Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Barnens shettis är sjuk. Det började med att jag märkte att han ömmade när han gick i hagen i lördags. Hagen ser ut som ett fruset...
2
Svar
35
· Visningar
2 971
Senast: javill
·
E
Hästvård han står ofta och kliar med rumpan och och hans svans har blivit helt tunn och förstörd :( Någon som känner igen detta? vad kan det...
Svar
16
· Visningar
1 822
Senast: Estelle
·
T
Foder & Strö Vilket foder innehåller mycket äggvita? Jag har en unghäst som runt 2,5 års ålder fick genomgående hasledsgallor. Dom kollades med både...
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: Tasja
·
P
Foder & Strö hur mycket hö tror ni att ett 8-9 månaders föl (vuxen vikt 500kg) som har fri tillgång dygnet runt äter?
Svar
1
· Visningar
584
Senast: piggis_83
·
S
Foder & Strö Som sagt vet ju alla att dammigt hö inte är bra för hästar. I vårt stall så får v hö av bonden de ingåri stallhyran å en dag när dom...
Svar
2
· Visningar
913
Senast: StallFlickan
·
Hästvård Jag har häst i ett stort stall med både ridskola och tävlande privathästar. Flera av de i stallet (inklusive ridskolepersonal) använder...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: susanne
·
J
Foder & Strö Jag har fått höra att "jäst-mögel" i hösilaget är ok. Här om dagen råkade jag se att det stod något annat om ensilage/hösilage, att även...
2
Svar
25
· Visningar
2 686
Hästvård Vad är det egentligen för skillnad på hästmassörer, equiterapeuter, kiropraktorer och equiatriker? När bör man ta ut dem och var...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: aiquen
·
G
Foder & Strö vad är skillnaden mellan lucernpellets o hackadlucern? bruntebilen kom imorse o den här gången hade jag beställt en hack. för pelletsen...
Svar
10
· Visningar
752
Senast: GoddessOfLove
·
S
Hästvård Jeg har en skeiv (sned) hest, sannsynligvis i rygg/hofte/bekken ettersom alle saler ligger skeivt (inte rakt) på han. Derfor har han...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Centaur
·
Foder & Strö hallå allihopa! Jag undrar några saker, hoppas ni har svaren på dem. :) 1. Kan man ge potatis (rå) till hästarna eller kan de svälla...
Svar
4
· Visningar
904
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Är det någon som använt sig av nya Groov? Den innehåller 125g smältbart protein per kg. Består visst av bla potatisstärkelse om jag...
Svar
15
· Visningar
1 769
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Jag läser era trådar om foder o tycker att ni har höga MJ. Jag undrar nu om ngn har ett vbl på 170cm i manken hur mycket den då väger...
Svar
7
· Visningar
877
Senast: Rea
·
B
Foder & Strö Lusern, miner vit och dikalciumfosfat, har ni något cirkapris på detta åt mig? jag sitter å räknar ut foderstat och vill veta vad...
Svar
6
· Visningar
639
Senast: BeastieBabe
·
C
Foder & Strö Har en känsla av att den här frågan har kommit upp förut..Men kunde inte hitta nått svar.. :smirk: Alltså, jag köpte en säck kornkross...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: Chough
·
N
Foder & Strö Vart är det bästa (och gärna billigaste :)) stället att skicka höt till för analys? Tips med länkar el telenr önskas. Vore tacksam om ni...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: tgd
·
Hästvård Har hört talas om en "sjukdom" som tydligen kallas för rasp och är "en form av mugg som kryper uppåt i benen". Skulle någon vänlig själ...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: Lilltufsan
·
Foder & Strö Hur lång tid tar det innan en häst blir sjuk som har ätit av ett botulism-sngripet hösilage? Vilka är sumptomen? Kommer det plötsligt...
Svar
5
· Visningar
1 147
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Hästägaren vars hästar jag tar hand om får åka och hämta frukt från vår lokala Konsumbutik. Det är vanligtvis inget fel på frukten mer...
Svar
5
· Visningar
1 688
Senast: morris
·
Foder & Strö Alltså, vad är skillnaden på majs och havre i fodret...? :crazy:
Svar
2
· Visningar
1 049
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp