Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom min tänkta promenad för att hämta paket inte blev av p.g.a. väderomslaget (får ta den imorgon istället) så satte jag mig och skickade mail till min pt istället. Gav förslag på ett helt gäng dagar och tider då han gärna får boka in ett pass. Nu jäklar!

Ska alldeles strax pallra mig iväg till gymmet och köra core.
Allt som behövs för att få igång min motivation är tydligen en skopa solsken.
 
Jag vill att min pt ska bli frisk! :arghh: De andra på stället försöker ju rodda gruppträningarna men igår fick jag ett mail om att de byter från tis, onsd, fre till bara måndag och fredag. Måndagstiden är 17:30 och jag fick mailet 16:30. :banghead: Inte en susning att fixa barnvakt eller hinna få i mig nån mat typ så det blev inget. Nästa är alltså först på fredag. Suck!

Köpte iaf en enklare variant av bosuboll igår så jag ska försöka få till nåt hemma ikväll. Är bara helt slut efter att ha vabat en alldeles för pigg unge hemma idag. Kan inte de där prickarna hon har bli nå vattkoppor nån gång eller? :cautious: /trött mamma.
 
Sådär ja. Hemkommen från core, med ett smärtande knä mer än när jag gick hemifrån.
Kände av det redan på promenaden dit, det var riktigt kallt i luften och då brukar knät krångla. Att sen köra uppvärmningslåt med många steg i sidled var en fantastiskt dålig idé. Sänkte min nivå på slutet och körde bara halvhjärtat för att inte dra i fästen och ligament mer än nödvändigt.
Hade egentligen tänkt ta en runda ute i gymmet också, men med ont i ena knät och ont i ena armen samtidigt som jag precis kört igenom rygg och mage kände jag att det inte direkt var nån idé. Det där förbannade bicepsblåmärket är fan vidrigt, det gör ont när jag spänner muskeln och det gör ont när jag sträcker ut den, för att inte tala om smärtan när en tröja eller jacka ligger emot.

Nåväl, 30 min core + 14 minuter promenad (till och från gymmet) + 16 minuter promenad (hem från tåget) = fullt tillräckligt med aktivitet för att vara nöjd ändå.
 
Här tänkte jag vara "duktig" och göra ett paket nudlar istället för att äta mackor (fortfarande vansinnigt osugen på att laga mat, aptiten är inte tillbaka). Tji fick jag. 370 jäkla kalorier innehåller det :eek: Äter hellre något roligare än så för det priset!
 
Här tänkte jag vara "duktig" och göra ett paket nudlar istället för att äta mackor (fortfarande vansinnigt osugen på att laga mat, aptiten är inte tillbaka). Tji fick jag. 370 jäkla kalorier innehåller det :eek: Äter hellre något roligare än så för det priset!
Ät vattenmelon :D

//precis ätit ett kilo
 
Fick ihop lite CT och styrka här hemma ikväll. Nu ska jag duscha och sen krypa ner i sängen. Imorgon väntar ännu ett onödigt besök hos jobbcoachen...
 
Vad roligt det låter! Jag har cyklat på Lidingö men inte Lidingöloppet utan deras triathlon, var hur kul som helst och massa backar :D

Åh, hur var triathlonet? Ska köra det också i år är det tänkt! :) Cyklade Lidingö MTB förra året med... väggade totalt efter 40 km så revanschlustan är stor i år. (loppet är 63 km totalt). Maaaassa backar där med, kändes som de på några ställen la in nån extra krumelur bara för att få med en några extra höjdmetrar... huh! :)
 
Tjoho vilken skön dag! Missade min planerade buss hem och bestämde mig för att promenera hem 2,5 km istället för att sitta kvar på jobbet och ta nästa buss. :) Superskönt att gå hem i solen! Sen åkte jag och red medan det fortfarande var lite ljust, hästen var pigg och jätteglad och det var så roligt! Red utan stigbyglar lite och det var joooobbigt. :D

Hade inte tänkt promenera eftersom jag skulle rida men det tog ganska exakt lika lång tid att gå som att vänta på och åka med nästa buss. Definitiv hälsovinst där. :) Nu är jag gött trött!
 
Åh, hur var triathlonet? Ska köra det också i år är det tänkt! :) Cyklade Lidingö MTB förra året med... väggade totalt efter 40 km så revanschlustan är stor i år. (loppet är 63 km totalt). Maaaassa backar där med, kändes som de på några ställen la in nån extra krumelur bara för att få med en några extra höjdmetrar... huh! :)

Det var ett par år sedan nu. Vi körde den i stafett så jag cyklade bara. Simningen såg helt ok ut men vill minnas att vattnet var kallt, löpningen var på flack och tråkig bana men med en riktig mördarbacke på slutet. Cyklingen var trevlig, mycket backar men en del lite längre raksträckor inlagda emellanåt så att man kunde återhämta sig lite, delar av den går samma sträcka som Lidingöloppet. Jag cykeltränar väldigt lite men fixade att både cykla dit, köra loppet och sedan cykla hem igen till Kungsholmen så skulle inte räkna cykeldelen som alltför tuff, men det var en kul bana tycker jag :)
 
Idag har jag varit ute och promenerat igen, har börjat mars bra med promenader varje dag :) Har gått runt med mysig träningsvärk i mage och biceps idag, känns härligt. I morgon blir det nog ett nytt besök på gymmet och förhoppningsvis en promenad om vädret är med mig.
 
Här tänkte jag vara "duktig" och göra ett paket nudlar istället för att äta mackor (fortfarande vansinnigt osugen på att laga mat, aptiten är inte tillbaka). Tji fick jag. 370 jäkla kalorier innehåller det :eek: Äter hellre något roligare än så för det priset!


Haha, jag kommer typ ihåg när jag insåg det här med hur kaloririka nudlar är för många år sedan.. Tror dom är preppade i olja eller nåt innan dom stelnar. Sen är de ju dessutom helt utan någon bra näring så.. Händer dock fortf att jag äter nudlar ibland pga snabbt, värmande och ganska gott ;)

@Mineur: sry! Lovar att vi inte gör exakt så här nice grejjer varje dag :p

@Ninnurur: vad tråkigt med gruppträningarna! Men du kan säkert köra några nice pass med bosubollen i veckan :)

---------------------------------------------

Precis startat dagen med en kopp te och skype med syrran :love: Regnat inatt men spricker upp nu. Tror pv ska jobba några timmar nu så det blir nog en lugn fm. Känns nice efter gårdagen :D
 
@Trollunge - jag har ju glömt säga välkommen tillbaka till dig! :o Är väldigt avis på ditt äventyr ;)

Jo, jag fick till ett helt ok pass idag. Det tråkiga är ju att det är så jäkla vibrationskänsligt hus det här så jag kan inte gör några pulshöjande övningar förutom använda min CT. Och det tycker jag egentligen är astråkigt :D men det funkar! Hoppas ändå att ptn kommer tillbaka snart, saknar våra onsdagspass tillsammans!
 
Idag spräckte jag 68 kg så vågen ligger på 67.9 :bump: Det var typ ett år sedan jag låg på 67.någonting! Nu jävlar ska det bara fortsätta neråt :) Är så glad att jag tränar så pass mycket också, förra viktnedgången gick jag "bara" PW (inte att förakta dock) men det ska bli kul att gå ner i vikt och samtidigt få till en snygg och fastare kropp med hjälp av träningen!
 
Idag spräckte jag 68 kg så vågen ligger på 67.9 :bump: Det var typ ett år sedan jag låg på 67.någonting! Nu jävlar ska det bara fortsätta neråt :) Är så glad att jag tränar så pass mycket också, förra viktnedgången gick jag "bara" PW (inte att förakta dock) men det ska bli kul att gå ner i vikt och samtidigt få till en snygg och fastare kropp med hjälp av träningen!


Woho! Bra jobbat :D

----------------------------

Min älskade pojkvän sa blankt nej till promenad idag efter gårdagens maratonsversion. Men, jag har ju mitt mål om minst 60 min aktivitet/dag så jag tog på mig kepan o gympaskorna o stack ut på en backig 45 min-runda + körde sedan 25 min styrka här hemma :) Fett nöjd!
 
Jag mår lite bättre idag :) Fick börja dagen med 30 min promenad istället för knappa 20 eftersom bussen jag tänkte ta var inställd. Så kan det gå. Har planerat maten ruskigt dåligt idag så jag får försöka göra bra val om jag måste stödhandla något. (Hrrmm... Måste varit någon annan som åt ett paket kakor, en chokladkaka och en minimuffin igår pga stress :meh:)
 
Jag hittade vandringskängor på secondhand igår, 40spänn och sitter som en smäck! Provknallade 6,5km i dem igår och förutom ovanan vid så "hårda" skor så var de pretty awesome! :D

Räknade också ut att jag bara har 57cm kvar att bli av med innan mitt mål är uppnått! O_o
Det innebär att jag är mer än drygt halvvägs (jobbat bort drygt 85cm hittills på mina 9 mätpunkter.) vilket är helt galet!!
När det är uppnått kommer jag nog sätta några nya mål, men för 14månader sedan när jag satte upp målen så kändes de helt oöverstigliga. :)
 
Har lite lätt beslutsångest här.
Är ju inbokad på danspass kl 10:30 idag. Men jag fick ju smärtor i knät igår och vet att dessa pass innehåller en del påfrestande steg. Borde jag då boka av danspasset och hålla mig till promenader samt eventuell hemmaträning, eller chansa?
Hjärnan säger ju egentligen att jag ska boka av, för att det bara är dumt att dra upp en ännu större skada, men samtidigt så låter det där passet himla roligt..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 717
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 657
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 481
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 812
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp