Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En av våra hästar har väldigt konstig päls. Den ser "dammig" ut... :confused: Hästen ifråga har eksem och har haft regnskållor för två...
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: Buck
·
L
Hästvård Varför reagerar ni hemmablinda svenskar så hysteriskt när ni hör ordet BUTTA?? Jag jobbar i ett internationellt tävlingsstall och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 108
Senast: TantEster
·
Hästvård Eftersom hästen skavde av sig en del man i somras (nej det har inte vuxit ut, om någon minns min gamla tråd) så tog jag saxen och...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: Gimlan
·
Hästvård \"Bupplor\" Min häst har fått små knölar som efter nån dag spricker och vätskar. Såklart relaterar jag till fodret, men han går på...
Svar
7
· Visningar
1 154
Senast: Corax
·
Hästvård Har en tillridning hemma. Halvblod 13 år. Ingen direkt sjukdomshistorik. Något framtung & har bantats ner ett x antal kg. (mycket...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: aprilia
·
S
Hästvård Jag klippte min nya häst idag och ja upptäckte två bulor, bredvid varran å lika stora, under magen bakom där bukgjorden sitter...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Zaria
·
Hästvård Jag har ett 7 årigt arabsto som den senaste veckan fått bulor ovanför ögonen i den "urgröpta delen". Hon är inte påverkad av det , inte...
Svar
19
· Visningar
7 923
Senast: frittan
·
Hästvård Svårt att beskriva men min häst har fått en ganska kantig "bulle" under virveln på flanken, ner mot buken. Såg först ut som en...
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: alazzi
·
Hästvård min häst har en "bulle"/bula på buken, en bit bak. han verkar inte ha ont av den alls eftersom han aldrig reagerar på att man rör vid...
Svar
7
· Visningar
1 106
Senast: TooFatToFly
·
J
Hästvård Ja som rubriken lyder så har min häst fått en konstig hård bulle mellan kotan och ballarna på framhoven.. Kan inte komma på riktigt vad...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Bialitt
·
S
Hästvård \"Bullar\" på sidan av ryggraden... Vad är det?? Har haft häst i många år men aldrig sett det tidigare. En häst har alltså en bulle på...
Svar
2
· Visningar
1 095
Senast: Skrutt
·
Hästvård \"bula\" på vänster fram... Upptäckte idag att pållen har en bula på vänster fram, han haltar inte eller någonting sådan men den känns...
Svar
7
· Visningar
1 466
Hästvård \"Bula\" på frambenet? Nu har kusen ställt till det igen. *suck* Har varit iväg på kurs i helgen, och efter lördagens relativt lätta...
Svar
8
· Visningar
1 935
Senast: SaraMara
·
Hästvård Hej! Jag tänkte höra om det är någon som kan ha en aning om vad min häst har för bula/utbuktnad i kronranden. Han har pålagringar i...
Svar
9
· Visningar
1 850
Senast: Twinkle
·
Hästvård Min käre klant till häst har lyckats trampa ett hål i hoven med hjälp utav en brodd. Han går nu lindad med vetflexbandage och lite...
Svar
8
· Visningar
1 843
Senast: Remix
·
J
Hästvård Min häst har fått som mjuka bubblor på båda bakbenen precis ovanför kotan. De försvinner när jag rider och när han e uppvärmd men det...
Svar
7
· Visningar
2 116
M
Hästvård Igår när jag kom till min kära pålla var hon helt bubblig?? Inte som foder utslag, det har hon haft förut en gång o då var det mer "hårt...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: memme
·
L
Hästvård \"brännskada\" min skrutt hade i förrgår lyckats få h. bak innanför ena magremmen på täcket. otroligt nog så hade det inte lossnat...
Svar
2
· Visningar
1 136
Senast: BusBarro
·
N
Hästvård Ngn som gjort det på sin häst? Resultat? Konvalecens? Komplikationer? Kostnad? Övriga åsikter? Har ett överben som inte är nån...
Svar
3
· Visningar
2 622
Senast: Emmsan
·
F
Hästvård Min häst har en bläs som breder ut sig nere vid mulen. Igår var hon ytterst lite rosa på mulen. Smorde in henne med SolHelosan. Idag när...
Svar
8
· Visningar
1 655
Senast: Trani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp