Bukefalos 28 år!

Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

kl.
Vilka fina kort ni har lagt ut.
Brr 12 grader kallt här nu,sitter och tinar upp efter att ha varit ute på de äldre damerna.De var mkt pigga o glada ,måste ju erkänna att det känns liite av mina skador:angel:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Börjar ni vänja er vid att det bara händer trista och dumma saker runt mig? Idag var det dags igen, i och för sig blev utgången rätt bra ändå, ingen blev allvarligt skadad.
172391_501649550142_584155142_6752182_7204930_o.jpg


I den här bilen åkte min dotter och hennes lille son ( = barnbarnet Vincent 1½), och hans "morsa" som körde. Det blev bara skrot av den. De blev påkörda när de låg på huvudled och passerade en utfart med hur bra sikt som helst. Lillpojken var idel solsken när jag plockade upp dem på akuten för någon timme sedan. Tjejerna är skärrade, har blånader och är ömma, ont efter bältena osv. Men det kunde ha gått mycket värre ...

Nåja, det gick förhållandevis BRA! Och det är jag SÅ glad över :banana:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Men Gud, har ni inte fått så det räcker?! Vilken tur de hade, mitt i oturen. Ja, rädd blir man efteråt när man tänker igenom all som kunde ha hänt. Krama dem lite extra idag!
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Så bra att ingen person kom till skada. Nu får det väl snart räcka med olyckor i din närhet.
Jag jag ute och rida en liten tur, jag tog med mig kamera så jag kan visa vilken väglag vi har.
Hästen redo till turen.

Det ser kanske konstigt ut med broddade boots, men...........

Skogsvägen ser ut så här:

Även dammig grusväg finns det:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Superlim! Har jag varken hört talas om att det skulle fungera eller provat. Men det ska jag,tack för tipset!Jag ska prova,för som sagt,det gör svinont!
Du bad om en lista på vad jag har i mitt "fölkitt".Jag skrev den på tråd fem,hoppas du sett den.

Mirameja:Prova med superlim du oxå:D

Tajger:Hoppas du har rent mjöl i påsen nu,förlåt,skafferiet!Synd bara på så god sirap.....
Kul att promenaden gick bra idag.

Nu kaffe o kladdkaka!
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Men huuuuuu!!! Fy vad hemskt,men tur att det gick bra iallafall! Nu får det väl vara stopp med allt som du/ni drabbas av!
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Där det kör bilar på skogsvägen är det såhär:

Åsnor som tiggar:

Theodor hälsar på storna, men verkar lika intresserat av att se bra ut på bildet.

Theodor klar till hemfärden:

Vägen hem från stallet där jag brukar köra traktor:

Här vågar han inte gå utan broddar.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Karindk:åsnorna är ju bara så goa!

cho3:superlim vore kanske något!Fast hamnar det lite fel så...:eek:säjer inget mer...
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Vilken tur att det gick bra... Förstår att de var skärrade... det är otäckt att råka ut för något sådant...


Själv har jag haft en fullspäckad dag... Men hann i alla fall hem innan det sista dagsljuset försvann...

Plockade in damerna i stallet och sen tog jag ut Bäcka för repetition av gårdagen.. I dag fumlade och klantade jag mig medvetet vid sadlingen.. Detta för att hon inte skall bli förskräckt den dagen jag råkar göra det på riktigt.. Inte en reaktion över min låstas klumpighet...:D

Sen repeterade vi som sagt övningarna på ridbanan... I dag höll vi till på en fläck där snön fortfarande ligger kvar.. vilket innebar att hon bjöd frammåt betydligt mer...

Sen när vi tränat klart så avslutade vi med att jag ställde henne vid uppsittningsrampen... sen la jag hela min kroppsvikt i stigbygeln.. och sen la jag mig över sadeln så jag liksom hängde på henne...
Hon var helt cool hela tiden... och verkade tycka att det hela var okey övningar..

Eftersom jag fångade det sista dagsljuset så fick jag några bilder...

Hålla till godo....
32128780.jpg


32128777.jpg
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Så söt på sista bilden! Bäst å kolla in vad som hänger här!!
Lika lurvig som min nordis,har hon börjat fälla ännu? Jag rev av min en ICA-kasse med hår idag.....
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Jo... det börjar lossna... Men eftersom hon går på lösdrift så har det inte kommit igång på allvar ännu.... Nästa vända med lite mildgrader... så drar det nog igång på allvar...
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Naaw, en sådan lurvig gullegris. Hon är jättefin! Och verkar så otroligt lättsam!

Karindk: Den bilden på åsnorna är nog det sötaste jag sett på väldigt länge. Vem kan motstå den tiggarblicken :)
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Naaw, en sådan lurvig gullegris. Hon är jättefin! Och verkar så otroligt lättsam!

Karindk: Den bilden på åsnorna är nog det sötaste jag sett på väldigt länge. Vem kan motstå den tiggarblicken :)

Lättsam....:D..... Det beror nog mest på att hon gillar att hitta på nya saker.. och förmodligen är hon mogen för detta....

Annars är det en rätt het dam... med rätt mycket humör.... och med kallblodstravarnas exposivitet... Men visst.. just nu är hon lättsam...
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Karindk: Den bilden på åsnorna är nog det sötaste jag sett på väldigt länge. Vem kan motstå den tiggarblicken :)
Ingen kan motstå åsnors tiggarblick! Därför får de alltid som de vill.:D
Jag har provat att lära mig det, men får inte riktig till det.:crazy:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Så fin hon är med sadel på! Hon ser inte så stor ut eller er det sadeln som är stor?
Kanske beror det på att jag själv är så kortbent, så jag är van att se sadlar med kort stigläder.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Näee nu får allt det vara slut med tråkigheterna för dej.Men tur att det inte blev värre än det blev.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

oh sa fina bilder ni alla har postat.. jag aterkommer i morgon med mitt bidrag.. nu ar det ju morkt..

tajger, usch fy och skams pa den daringa bilforaren.. jag hoppas ni sue the shit out of him/her.. minst en ny bil plus sveda och vark, och framtida men...
karindk: sager som de andra, asnor ar nagot speciellt.. de far garna komma och halsa pa har nar som helst.. lol ar radd odjuren har skulle fa fnatt dock.. de har varken sett eller hort en asna i sitt liv.. hingst pallen ar fin, bor han inte med de andra hastarna?? jag ar lite confused..

Cho, superglue fungerar faktiskt, folk tror jag ar helt coco nar jag sager det.. i usa var det en normal sak.. sa prova och lat mig veta vad du tanker om det.. och nej, det basta ar det svider inte alls..man skulle tro att det gor men icke.. Och yep, fick listan tack, ar dock osaker vad vissa saker ar, sa skriver privat om det..

Mirameja, ajaj om din lapp. men nej satt inte superglue dar lol.. DET svider.. du har inga "butterflystitches" hemma? Jag vet inte vad de heter pa svenska.. Finns pa apoteket annars..

Syrran: din tos ar nastan lika luddig som mina bullar. De har dock borja falla litegrann.. Skall gor en ordentlig effort och anvanda rakan pa dem i morgon.. blir nog en pase eller tva.

Har pa torpet har vi stadat ut stallar.. Bullarna har nu fatt pellets (halm-) och vintersangen ar uttagen.. Det ligger nu mitt pa gardsplan for upphamtning av tradgardsfolket..Forhoppningsvis innan det blir varmare da det ar lite pa den aromatika sidan....Skall ta bild i morgon..

Vid 5 fick pallar en bal till och mer vatten.. Vill ha dem ute lite langre i afton, i alla fall, valdemar var och at gran med Mirri och jag har nog aldrig sett honom rora sig sa fort som da.. Han svalter ju!!! Och han bara ryckte balen ur mina hander.. fick inte ens av snorena.. lol.. de andra fick bara sta dar och vanta sa han fick sin del first.. lol.. ja de sma vannerna.. Det skall bli tomt utan honom har i sommar.. MEN, i augusti kommer han hem for gott, och kan vara skogspalle med tant fanta sa lange de lever..
Och pa tal om pallar sa skall jag val ta mig ut med vatten och gora klart for kvallen.. Jag vill ju lagga mig i normal tid om jag kan.

Ha en bra dag all, ma battre till de skadade, alla andra stanna friska..snart ar det var och vi har mer spring i steget och allt blir bra..
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

ok om jag kan LASA sa skall det vara tant Macaroni och inte Tajger i min post.. grrr vet inte var huvet skulle vara om det inte satt fast...
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Men fy!! tur att ingen skadades allvarligt :cry: Nu får det vända för er!


Karindk: Du har ju nästan sommar på första bilden! :laugh:
och vilka söta åsnisar! :love:
och Theodor också förstås.

Syrran : vilken fining :)
Snygg pad. Köpte en sån, men ångrade mej och sålde den alldeles för billigt på Tradera. Sen dök den upp där igen för ett par veckor sen.
Nu vill jag ha tillbaka den :D

Har inte läst allt idag, ska laga klart maten först.
Jag hängde med sambon på ett snabbjobb så det blir sen middag idag...igen
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
113 649
Senast: Tajger
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
113 169
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 680
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 186
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp