TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Sadeln på tradera är redan borta :crazy: så det kunde nog ha varit ett vettigt köp. Men, men....nu har jag köpt en sadel i alla fall...men jag säger inte från veeeem........... :angel:

Nu måste jag köpa bil så jag kan få hem den också..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Aaaassssccchhh vad du är fisig:p Vad är det för sadel då,det kan du väl säga!!!:laugh: Grattis iallafall o hoppas det blir bra!!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Tack. Tösen gick ner till sitt rum och la sig. Hon tog med sin katt.

S
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Nej, han har inte speciellt mycket manke. Jag ska försöka ta en bild på honom där han står så att det syns hur han är skapt. Jag är klart intresserad, och kan visst det ge någon krona eller så om sadeln funkar :) Visst kommer du på arbetslägret i Rottneros?
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jepp jag kommer dit så jag kan ta med sadeln. Den kommer aldrig att funka på Kelly ändå för hon har för hög manke och sadeln glider fram (som de flesta andra ) och lägger sig platt på manken. Nästa pålle ska vara av HELT annan modell så jag kommer aldrig ha någon nytta av den. Har inte gett en spänn för den själv. Nu ta den bara upp en sadelhängare som jag ska ha till min nya sadel.

Den har många år på nacken men var rätt okej att rida i. Den är i alla fall inte skadad på något vis.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

aaaassssccchhh vad du är fisig vad är det för sadel då,det kan du väl säga!!! Grattis iallafall o hoppas det blir bra!!

näää.....;)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Joooo...... men visst hoppas du väl det blir bra?!:D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Givetvis. Och jag måste ju ha något annat att parkera röven i till skagern runt. Kan ju inte genomföra det i dressyrsadel :crazy:

I morgon ska jag dock börja dagen med en härlig tur i den på min goa, goa stumpa!

Försökte få lite nya kort på henne idag (och bevisa hur hon lagt på sig) men min häst är då väldigt svår att ta kort på. Provade i hagen men hon gick efter mig som en skugga så det blev väldigt mycket närbild...

Plan två var att jag höll henne och Filip 5 år skulle ta kort. Det enda kort som inte innehöll vantar och fingrar ivägen blev ett kort där Kellys öron inte fick plats. Synd för det blev annars väldigt bra.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Skit i öronen o visa ändå! Tala om att Filip 5 år är fotograf så har vi alla överseende med den öronlösa pållan:laugh:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

KL

Tog bara svarsknappen på sista posten:o Tog ett tag att läsa igenom och med mitt minne så.... det som jag kommer ihåg.

Lyrik Styrkekramar, även om det just nu är skit så blir det bättre nån gång. Och lite pepp:banana:

Dijej Som andra sagt, efter att ha tagit all skit på en gång så kan det bara bli bättre, och vi klarar mycket mer än vi tror. lite :banana: till dig med

Kat det är ju kanon, och på akuten spelar det säkert ingen roll om man jobbar 50% (har ett förflutet där, jättekul jobb) :)

Ensammamma Jag har samma bakgrund, så förstår precis vad du pratar om, därav kommer min tro att människan klarar bra mycket mer än h*n tror om sig själv.

Nu till isläget här :( Alla ställen där någon kört ett fordon är livsfarliga, rena isbanan. Men skogen är helt ok:p så idag har vi kört lite klättring, och mer snöpulsande, snacka om muskler prinsessan kommer att få om detta fortsätter, jämfört med ren styrketräning för oss:rofl: Och idag med halkan så överlät hon vägvalet till mig, hon är inte dum hon:idea:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

och det var sista posten när jag började skriva:rofl: det vill säga två poster bort, inte undra på att jag inte hinner med :)
 
Senast ändrad:
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Skoj att du hittat en sadel,grattis.
Du kan inte säga att du tagit kort och sen inte sätter ut dem.
Hoppas att jag får ledigt till lägret ,vill ju inte missa det:mad:

Oj glömde ju fråga hur det är med sonen?
 
Senast ändrad:
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Fuskigt här har det töat på fälten så när vi kom in så såg det ut som om vi rullat runt i lera,pust mkt att tvätta o putsa:o
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Har faktiskt tagit massor med kort. Har ett helt "hemma hos- repotage" klart i kameran men vet ju inte hur jag får bilderna från kameran in i datorn :o

Jag vet att det är en sladd inblandad och jag anar vilken. Men sen uppstår ett av universums största mysterium för mig........

Jag har t.o.m dockumenterat stallets övriga innevånare, dvs kaninerna, myskankorna och hönsen :D Det är bara jag och Kelly som har lite svårt att komma med på bild.

Jag hade ju tänkt lämna in Filip på dagis i morgon eftersom han mått bra hela dagen. Hade tänkt sticka direkt till stallet för en uteritt i den utlovade solen. Men nu hör jag hur hostan drar i gång lite där inne igen. Jag får hålla tummarna. Sista chansen för mig att rida denna vecka är i morgon. Tors och fre får man inte lämna in 15 tim barn på dagis och i helgen jobbar jag.

BTW: Det är Kat som jag köpt en sadel av :banana:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Samma här jä... teknik,vet hur man får över korten men är alltid lika nervös för att göra ngt fel så att de försvinner.
Hoppas att det inte blir värre med hostan,fattar att du vill ut o rida.
Hmm då är vi 2 som jobbar i helgen,usch ska göra 30 timmar då:crazy:

Bussgods finns ju alltid,sadeln borde gå ner i den stora lådan.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Aha! Då blev det en stubben då!:idea: Men gud,hjärnsläpp!!! Stubbern? Äsch går å lägger mej!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Till kameran hör en usb-sladd som du kopplar in i datorn.
Är inte programmet från kameran installerad så gör den det.
Sen kommer det upp en flik att nya bilder ska läggas in. Välj en mapp. Tryck ok så borde de hamna nån stans där du har bilder på datorn.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Godmorgon!

Här är det grått och tråkigt än så länge i alla fall. Ligger strax under nollan så jag antar att det är halt ute på vägarna.

Jag har släppt ut pållarna och gett dom mat. Voven var med ute som hon brukar. När vi kommer in brukar jag ge henne en liten godisbit men märker att hon inte äter den utan bara bär i väg den, ser att hon även gjort samma med den i går kväll. Hon lägger sig brevid mig i soffan och jag hör att det kurrar massor i hennes mage :(. Ger henne en köttbulle för att se om hon äter och det gör hon glatt. Då får hon lite blötfoder som jag har hemma och ger henne ibland då hon har lite svårt att hålla hull. Det äter hon upp med en gång och sen går hon iväg och spyr. Så nu är jag lite orolig att hon har fått i sig någon skit ute. Får avvakta lite och se vart det tar vägen.
Så nu är jag lite orolig över min lilla hund.

Vi hörs senare ska köra dottern till skolan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 889
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
126 108
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 601
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
141 061
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp