Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Mitt ena sto hade fotskabb (som blivit beh. som mugg i evigheter) förra sommaren. Hon blev vet.behandlad på karleden där det satt mot...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: Thuja
·
S
Hästvård Min häst fick för ett par veckor sedan på något mystiskt vis en ordentlig svullnad på ryggen (ungefär vid länden), en skada orsakad av...
Svar
8
· Visningar
1 729
Senast: Tingeling85
·
L
Hästvård Vilket linement använder ni? Har ni olika vid olika tillfällen, i såfall vilka? Den här blue lotion är den kylande eller värmande..jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 615
Senast: RunningMoonlight
·
Hästvård Är det någon av er som har problem med att hästen/ponnyn har för tjock svans? Jag har ett shettissto med vit svans, och både hon och jag...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: Jamtland
·
Hästvård Åringen har ju 1200 EPG av lilla blodmasken, konstaterat med träckprov i februari. Jag vill ju avmaska både henne och valacken så fort...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Alexandra_W
·
D
Hästvård Bör man raspa tänder? Vad anser ni och hur ofta gör ni det? Vad brukar det gå på? Som nybliven hästägare vill jag gärna veta mer vad ni...
Svar
13
· Visningar
1 006
Senast: Axelle
·
Hästvård Måste få avreagera mig lite, vilka jävla idioter det finns. Valacken står ju på strikt boxvila (med 20 min lugns kritt vid hand/dag)...
2
Svar
37
· Visningar
2 234
Senast: Solvira
·
M
Hästvård Har en liten undran... om man är förkyld, feber eller dyligt är det då risk att man smittar hästarna som man är i närheten av??? Jag har...
Svar
2
· Visningar
4 069
Senast: Boll
·
A
Hästvård Hej ! Finns det någon här som kan hjälpa mig att klura ut om min häst är oren eller bara svag/stel i sitt högra (?) bakben ??? Min...
Svar
13
· Visningar
2 566
Senast: aker
·
S
Hästvård Hade svårt att sova i natt så jag låg och grubblade en hel del. Framför allt på det här med hästens hovar och vatten. Jag fick tidigt...
2
Svar
29
· Visningar
2 823
Senast: bibban
·
Hästvård Mitt sto som fölar 15 maj vaccinerades förra året 19/2 (Equip FT- stelkramp+influensa), 24/10 och 24/11 (Equiffa vet). När och med...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Alexandra_W
·
K
Hästvård Något konstigt har hänt med min älskade häst. Han har märken i ryggen precis som om man skulle dragit åt jorden hårt eller som om han...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: skuggi
·
Hästvård Just som jag trodde att vi skulle klara den långa Quadrisolkuren utan magproblem (det är sista dagen idag) så slog det till. Möttes...
Svar
12
· Visningar
3 023
Senast: pialotta
·
Hästvård Hur bra är det? Har läst att det ska förebygga att hästen får ledproblem, men hur är det med det egentligen? Det är ju ganska dyrt om...
Svar
7
· Visningar
1 100
Senast: Stopek
·
Hästvård laxrosa \"ögonskinn???\" igår var jag alltså och kollade på en häst. det var ett 10månaders föl som var jättefin på alla sätt och vis...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Jezzie
·
Hästvård Jag orkar inte hålla mig längre utan vill ge denna hemsida till alla intresserade... www.stallbredbyn.com (obs , jag har inget med denna...
Svar
11
· Visningar
1 104
Hästvård Finns det någon som har erfarenhet eller varit med om häst som efter kastration fått en sträng som blottat sig och trillat ner ur...
Svar
6
· Visningar
1 305
Senast: sissu
·
K
Hästvård Okej en spinoff på den andra avmaskningstråden. Hur sköter man sina betesmarker bäst? Alltså för att få ner "mask-antalet" på betet?
Svar
13
· Visningar
1 057
Senast: Krabban
·
D
Hästvård Hur reagerar era hästar när dom fäller?? Ger ni b-vitamin eller kanske foderjäst? Mina brukar bli sura och är ibland inte så sammarbets...
2
Svar
31
· Visningar
2 973
Senast: Alexandra_W
·
C
Hästvård Har letat men inte hittat någon tråd som förklarar vad gallor igentligen är. Förr ett tag sen fick ja veta att min häst hade "galliga"...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: Creiwry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp