Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är uppe i 19 h 59 min 54 sekunder för träning i januari (promenader ej inräknade). Så jag ska allt ta tag i mina hantlar och låta biceps jobba några minuter till så jag kommer över 20 timmar (att göra bicepscurls i bara sex sekunder känns lite väl löjligt ;) ).
Det finns ju ingen sekundvisare på klockan på gymmet så förmodligen är jag ju redan uppe i mina 20 egentligen (jag loggar från det klockslag som står när jag börjar till det som står när jag slutar), men här tas inga risker att fuska till sig gratisminuter :D
 
11km promenad igår, avslutandes med middag och två glas rödvin. Idag väntar ytterligare en promenad (för att komma över 50km i januari) och snöskottning. Trots att jag där dö-trött. Jobbar till 15 idag. Och imorgon börjar jag 07:00 så det blir inte allt för livat ikväll.
 
Sådär ja. Fick bli en poledanceuppvärmningslåt istället för biceps, för dom var helt slut. Kan lova att det känns i benen nu istället, men nu har jag mjuka fina höfter :D

Resultat:
32 h 44 min loggad rörelse totalt på endo (kommer bli ca 30 minuter till, för jag ska gå en sväng sen)
20 h 3 min av dom är träning som består av gym på egen hand, gympass i olika varianter, simning, yoga (inga promenader).

Är väldigt nöjd med min träningsmånad! Hoppas kunna hålla uppe en liknande nivå framöver, det är så himla skönt att få till all den där rörelsen och dessutom är ju mycket av tiden även social tid med syrran :) Kommer dock inte sätta upp några höga mål eller måsten, vill inte att träningen ska bli ett stressmoment.

Planen för februari är att logga åtminstone 10 h träning (exkl promenader) eftersom jag helt enkelt mår bra av att röra mig regelbundet. Om det går eller inte återstår att se, det borde inte vara några problem men man vet ju aldrig om det blir väldigt mycket i skolan eller sjukdomar.

Nu ska jag snart bege mig iväg till en vän, för ikväll ska vi ut och dansa järnet :D :bump: Han kommer behöva bära mig hem sen, med tanke på hur mina ben känns redan nu :rofl:
 
Rör du dig inte som funktionär då? :) Även om det kanske inte är direkt träning, så är det ju oftast ganska rörligt och aktivt att vara funktionär.
Drygt när det inte blir någon ordning på matrutinerna! Men någon dag ibland gör det ju faktiskt ingenting.
Jo lite rör man sig på banan mellan hinder men inte som jag vill. Helst vill man träna lite mer.
 
Gluten kan ta sig i brasan. Usch vad dåligt jag mått ikväll. Ser ut som om jag är höggravid, magen är spänd som en ballong och det känns som att någon både slagit mig med och opererat in en 30kgs-hantel :banghead: Börjat släppa nu. Bokstavligt talat. Måste nog evakuera byggnaden :laugh:
Är du glutenintolerant?
 
Jag har tränat 16 h 24 min i januari.
Inte särskilt nöjd med det, eftersom min 30dagarsutmaning gick åt skogen. :p

Nåja. Nya tag! Crosschallenge var jobbigt, som fan :p
 
Vad blir månadens sista träningspass för er? Jag tror det blir en löptur för mig:)

Skidlopp! Jag kom sist i korta klassen:o:D Men åkte bra för att vara jag så jag känner mig nöjd. Åkte lite snabbare än jag hade räknat med. Det var mest tävlingsnissar med så det var ingen idé att försöka haka på deras tempo! Hade bra fäste men sämre glid på slutet.

Imorgon ska jag springa lugnt nån runda.

Jag har inte koll på antal träningstimmar men jag har styrketränat mindre än jag hade tänkt och åkt lite mer skidor än vanligt så det jämnar förhoppningsvis ut sig:up:
 
Jag sprang 14 km i snömodd imorse, start 06:30! Bara jag och en hundägare (som kallade mig hurtbulle) var ute, konstigt nog :p. Sen har jag varit i stallet och skrivit prov för grönt kort (alla rätt!) samt ridit ut en sväng i kramsnön tillsammans med tre andra. Min häst var lite på tårna så det var skönt att ha sällskap. Just nu sitter jag och fikar och försöker peppa mig att ta tag i städning av lägenheten.....
 
Jag sprang 14 km i snömodd imorse, start 06:30! Bara jag och en hundägare (som kallade mig hurtbulle) var ute, konstigt nog :p. Sen har jag varit i stallet och skrivit prov för grönt kort (alla rätt!) samt ridit ut en sväng i kramsnön tillsammans med tre andra. Min häst var lite på tårna så det var skönt att ha sällskap. Just nu sitter jag och fikar och försöker peppa mig att ta tag i städning av lägenheten.....

Härligt att det gick bra med pållen på ridturen! Och ja, du är en hurtbulle. ;)

Är det storstädningshelgen deluxe eller? Det var en låtlista som de gick igenom på P3 som skulle passa till när man städar och nu är vi flera i tråden som ska göra det idag. :p Pausar just nu jag. Storstädar verkligen och det är jooooobbigt! Så heja dig, gör't och njut sen av vad fint det är!
 
Fan vad du är duktig @snow! Grymt jobbat!! :)


Kl
Jag städar också. Eller, tvättar (alltså, så mycket jag har nere i Skåne... Haha) och plockar undan. Så jävla tråkigt! :p
 
@Chili & @Sleepan tack! :) Har dock fortfarande inte kommit igång utan äter choklad istället.... Ähuuum. Tvättade igår och har fortfarande inte hängt den :angel: så jag lär väl göra det nu så att den inte ruttnar.

Ska nog kolla efter den där spellistan och se om det hjälper!
 
Jag har spenderat 6 timmar i stallet dels med att mocka 8 boxar och städa och sen blev pålle longerade en halvtimme.

Annars är jag sjuk.. igen.. :meh: men den här gången hoppas jag att jag ordentligt förkyld så skiten försvinner ur kroppen.
 
Jag lyckades få ut dottern i snön så jag har krälat omkring på alla fyra och byggs snögubbe, busat och sen dragit henne i pulka till och från affären, en dryg km totalt. Så aktiv vilodag blev det. Skönt! Men jag måste erkänna att jag är sugen på hemmaträning ikväll ändå för just nu ligger jag på 17 timmar och 24 minuters träning för månaden. Det skulle ju vara kul att komma upp i 18 totalt ;)
 
Jag ska gå till och från bilen. :D

Jag ljög! Fan flög i mig och jag bestämde mig för att börja med yoga igen. :D Hittat ett bra "prenatal"-pass som ska göras varje dag fram till förlossningen om ~65 dagar.

Borde ha börjat om med yogan direkt jag inte kunde träna (eller gå, eller cykla) längre men stoltheten got the better of me. Det kändes helt enkelt så jävla surt att hålla på och jiddra med modifierade positioner när jag som icke-gravid kunde så mycket mer. Nu har jag dock tappat så mycket rent fysiskt och dessutom blivit 7 kg tyngre så stoltheten har jag liksom förlorat, så nu kan jag lägga mig på den nivå som faktiskt funkar. :p
 
Jag ljög! Fan flög i mig och jag bestämde mig för att börja med yoga igen. :D Hittat ett bra "prenatal"-pass som ska göras varje dag fram till förlossningen om ~65 dagar.

Borde ha börjat om med yogan direkt jag inte kunde träna (eller gå, eller cykla) längre men stoltheten got the better of me. Det kändes helt enkelt så jävla surt att hålla på och jiddra med modifierade positioner när jag som icke-gravid kunde så mycket mer. Nu har jag dock tappat så mycket rent fysiskt och dessutom blivit 7 kg tyngre så stoltheten har jag liksom förlorat, så nu kan jag lägga mig på den nivå som faktiskt funkar. :p
Jag gick på gravidyoga och mindfullness och älskade det! :)
 
Jag gick på gravidyoga och mindfullness och älskade det! :)

Härligt!

Jag kollade upp gravidyoga på de studios jag känner till här i stan, men det blir för mycket "baby-mama-connection"-dravvel för min smak. Jag vill yoga men jag vill liksom lämna bäbisen utanför, om du förstår vad jag menar. :D
 
Härligt!

Jag kollade upp gravidyoga på de studios jag känner till här i stan, men det blir för mycket "baby-mama-connection"-dravvel för min smak. Jag vill yoga men jag vill liksom lämna bäbisen utanför, om du förstår vad jag menar. :D
Det jag gick var helt enkelt yoga anpassat för stora magar och onda bäcken, typ :D sen andningsövningar med djupandning och mindfullness och halva klassen somnade ;)
 
Min träningsplan för januaris sista dag var egentligen ett ridpass, plus stallarbetet (vardagsmotion), men blev inringd som barnvakt till världens bästa kusiner, så den planen fick omdirigeras en aning. Vi (jag och syrran) bestämde dock att barn (och vi) mår bra av frisk luft och stack ut på en powerwalk med barnvagnarna. Nästan 6 kilometer blev det allt som allt i ett ganska högt tempo. Ridningen fick stryka på foten, men det sista passet med extraarbete i stallet är gjort, och jag kan inte påstå att jag är direkt ledsen för att jag slipper mocka alla dessa boxar imorgon. ;)

Totalt för januari blev det åtta promenader med hästen vid handen på mellan 20 och 30 minuter vardera, fem utritter, två pass i ridhuset och 60,5 kilometer powerwalk. Då var jag totalt stillasittande hela december, gick kanske max två kilometer, och hästen vilade också under december, så det har varit fråga om igångsättning för oss båda två. Mest nöjd är jag med att jag verkligen gått ut och rört mig utanför stallet.

Plan för februari vågar jag inte riktigt ha. Sjukdomar brukar komma som ett brev på posten direkt när man planerar något, och eftersom jag inte vet hur pass jag kommer kunna hålla igång ponnyn om det blir snö och is så tar jag en dag i sänder. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 658
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 440
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 304
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 646
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp