Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Välkommen tillbaka till tråden @Trollunge !! Kul att få se lite uppdateringar från Aus!


Härligt inlägg @Mineur !!! Låter som en toppenbra dag! Hoppas den fortsatte i samma stil!

Har inte skrivit för jag har helt enkelt inga framsteg åt det beachiga hållet :angel: Känner att jag är väldigt uppe i varv och fortfarande inte har landat i nya jobbet och rutinerna kring det... som vanligt när jag är stressad så äter jag mer skit... och orkar inte träna... så jag har räknat kalorier och klarar väl mig precis från att gå upp i vikt men måste göra lite små justeringar för att gå ner de sista kilona som jag vill ha bort... och den motivationen finns helt enkelt inte. Hoppas på bättre tider och satsar på damage control här är lösningen för mig! Har någon ett bättre tips så kan jag tänka mig att ta emot det... eller ännu hellre en spark i baken. Har iallafall varit ute på en timmes promenad i solen nu med jogginginslag och det var SKÖÖÖNT!
Med stress och motivationsbrist tycker jag faktiskt inte att du ska pusha dig själv mer då. Däremot; lägg gärna in ett träningspass eller 'bara" lite motion när andan v faller på, det är nyttigt och hjälper generellt till att minska stress.
 
Med stress och motivationsbrist tycker jag faktiskt inte att du ska pusha dig själv mer då. Däremot; lägg gärna in ett träningspass eller 'bara" lite motion när andan v faller på, det är nyttigt och hjälper generellt till att minska stress.

Håller med! Lite så jag hade tänkt köra själv. Man funkar ju olika men för min del tror jag en regelrätt träningsplan hade stressat mer. Bättre att köra lustfylld träning :)
 
Nj
Ja på ett sätt triggar det sjukdomen för det gör mig rädd att gå upp minsta lilla i vikt för att de kommer se det och se ner på mig eller tänka på hur mycket jag måste äta och då skäms jag. Låter ologiskt kanske men det är så det känns.

Har super mega ångest nu för jag bakade bröd och de skivorna jag skurit upp till kvällsmelliset blev jätte tjocka, känner mig så tjock idag och är så rädd för att gå upp. Men jag har varit ganska aktiv idag även om det känns som det inte räcker, 110 minuter promenad om jag räknar med kommande kvällspromenad, 15 minuter löpning och träning av rygg, armar och mage på gymmet och sen har jag ju bakat vilket innebär viss fysisk aktivitet då man river morötter och knådar deg i en halvtimme och står upp istället för att typ ligga i soffan och sen har jag dammsugit. Så egentligen borde jag inte oroa mig för att få i mig för mycket men sitter ändå här och funderar på att pilla bort bitar av brödet och slänga det.

Känner sådan sorg över att hela mitt liv kretsar kring mat och att jag är så rädd för allt jag äter och att jag måste röra mig, Är såååå trött på det här. Tänker att om jag bara går ner lite i vikt så blir det bättre, då behöver jag inte vara lika rädd för att gå upp i vikt för då har jag lite marginal ifall jag skulle äta lite mer en dag. Men fy tusan vad trött jag är på den här sjukdomen. Men jag vill ju prestera bättre och kunna springa längre, ska ut och springa någon mer dag i veckan och vill ju orka det och då blir det ju inte bra om jag tappar i vikt, så en del av mig vill gå ner och en del förstår att jag ska hålla mig där jag är nu.

Målet den här veckan är 20 minuter löpning men börja öka på till 25 minuter nästa vecka eller veckan efter för jag vill ge det tid så kroppen hänger med.Eller kan jag pressa lite mer? Jag orkar nog 25 minuter redan nu men har tänkt att kroppen ska vänja sig, men det kanske är onödigt? Det kanske bara är att köra på?
Nej, du ska inte pressa mer! Dels skulle du ju ersätta promenader och träning med löpning, inte både promenera massor, springa och gymma samma dag. Och definitivt inte dessutom äta mindre. Det hjälper inte din kropp. Varken att bli frisk, prestera bättre i löpningen eller prestera bättre som journalist. Även hjärnan behöver bränsle och bra och tillräcklig näring kommer hjälpa dig skriva bättre och lära dig mer.
Gällande löpningen handlar det inte bara om kondition. Löpning belastar som sagt leder och senor väldigt mycket och det tar längre tid på sig att tränas upp än vad kondition och styrka gör. Därför är skador väldigt vanligt när man börjar springa. Även som normalviktig och du borde vara extra försiktig när du har krångel med knäna från början.
 
Tack till alla som har svarat! Jag har bestämt mig för att nästa gång någon frågar säga nej, oavsett om jag kan eller inte. Det tar för mycket tid från mitt betalda arbete att ta på mig extraarbete på ridskolan helt enkelt. Idag hade jag en ponnylektion på 50 min men det tog minst 1,5 h totalt sett eftersom de är nybörjare och man får hjälpa dem både innan och efter lektionen. Får jag frågan så tänker jag säga: "tyvärr, jag har inte tid att jobba ideellt, jag behöver lägga tiden på mitt betalda arbete" eller något i den stilen, bara för att ge en hint. Det hade varit skillnad om någon nämnt att de tänkt ersätta mig, men när jag tänker på det så tycker jag faktiskt att det är ganska fräckt att ens fråga utan att nämna betalning.

Målet den här veckan är 20 minuter löpning men börja öka på till 25 minuter nästa vecka eller veckan efter för jag vill ge det tid så kroppen hänger med.Eller kan jag pressa lite mer? Jag orkar nog 25 minuter redan nu men har tänkt att kroppen ska vänja sig, men det kanske är onödigt? Det kanske bara är att köra på?

Jag tycker fortfarande inte att du ska springa över huvud taget, och dina övriga inlägg talar också för det.
 
Det tycker jag låter som en bra idé @snow! Visst att man vill hjälpa till men man måste sätta sig själv först.

@Qelina, de som är oroliga för dig och påpekar att du gått ner i vikt skulle garanterat ALDRIG tycka att du äter massor. Du äter extremt lite.
Särskilt med tanke på din promenad, löpning och gymträning.

Idag har jag tex ätit:
Kvarg med blåbär och nötter
Potatismos, kolja och skaldjurssås, sallad och två kakor.
En liten burk Lindahls vaniljkvarg
Två varma mackor med skinka, ost och ketchup.

Det ovan känns nästan som för lite mat. Särskilt efter mitt Crossfitpass jag precis gjort. Och min gissning är att du inte ätit i närheten av det där, trots att du tränat betydligt mer än mig idag.
 
Crossfitpass gjort och mina händer gör ont :p
Valkarna i händerna frodas, haha.
Massa knepiga frivändningar stod bl.a på schemat. Kul men svårt!!

Ser fram emot nästa pass på söndag :D
 
Ja på ett sätt triggar det sjukdomen för det gör mig rädd att gå upp minsta lilla i vikt för att de kommer se det och se ner på mig eller tänka på hur mycket jag måste äta och då skäms jag. Låter ologiskt kanske men det är så det känns.

Har super mega ångest nu för jag bakade bröd och de skivorna jag skurit upp till kvällsmelliset blev jätte tjocka, känner mig så tjock idag och är så rädd för att gå upp. Men jag har varit ganska aktiv idag även om det känns som det inte räcker, 110 minuter promenad om jag räknar med kommande kvällspromenad, 15 minuter löpning och träning av rygg, armar och mage på gymmet och sen har jag ju bakat vilket innebär viss fysisk aktivitet då man river morötter och knådar deg i en halvtimme och står upp istället för att typ ligga i soffan och sen har jag dammsugit. Så egentligen borde jag inte oroa mig för att få i mig för mycket men sitter ändå här och funderar på att pilla bort bitar av brödet och slänga det.

Känner sådan sorg över att hela mitt liv kretsar kring mat och att jag är så rädd för allt jag äter och att jag måste röra mig, Är såååå trött på det här. Tänker att om jag bara går ner lite i vikt så blir det bättre, då behöver jag inte vara lika rädd för att gå upp i vikt för då har jag lite marginal ifall jag skulle äta lite mer en dag. Men fy tusan vad trött jag är på den här sjukdomen. Men jag vill ju prestera bättre och kunna springa längre, ska ut och springa någon mer dag i veckan och vill ju orka det och då blir det ju inte bra om jag tappar i vikt, så en del av mig vill gå ner och en del förstår att jag ska hålla mig där jag är nu.

Målet den här veckan är 20 minuter löpning men börja öka på till 25 minuter nästa vecka eller veckan efter för jag vill ge det tid så kroppen hänger med.Eller kan jag pressa lite mer? Jag orkar nog 25 minuter redan nu men har tänkt att kroppen ska vänja sig, men det kanske är onödigt? Det kanske bara är att köra på?
Har din sjukdom ett eget skönhetsideal eller är det så att man har ett ideal själv och sen kommer sjukdomen endast med tvångstankarna?
Som lyftare är jag nyfiken.
 
Alla dagar i veckan, så man kan gå när man vill. Fattar Inte hur coacherna pallar, för de är bara tre stycken :p
Min plan är att köra minst tre pass i veckan, och den försöka få in annan träning också under veckan :)

Okej! Vilket nice upplägg, då kan man välja vilka dagar man vill men ändå få coachning alla pass. Låter super ju :)
 
Inga! Men behöver nya. Vill ha lätta, vattentäta och hållbara (jag går i skogen minst en timme per dag).
Tänkte faktiskt förut på att jag skulle fråga om du eller din sambo har några tips?

Och jag som ville ha tips av dig. :D Min sambo använder militärens och älskar dem så det är väl inget jättetips där. Jag råkade prova dessa en gång och är såld:
contessavas.jpg

Det är Lundhags Contessa. Trodde de skulle kännas klumpiga och stela som ett par skridskor men de var så himla sköna! Nu har jag bara provat dem en gång i butik men jag provade väl 3-4 skor vid det tillfället och dessa stod verkligen ut. Så jag ska prova igen, känns det gött köper jag hem och går lite hemma och hoppas de är lika sköna efter en stund!
 
Kan tillägga att kängorna tilltalar mig med höjden, för att kunna gå genom lite vatten och stå i rinnande vatten en del utan att bli blöt. Dessutom kan jag undvika att vricka fötterna vilket är jättelätt med låga kängor som inte ger stöd över ankeln. Sen hoppas jag greppet är bra på våta underlag. Nuvarande kängor är jättebra på den punkten på så väl som blöta stenar som blöta spänger på en mosse. Vissa andra skor har bara fäste på sten men inte på trä, eller på is men inte på lätt algiga stenar... Har höga förhoppningar på dessa!

Och: badminton genomfört men vi hade så mycket att prata om så det blev inte supereffektivt. :p Men det blev gjort i alla fall och nu är jag lite trött i benen så vi sprang nog omkring en del ändå!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 652
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 439
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 286
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 627
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp