara växer med. Idag tog vi tåget till stan, tar 5min, satt i parken och matade honom, gick in på hm och provade amningslinnen (inte det lättaste med läckande bröst) fick köpt några med just innan han ledsnade ihop och ville ha mat igen.
Gick till BVC och fick det gjort och tog sen bilen hem som sambon kört till jobbet med.
Det är inte helt enkelt att få sig själv i ordning, bebisen, saker som ska med och sen helst tajma in allt mellan måltider, blöjbyten... Och sen komma iväg och passa tider. Man kan få ett nervsammanbrott av mindre haha... Men sånt blir väl allt enklare allteftersom antar jag.
 
Det bidde igångsättning ändå, med Cytotec, fick första dosen för en timme sen. Precis det jag inte ville. Tydligen kan det ta till i övermorgon innan ungen är ute.

Har sovit typ 2 timmar inatt med, klådan tar livet av mig.

Gud vad jag längtar till detta är över!
 
Det bidde igångsättning ändå, med Cytotec, fick första dosen för en timme sen. Precis det jag inte ville. Tydligen kan det ta till i övermorgon innan ungen är ute.

Har sovit typ 2 timmar inatt med, klådan tar livet av mig.

Gud vad jag längtar till detta är över!
Okej... Känner du att du ändå fick chans att diskutera alternativ och blev lyssnad på?

Hoppas du kan vila och få i dig lite nu innan det drar igång ordentligt.

Peppdans:

:banana::bump::banana::bump::banana::bump:

Snart är bebis här, trots allt!
 
Det bidde igångsättning ändå, med Cytotec, fick första dosen för en timme sen. Precis det jag inte ville. Tydligen kan det ta till i övermorgon innan ungen är ute.

Har sovit typ 2 timmar inatt med, klådan tar livet av mig.

Gud vad jag längtar till detta är över!
Vilket skit att det inte blev som du önskade. Hoppas att det går fort så du har det bakom dig snart.
 
Okej... Känner du att du ändå fick chans att diskutera alternativ och blev lyssnad på?

Hoppas du kan vila och få i dig lite nu innan det drar igång ordentligt.

Peppdans:

:banana::bump::banana::bump::banana::bump:

Snart är bebis här, trots allt!

Jag känner väl inte direkt att jag blev lyssnad på tyvärr. Doktorn sa att så länge man inte har feber så sätter man igång. Hon pratade ändå om att ta infektionsprover, men det verkar ha glömts bort.

Har precis fått andra dosen Cytotec nu, inget händer än så länge...
 
Jag känner väl inte direkt att jag blev lyssnad på tyvärr. Doktorn sa att så länge man inte har feber så sätter man igång. Hon pratade ändå om att ta infektionsprover, men det verkar ha glömts bort.

Har precis fått andra dosen Cytotec nu, inget händer än så länge...

Du hinner kanske bli helt återställd inna det är igång då :)
 
Jag känner väl inte direkt att jag blev lyssnad på tyvärr. Doktorn sa att så länge man inte har feber så sätter man igång. Hon pratade ändå om att ta infektionsprover, men det verkar ha glömts bort.

Har precis fått andra dosen Cytotec nu, inget händer än så länge...

Vad tråkigt att de inte lyssnade på dina önskemål. Hoppas du får en bra förlossning trots allt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
92 913
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
104 289
Senast: superstar
·
Småbarn Välkomna till del 17! Del 16 tog 1månad och 17dagar att fylla! :love: Januari 15/1 uva - första barnet - pojke (18/4) Mars 1/3...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
88 022
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
98 266
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp