Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö I mitt stall står ett fullblod drygt 10 år gammal som har en avföring som luktar något av det värsta jag varit med om. När den kom hit...
Svar
5
· Visningar
3 703
Senast: Heero
·
N
Foder & Strö Har hört att man inte endast kan gesin häst korn utan att man i samma fodergiva måste ge en del av ngt annat för att kornet fräter...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Hästbiten
·
P
Foder & Strö Vilket är \"bäst\"? Jag undrar vilket som är bäst att ge hästen,Hö el. Ensilage?? Vad är det för skillnad? Vet inte riktig :o
Svar
6
· Visningar
887
Senast: alpha
·
Hästvård Låter kanske otroligt löjligt, men jag undrar vad jag behöver uppge vid kontakt med Osteopat? Sjukdomshistorien eller anledningen till...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Shettisar
·
P
Hästvård Jag har nu försökt hittat stallplats åt min ponny en längre tid utan resultat.. men nu har jag fått tag i ett ställe som ligger jätte...
2
Svar
24
· Visningar
1 733
Senast: Tingeling85
·
I
Foder & Strö Är det någon som har provat detta? Gick för en tid sedan över till Kraft Hackat strå från Hippo Lucern, är för övrigt mycket nöjd med...
Svar
6
· Visningar
1 000
Senast: ylvalill
·
Foder & Strö ska jag ge när stallets hö inte har ngn mineralanalys. Har gett Vitafor Häst Vital, men det är snart slut. Ska jag ge ngt annat som är...
Svar
3
· Visningar
743
R
Foder & Strö Vi har en irländsk import som kom den 27:e Dec. förra året. Troligen en korsning mellan fbl/tinker ev. med connemara i sig(?). Han äter...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 731
Senast: Francess
·
Foder & Strö Jag undrar om jag har fördelat maten bra eller om det går att ändra så det blir bättre Attack får detta att äta: morgon(07:00-07:30)...
Svar
4
· Visningar
707
Senast: sweep
·
M
Foder & Strö Min farfar var en riktig häst människa. Han har jobbat som beridare, varit instruktör på kavalleriet och på ridskola i massor av år...
Svar
7
· Visningar
1 073
Senast: alpha
·
L
Hästvård Min häst sparkade sig själv på framsidan av skenbenet på vänster bakben för en vecka sen. Det blev två små sår som inte var direkt...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: Linkan
·
M
Hästvård \"Lång kota\"? ...visste inte vart jag skulle lägga denna tråden, som gäller hästens exteriör!? Min fråga är hur man kan se om en häst...
Svar
5
· Visningar
2 479
Senast: Mobby
·
L
Hästvård Hello! Jag har hört att man kan göra eget pälsglans,, är det någon som har ett bra recept på det o som funkar? Tack på förhand!
Svar
3
· Visningar
852
Senast: linabergmer
·
L
Hästvård Hejsan! Jag undrar vad som kännetäcknar det? Hur hästen beter sej o.s.v.? berätta allt ni vet!
Svar
4
· Visningar
896
Senast: linabergmer
·
Foder & Strö Jag har ju skrivit här flera gånger angående min unghäst med lös mage. Idag var vi på klinik med henne, och veterinären tror att hon...
Svar
4
· Visningar
2 281
Senast: majola
·
Foder & Strö Om man vill tillskottsfodra? Och hur mycket kan man ge per dag?
Svar
10
· Visningar
945
Senast: mirjada
·
S
Foder & Strö Är det nån som har bra tips på muskelbyggande foder eller medel?
Svar
15
· Visningar
5 648
Senast: mirjada
·
Hästvård Jag har hästarna på lösdrift för första vintern och är jätte nöjd med det även hästarna tycker att det är toppen. Men som med allt annat...
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: HEXE
·
S
Foder & Strö Brukar ni ge annorlunda innan ni t.ex ska åka på flerdagarstävling, och hästen skall stå inne i tre dagar + ett miljöbyte? Sen, hur...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: suisyola
·
B
Hästvård Har en shettis som vi kör o ridertränar för start i ponnytrav, och så har vi tänkt visa henne på utställning i sommar också. Ska vi...
Svar
3
· Visningar
687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp