Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Tack Gubbtjyv! Får ge maken äran för bygget, han gillar att ha projekt. Inte mig emot! Jag önskar, han gör...och gör det bra!
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

tja vad har man för val....måste ju fungera.. men besvärligare är de ju..

men besvären har blivit ofantligt färre vartefter man kommit på vad som inte funkat o åtgärdat de....isloerat ledningar ....lagt i elslingor .. byggt där...etc etc...så för varje år blir de ju bättre o bättre o faktiskt vatten o avlopp har alltid funkat är kanske för att han jag köpte av en gång var en gammal rörmokare o hade gjort allt själv :laugh:

du får kalla in stormtrupperna o se över allt o åtgärda de i sommar så du slipper sådant förtret...hade du inte tillgång till expertis på de området..:laugh:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

mm bygga är en sak ..att vara händig...byggga kan jag med...men när de kommer till att välja färg o sådant är de sämre...

perfekt kombination då i mina ögon....en vet hur de ska se ut o väljer färg o dykl o en ser till att de blir gjort...:laugh:

hursom helst snyggt är de o bra gjort av er bägge....:bow:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Men nu bör du ju få mer fritid ...så nu vill jag ha kontunerliga rapporter om Frk Grå o hennes framsteg rörande inkörning o inridning...:laugh:

Jo... jag har nog räknat med att det skall bli på det viset... Framför allt räknar jag med att jag är hemma mer i dagsljus....

Fyraåringen skötte sig exemplariskt i går.... Men lät hälsa att det var lite hårt på ridbanan... Hon går barfota och när marken kommer fram blir det väl lite väl stumt.... Så i det fallet får jag väl falla till föga och sälla mig till kören som ylar om vårvärme...:D

Andra alternativet är att sko upp henne.... Men det känns inte så lockande .. Hade hoppats att jag skullle kunna vänta med det tills hon kommer igång riktigt.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Tajger.Oj vilka vackra ponnyer, jag älskar isabellfärgen. Å välridande döttrar, de kommer nog igen till ridningen när de pluggat klart. Har du koll på hur det går för "era" ponnyer idag? Vore kul att få höra...mkt fina.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

de där låter rent ut sagt som bedrövligt..:crazy: att värmepumen inte ger något när de är så kallt är väl inte konstigt kanske de gör inte min heller nu...går på elpatronen...

elding i panna är lite av en konst faktiskt...har ju vedpanna med 2 tankar o elementärt är ju att ved brinner inte om den inte får luft...:laugh:

Låter väldigt konstigt att elda med att stänga spjället...:laugh: o en jädra masssa sot o tjära blir de med om man snåleldar...

du får ta några enorma andningstag o se framåt...de blir ljusare snart...inte ödsla energi på dumhet...lätt sagt värre o göra..

heja på :banana::banana:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Jo,jag har ju en rörmokare här ibland!Just nu är det telefonen som håller förhållandet vid liv;).
Det är väl inte så lockande att krypa längst in under huset i sågspån,kattskit och spindlar har jag förstått:D.Det var i allafall hans råd och hans värmefläkt som löste problemen sist,får vara nöjd med det.

Yrrol:lät otäckt med hästpromenaden,kanske väst på också nästa gång?

Tajger:fina hästar!Den med grå man:love:!

syrran:glömde: grattis till jobbet!
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Åhh vilka fina pållar :love: Särskilt den i mitten med grå man och svans ser ut som en riktig gräddbakelse!

Presentation var det.

Ina till vä och Winnie till hö

31958957.jpg


Pall har vi men den används inte än

31975949.jpg


Men usch o fy va det är kallt i dag :eek: Det var -26 när jag drog upp rullgardinen i morse men nu har det iaf stigit till -21 så det kanske blir lite mer humant längre fram på dan.

Sitter i värmen från kaminen och vill inte gå ut men jag har väl inget val. Det är bara att bylta på sej allt i klädväg jag hittar och bege sej ut till madamerna. Burr, jag fryser redan!
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

ja hoppas kan man ju alltid..:) men vänta inrte för länge om underlaget inte blir bättre...

har sett hästar som gått på i deras ögon för hårt underlag o de blir tassig o har svårare även sedan de till slut blivit skodda att liksom ta ut steget bättre

sen blir de gärna spända i musklerna med ....men du har ju full koll så är ingen fara ...:laugh:

ska bli spännande o följa Frk Grå era framsteg...
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Tack! Den ljusa isabellen finns i Göteborg, tävlar dressyr, de andra två är tyvärr borta:( Den mörka isabellen fick vi ta bort i somras efter fyra behandlingar och igångsättningar, hon höll inte i benen, Fuxen sålde vi, men de fick efter ett par år problem som var svåra att hitta, men satt i ryggen, till slut tror jag det var SI-leden, och hon hade så ont att de var tvungna att ta bort henne. Trist.

Saknar dem ibland, särskilt fuxen som var en underbar ponny, även i psyket.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Kl

Hej alla :laugh:

Ny tråd och allt. Svårt att hänga med på allt som skrivits, när jag skumläst har jag blandat ihop det mesta:o

Kaffe i högsta hugg efter att fått ut pållar och hälsat mer snö välkommen :grin: Runt 10- var det idag. Det räcker! Men solen bryter igenom snöfallet och det är faktiskt fint :grin:

Känns, trots snön, som att jag är lite på gång med Pållan nu. Ridhuset är välbesökt och Pållan fungerar i både hoppningen och i dressyren. Förutom denna galopp då! :(

Hoppas hon landar efter lite massage som hon ska få på måndag.

Sedan håller jag en tumme för våren och peppar den med några godingar :banana: :bump: :rofl:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Nja är väl så där känns ju en del men försöker vara duktig o göra mina övningar annars får jag väl skäll på återbesöken:o

Men vadå inte rida det kan de glömma:D
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

KL
Idag ska jag göra som fantomen! Klä mig i vanliga kläder och besöka staden :D
Det blir inte så ofta, men behöver lite saker hem nu.
Blir nog kallt utan långkalsonger och mjukisbyxor och övrigt som hör till ;)

Grattis till nytt jobb och till er som har ont så får ni krya på er :banana:
Jätte fina ponnyer på kort också :love:

Nu ska jag hoppa in i duschen och förvandlas till någon annan :cool:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

God morgon...eller kanske jag ska säga "förmiddag" :) Här lyser solen, morgonens -16 grader har stigit till att ligga kring nollan i solgasset och det droppar från takens solsida. Ger hopp om vår :idea:!!!

Ska strax ut och lufta luftrören, ta in en häst i taget och dona med lite. Har en slösöndag så jag gör lite lagom saker. Är jätteglad för syrrans nya arbete, GRATTIS:love:.

Önskar er alla en riktigt härlig dag:banana:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Andra alternativet är att sko upp henne.... Men det känns inte så lockande .. Hade hoppats att jag skullle kunna vänta med det tills hon kommer igång riktigt.
Kanske boots skulle fungera? Gubben vet massor om boots ok kan kanske rekommendera något bra.
Här är vädret bra! Solen skiner och tempraturen stiger. Rådjuret hittade en tugga i hingstens haga.
 
Senast ändrad:
Sv: Tant och gubbe traden part 6

kl
Passade på att fota lite i fredags när dottern red så ni får ursäkta bildbomben nu:o
Först unghästen.
DSC02453.jpg

DSC02498.jpg

DSC02492.jpg

DSC02493.jpg

DSC02534.jpg
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Usch och fy va kallt det var! I dag gick morronbestyren i rekordfart och ändå är tårna alldeles stelfrusna och snoret rinner.

Mina madamer har oxå ganska tråkigt i hagen men även här sågas det asp och kastas in i hagen. Dom leker väldigt mycket med varandra och så har vi rätt mycket rörelser nere på sjön. Det är skidåkare, skoteråkare, folk som promenerar med sina hundar i skoterspåren och mina flickor är väldigt nyfikna så så fort det är nån nere på sjön skyndar dom sej ner och håller stenkoll på vad dom gör.

En bit bort går det en vacker PRE-hingst ensam i en hagen vid vägen och han har några få gångar som han använder sej av men här hemma är det spår överallt. Inte mycket orörd snö här inte så nog gör det mycket att dom har sällskap allt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
113 451
Senast: Tajger
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 863
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 340
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 153
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp