Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, jag kommer typ ihåg när jag insåg det här med hur kaloririka nudlar är för många år sedan.. Tror dom är preppade i olja eller nåt innan dom stelnar. Sen är de ju dessutom helt utan någon bra näring så.. Händer dock fortf att jag äter nudlar ibland pga snabbt, värmande och ganska gott ;)
Gott?! Du är galen :D
Jag kommer definitivt inte göra i ordning något nudelpaket av bara farten framöver i alla fall, det kan jag lova! Godare med spagetti i grönsaksbuljong :d
 
Har lite lätt beslutsångest här.
Är ju inbokad på danspass kl 10:30 idag. Men jag fick ju smärtor i knät igår och vet att dessa pass innehåller en del påfrestande steg. Borde jag då boka av danspasset och hålla mig till promenader samt eventuell hemmaträning, eller chansa?
Hjärnan säger ju egentligen att jag ska boka av, för att det bara är dumt att dra upp en ännu större skada, men samtidigt så låter det där passet himla roligt..

Jag skulle inte chansa, sagt av en som vet hur det är med strulande knän. Jag har gått på pass i tron om att det bara varit core och blivit rätt besviken när det varit även utfallssteg, squats osv. Har helt hoppat över dessa övningar och försökt göra annat istället. På ett danspass är det ju mycket svårare att hoppa över och det är lätt att man rycks med och sen gör man nånting av bara farten som kommer orsaka problem! Var rädd om dig. :)

KL

Gött trött i armarna idag! Pållan var lite mer på hugget igår än vad jag tänkte på då. :p Trött i hela överkroppen efter att ha ridit utan stigbyglar och verkligen jobbat med mage/rygg för att kunna sitta någorlunda... Sporrad på mer träning nu, som tusan! Det var så himla kul att kunna rida efter jobbet igen på en mjuk ridbana, det var månader sedan sist.
 
Jag skulle inte chansa, sagt av en som vet hur det är med strulande knän. Jag har gått på pass i tron om att det bara varit core och blivit rätt besviken när det varit även utfallssteg, squats osv. Har helt hoppat över dessa övningar och försökt göra annat istället. På ett danspass är det ju mycket svårare att hoppa över och det är lätt att man rycks med och sen gör man nånting av bara farten som kommer orsaka problem! Var rädd om dig. :)

KL

Gött trött i armarna idag! Pållan var lite mer på hugget igår än vad jag tänkte på då. :p Trött i hela överkroppen efter att ha ridit utan stigbyglar och verkligen jobbat med mage/rygg för att kunna sitta någorlunda... Sporrad på mer träning nu, som tusan! Det var så himla kul att kunna rida efter jobbet igen på en mjuk ridbana, det var månader sedan sist.
Så har vi på vårat core också. Hela uppvärmningslåten är full av utfall framåt/bakåt och sidan (nu heter det säkert inte utfall i sidled, men ändå). Det var ju det som orsakade smärtan igår.
Så jäkla surt bara när jag för en gångs skull hade möjlighet att vara med på ett förmiddagspass. Men ja, jag vet ju att det är rätt val egentligen.

Låter superhärligt med ridningen! Det blir ju en sån skön nytändning varje vår när det börjar bli ljust och bra underlag ute!
 
Så har vi på vårat core också. Hela uppvärmningslåten är full av utfall framåt/bakåt och sidan (nu heter det säkert inte utfall i sidled, men ändå). Det var ju det som orsakade smärtan igår.
Så jäkla surt bara när jag för en gångs skull hade möjlighet att vara med på ett förmiddagspass. Men ja, jag vet ju att det är rätt val egentligen.

Låter superhärligt med ridningen! Det blir ju en sån skön nytändning varje vår när det börjar bli ljust och bra underlag ute!

Turligt nog har mitt gym ett rent corepass mage/rygg har jag nu lärt mig :p. Sen har de även ett med boll (mest jobbigt för armar/axlar) och ett där man tränar hela kroppen med viktplattor och gummiband, så jag förstår inte varför det heter Core strenght. :p
Hade nöjt mig med att kunna promenera idag, här skiner solen i alla fall!

Och ja det är verkligen en nytändning! Hade jag varit lite snabbare till stallet hade jag kunnat rida ut för det var ljust så länge. Underbart! Behåller energin till badmintonpasset ikväll hoppas jag, men är rätt seg i kroppen så det blir nog tufft.
 
Gott?! Du är galen :D
Jag kommer definitivt inte göra i ordning något nudelpaket av bara farten framöver i alla fall, det kan jag lova! Godare med spagetti i grönsaksbuljong :d

Haha, pv käkade ett par pkt nudlar förra veckan som var riktigt goda! Riktigt spicy! Men här nere är det inte bara kryddmix man får till utan 3 olika små påsar man ska slänga i :cautious:
 
Idag har jag bokat in mig på en riktigt fotanalys! Ska dit strax och det kommer bli väldigt intressant. Har ju börjat få problem med fötterna så nu ska jag se till att jag vet vad jag bör ha för skor!
 
Idag har jag bokat in mig på en riktigt fotanalys! Ska dit strax och det kommer bli väldigt intressant. Har ju börjat få problem med fötterna så nu ska jag se till att jag vet vad jag bör ha för skor!
Intressant! Återkom gärna med rapport sen! :) Jag funderar nämligen på något liknande eftersom jag nu efter nästan ett år får en massa skavsår av de utprovade skorna...
 
Bra jobbat tjejer! Ni är grymma hela högen! :)

Idag är jag trött med träningvärk. Crossfitpasset igår var jobbigt... :p
På att igen ikväll dock. Sen vila därifrån till på söndag, vilket känns jävligt skönt, haha.
Ridning på fredag är inbokat också. Fiiint! :love:
 
Tog en bild på mitt blåmärke nyss. Det är fan helt galet hur ont det kan göra fortfarande, det hände ju för sjutton i lördags.
I verkligheten är det mörklila med en gul ring. Och det gör fortfarande svinont att ens lägga en hand över
DSC_23052.jpg
 
Ouch! @cili Ser ut att sitta riktigt jobbigt till :/

Nice med fotanalys @Emtherlia! Hoppas du får bra hjälp :)

--------------

Mat idag (ingen annan som direkt skriver det här men hoppas det är ok? Är ju ffa kosten som blev helt hej-kom-o-hjälp-mig ett tag)

12.10 - 1 äpple.
13.00 - lite rester av thai satay med grönsaker, kidneybönor o ris + sallad med grönt, tomater, champinjoner och avokado. 2 bitar mörk choklad.
17.30 - 1 tahiniboll och 1/4 ananas
19.30 - kikärtscurry med brunt ris och grönsallad.
21.00 - 4 rutor marabou salted almond, postad från sverige :d

Nöjd och glad :)
 
Nu kommer ett off topic-inlägg, men det har väl "typ" med psykisk hälsa att göra.

För ett par veckor sedan hoppade jag in på ridskolan och höll en shettislektion (1,5 h tar en sådan i anspråk, plus att jag var där innan och fick instruktioner då jag aldrig hållit en sådan lektion tidigare). Jag blev då tillfrågad av min ridlärare med mycket kort varsel, hon hade själv influensa och alla andra vikarier var sjuka eller kunde inte av andra skäl. Jag fick ingen ersättning alls för detta men "en gång är ingen gång" tänkte jag och att ställa upp i ett krisläge kan jag absolut göra utan ersättning. Nu har jag fått frågan om hålla lektioner flera gånger från olika håll, både från min egen ridlärare och från två andra instruktörer (som är ungdomsledare på ridskolan och inte ridlärare). Har sagt nej de flesta gånger pga har haft annat för mig, men idag har jag lovat att hålla en ponnylektion åt en av ungdomsledarna som skulle resa bort. Kommer inte få någon ersättning den här gången heller. Jag vet inte om jag är snål men jag tycker att det är lite jobbigt att bli tillfrågad utan att erbjudas någon form av ersättning eller gentjänst. De jag hoppar in för får ju betalt för att göra detta och jag gör det alltså gratis.... Känner mig lite mesig men det känns på något sätt snålt och ogint att säga att "OK, jag kan hoppa in om jag får betalt för det". Bullen-frågan: hur ska jag hantera situationen?
 
Fotanalysen kändes superbra! Jag har ju problem två problem med höger fot och ett problem med vänster fot som nog kan lösas med ett inlägg som de ska tillverka till mig. Han tyckte jag hade bra skor och att jag inte behövde köpa nya utan köpa en sula som fixar min pronation ist. Ska bli mycket intressant att se hur det blir, sulorna tar ca två veckor att tillverka.

Väldigt kunnig, trevlig och duktig! Han jag bokade tid hos är Rörelseanalytiker och Leg. naprapat.
 
@snow klart du ska få ersättning, väldigt fräckt av dem att inte erbjuda det! Säg att du har uppskattat att hoppa in men att du förväntar dig rimlig ersättning för det jobb du faktiskt gör. Våga!
 
@snow Det är väl inte mer än rätt att du får ersättning för ett jobb du gör som ordinarie personal skulle få betalt för! Du skulle kanske kunna fråga på ett "ovetande" sätt, typ "Absolut, men hur funkar det med lön för de timmar jag jobbar? Jag fick ingen ersättning förra gången jag jobbade och undrar hur det blir den här gången? :)"
Fast kanske bättre formulerat :p Men nåt sånt hade jag nog gjort. Självklart ska du ha ersättning, kanske har de bara inga/dåliga rutiner för hur det blir när andra än ordinarie personal hoppar in.
 
Nu kommer ett off topic-inlägg, men det har väl "typ" med psykisk hälsa att göra.

För ett par veckor sedan hoppade jag in på ridskolan och höll en shettislektion (1,5 h tar en sådan i anspråk, plus att jag var där innan och fick instruktioner då jag aldrig hållit en sådan lektion tidigare). Jag blev då tillfrågad av min ridlärare med mycket kort varsel, hon hade själv influensa och alla andra vikarier var sjuka eller kunde inte av andra skäl. Jag fick ingen ersättning alls för detta men "en gång är ingen gång" tänkte jag och att ställa upp i ett krisläge kan jag absolut göra utan ersättning. Nu har jag fått frågan om hålla lektioner flera gånger från olika håll, både från min egen ridlärare och från två andra instruktörer (som är ungdomsledare på ridskolan och inte ridlärare). Har sagt nej de flesta gånger pga har haft annat för mig, men idag har jag lovat att hålla en ponnylektion åt en av ungdomsledarna som skulle resa bort. Kommer inte få någon ersättning den här gången heller. Jag vet inte om jag är snål men jag tycker att det är lite jobbigt att bli tillfrågad utan att erbjudas någon form av ersättning eller gentjänst. De jag hoppar in för får ju betalt för att göra detta och jag gör det alltså gratis.... Känner mig lite mesig men det känns på något sätt snålt och ogint att säga att "OK, jag kan hoppa in om jag får betalt för det". Bullen-frågan: hur ska jag hantera situationen?
Klart du ska ha betalt!
Säg något i stil med "klart jag kan ställa upp, men jag vill inte gärna göra det gratis fler gånger", "får jag fundera lite över det? behöver också veta hur lång tid tar det och hur mycket jag får för det?". Kan ju även funka att kvitta det mot stallhyra.
Det är ju som du säger ett jobb som någon annan får betalt för. Har själv jobbat sådär och hoppat in som ridlärare när ägaren till stället blivit sjuk/rest bort, det var inget snack om saken att jag skulle få betalt :)
 
@snow du ska ha betalt! Jag skulle också tänka att en gång i kris kan jag göra det men nu verkar det ju vara flera gånger till det handlar om. Så du behöver inte känna dig mesig eller besvärlig för att du vill ha lön för det.
 
Imorgon åker jag ner till Dalarna.. Jag har tränat så extremt lite och har ingen större förhoppning än att kämpa mig i mål så att vi kan fortsätta med vår klassiker (så att jag slipper åka nästa år och bli färdig först då).
Jag känner mig inte alls peppad, speciellt inte med tanke på att det ska vara flera plusgrader hela helgen men min målbild är att nästa år ska jag ligga i soffan och kolla Vasan med munnen full av godis :p
Håll tummarna för mig, det kommer behövas!
 
Nu kommer ett off topic-inlägg, men det har väl "typ" med psykisk hälsa att göra.

För ett par veckor sedan hoppade jag in på ridskolan och höll en shettislektion (1,5 h tar en sådan i anspråk, plus att jag var där innan och fick instruktioner då jag aldrig hållit en sådan lektion tidigare). Jag blev då tillfrågad av min ridlärare med mycket kort varsel, hon hade själv influensa och alla andra vikarier var sjuka eller kunde inte av andra skäl. Jag fick ingen ersättning alls för detta men "en gång är ingen gång" tänkte jag och att ställa upp i ett krisläge kan jag absolut göra utan ersättning. Nu har jag fått frågan om hålla lektioner flera gånger från olika håll, både från min egen ridlärare och från två andra instruktörer (som är ungdomsledare på ridskolan och inte ridlärare). Har sagt nej de flesta gånger pga har haft annat för mig, men idag har jag lovat att hålla en ponnylektion åt en av ungdomsledarna som skulle resa bort. Kommer inte få någon ersättning den här gången heller. Jag vet inte om jag är snål men jag tycker att det är lite jobbigt att bli tillfrågad utan att erbjudas någon form av ersättning eller gentjänst. De jag hoppar in för får ju betalt för att göra detta och jag gör det alltså gratis.... Känner mig lite mesig men det känns på något sätt snålt och ogint att säga att "OK, jag kan hoppa in om jag får betalt för det". Bullen-frågan: hur ska jag hantera situationen?

Du ska helt klart ha betalt och omfattas av försäkring! Vill de att du fortsätter hoppa in då och då, det är väl perfekt för dem och även dig om du tycker det är kul, så får ni skriva en behovsanställning på timmar. Ta inte pengar direkt i handen, mest för att du då inte omfattas av någon försäkring - och det är ändå hästar inblandade. Det är inte alls "snålt"!
 
Nu kommer ett off topic-inlägg, men det har väl "typ" med psykisk hälsa att göra.

För ett par veckor sedan hoppade jag in på ridskolan och höll en shettislektion (1,5 h tar en sådan i anspråk, plus att jag var där innan och fick instruktioner då jag aldrig hållit en sådan lektion tidigare). Jag blev då tillfrågad av min ridlärare med mycket kort varsel, hon hade själv influensa och alla andra vikarier var sjuka eller kunde inte av andra skäl. Jag fick ingen ersättning alls för detta men "en gång är ingen gång" tänkte jag och att ställa upp i ett krisläge kan jag absolut göra utan ersättning. Nu har jag fått frågan om hålla lektioner flera gånger från olika håll, både från min egen ridlärare och från två andra instruktörer (som är ungdomsledare på ridskolan och inte ridlärare). Har sagt nej de flesta gånger pga har haft annat för mig, men idag har jag lovat att hålla en ponnylektion åt en av ungdomsledarna som skulle resa bort. Kommer inte få någon ersättning den här gången heller. Jag vet inte om jag är snål men jag tycker att det är lite jobbigt att bli tillfrågad utan att erbjudas någon form av ersättning eller gentjänst. De jag hoppar in för får ju betalt för att göra detta och jag gör det alltså gratis.... Känner mig lite mesig men det känns på något sätt snålt och ogint att säga att "OK, jag kan hoppa in om jag får betalt för det". Bullen-frågan: hur ska jag hantera situationen?

Det är varken snålt eller ogint att få lön för sitt arbete, självklart ska du få betalt! Rätt magstarkt om de förväntar sig att du ska göra ett jobb gratis som de själva får betalt för. Tycker absolut du ska lyfta frågan, de kanske inte tänkt längre än till att få ihop instruktörer till lektionerna.
 
@cili Hoppa över danspasset! Jag har ju själv struliga knän och det som varit sämst för dom hittills är danspassen, jag fick jätte ont på passen och sen höll det i sig flera veckor. Det var ju pga dom som min tendinos kom fram, vet inte om jag hade problemet innan och det utlöstes av dansen eller om det var dansen som orsakade dom men blev mycket sämre iaf av dansen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 714
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 645
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 461
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 807
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp