Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår grillade vi gemsallad, bifftomater, snackspaprikor, och majskolvar som var penslade med chili-olja och lite kryddor, folieknyte med knipplök/smör/kryddor och nötkött. Jääättegott!

Idag får jag festa loss på typ sallad eller något annat enkelt. Är för trött för att fixa något.
 
I går var det dags för smörgåstårtan... den hade någon kladdig skinkfyllning och generöst med vattniga räkor och någon majonnäsgegga som garnering. (Inga skinkrosor!).

I dag åt jag en laxwrap som var :up:. Enda minuset var väl kanske den något generösa mängden vitlök i såsen. Nåja, en ska väl ha skydd mot eventuella vampyrer också.
 
Kombinerade årets första myggbett med årets första grillning. Och så en vidunderlig utsikt, såklart.

img_20180421_170332_985_5adb867fddf2b368df3ce09e.jpg


img_20180421_143416_727_5adb8684e087c3793c13213a.jpg


På grillen låg lammburgare med mint och honung, vanliga hamburgare, majskolvar, samt någon slags korv som jag överlät till övriga deltagare. Tidigare även en halv laxsida. Åts med tzatziki, potatissallad med äpple och valnötter, guacamole samt ett gott och totalt fiberfattigt bröd. Pinot Grigio i glasen.

Det räcker med chips och gin & tonic till middag ikväll tror jag visst.
 
Lunchen bestod av drick-kvarg samt en påse blandat, rosa smågodis.

Till middag firades min ömme FADERs födelsedag med pasta och en snabb och enkel förträfflig sås på tomater, generöst med vitt vin och grytbitar av blandade fiskarter. Vitt vin.

Desserten var amazing. PARTNER bakade en tårta med vit chokladmousse, delvis naturell, delvis smaksatt med blåbärspulver, delvis med lingonpulver.
 
En väldigt bra sak med att bo granne med sin syster är att hon oftast har öl hemma och att det nu är den tiden på året när man kan hoppa i sina tofflor och springa dit och hämta en medan helfabrikatslammburgaren steker sig.

En väldigt dålig sak var att jag glömde sätta igång fläkten innan jag sprang iväg...
 
Jag blev utan middag idag - sambon lovade att laga middag eftersom jag har sovit större delen av dagen men den svikaren åkte iväg :down: och när han kom hem så hade jag precis ätit frukost så så ville jag ju inte ha mat!

Blev såklart mycket krängt och kände mig tvingen att äta lite lösgodis och kladdkaka till middag när jag kom till jobbet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
8 247
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
104 943
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 171
Senast: LenaH
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 220
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp