TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Jaha,då är vi två som är patetiska......Vi behöver en sånhär:bump:

Tack för styrkekramar!!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Nej nej du och Carro är def. inte patetiska,datorn är ju toppen,sitter oxå här mkt:o
23 år han har många år kvar ,kom att tänka på dotterns första B-ponny,han var en pensionerad 19-åring när hon fick honom o hade honom tills han var 25 och hon växt ur honom,han var bara så underbar ska se om jag kan få in ngt kort på honom:love:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Jag hoppas det! Bortsett från hans lilla :angel: övervikt, så är han så pigg!
Han har så mkt motor o är super rolig att rida (för det mesta,ibland:devil:)
Han är utbildad upp till msv dressyr. Underbart skön att sitta på :angel:!
Jag bara :love: den hästen!!
Min granne o jag(som rider AR)var hos Bent Branderup och när han visade nån sorts jogg (alltså jag kan inte AR) så väste hon att " det där kan DIN häst! Å så rider du inte AR på honom! Slöseri!!
Lika jäklig som han kan vara,lika underbar är han! En riktig Emil.......
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

nu ar det ju nagra ar sedan jag hade sma barn, men hade alltid enemas hemma, just in case det blev forstoppning. kommer inte ihag att jag anvande det ngn gang men kanske for att jag hade dem de var inte nodvandiga..
dock, de anvandes nar folen foddes, just att hjalpa till med utrensing av all shit som de har i andan, om de inte poopar sjalva forstas.. Det ligger en har i mitt folvaska bara att vanta.. Och kommer det till kritan kan jag ju anvanda densjalv ocksa.. haha...
cho, nar du borjade att prata om frisk latt overviktig 23 aring, ja tanken flog direkt till herr V, som ar pa diet nu.. stackarn.. han ar sa hungrig.. och det ar sa svart att halla honom borta fran maten nar han star dar och tittar pa mig med sina stora bruna ogon, bedjandes.. hoppas din kille mar battre vid hemresa och de hittar vad som ar fel om det ar ngt..

carre, pinto et andra som spenderar mkt tid pa datoren.. ni ar inte ensamma. jag har lovat mig sjalv att det skall bara fa bli sa manga timmar per dag i fortsattningen.. och inte sa har sent heller. efter 9 aker sladden ur.. tro mig det finns mkt att gora har, men sa borjar man lassa ngt och det ar kort.. bara tidningarna pa morgonen tar mig en god 3 timmar.. man maste ju halla sig au jour...haha

nu skall jag dock hoppa i loppladan, skall handla pellets och mineraler i morgon och fa ner skrap till vagen, och sen fortsatta tvatta.. oh joy, precis vad man vill gora en fredag.. ar vadret bra sa kanske kanske blir det en tur pa den lurvige..
natti natti
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Han låter ju helt underbar ,lova att du skriver så fort du hört ngt från kliniken.
Måste försöka komma i säng nu ,ska upp tidigt o rida för sen ska jag på bedömning på arbetsterapin:crazy:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Bra att han stannade kvar för provtagning.
Klart han inte viser sig svag när han kommer nytt ställe.
Då är det ju klart att han ska visa att han är stor och stark och inte liten och sårbar. Han är ju en häst, bra att vet. så hur illa han var när han var hemma och trygg.
Hoppas de hitter felet och han snart är pigg och bra, så du kan komma ut och rida igen!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Själv lider jag mest utav att jag kommit fram till att jag tillbringar all min tid som är över vid datan. Jag är antagligen en ganska patetisk människa :crazy:

Undrar var jag tappade alla mina vänner någonstans??? För jag har för mig att jag har haft några eller någon i verkligheten :confused:
Så känner jag mig med! Ensam och patetisk.
Man borde starta en förening, kanske är vi många!:idea:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Ja,det känns bra!

Skulle tro att vi skulle bli en hel del folk i en sån förening!
Vad skulle vi heta? De patetiskas förening?:D


Lovar att tala om hur det går! Hoppas dock inte höra ngt inatt......för då är det inga positiva nyheter!!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Så känner jag mig med! Ensam och patetisk.
Man borde starta en förening, kanske är vi många!:idea:

Här är en till :o
När internet försvinner så lämnar jag hemmet så länge, för vad kan man göra hemma tills det funkar igen?
Städa, tvätta, motionera ??
Nej, datorn e roligare på nåt sätt. Lagom kravlös att umgås med.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Precis! Städa,tvätta o motionera är ju skittrist!
Fast tvätta kan man ju göra medan man sitter vid datorn,jag brukar starta både tvättmaskin o diskmaskin,sätta mig vid datorn o sucka,håhåjaja nu både tvättar o diskar jag! :angel: Då kan jag unna mej en stund vid datorn :D
Nä nu får det bli tack o godnatt!!
 
Senast ändrad:
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Här är en till :o
Du är väl inte ensam! Du har väl man och barn.
Ensam är när man inta har familj och nära vänner.
Jag har bara hästarna att umgås med, all kommunikation med människor är via datoren.
Jag har varit singel nästan alltid, med undantag av en relation för MÅNGA år sen, som inte precis var någon bra kärleksrelation. :crazy:
Patetisk är det när man är så oattraktiv, att ingen vill ha med en att göra.
Patetisk är det, när man inte ens klarar att skaffa sig ett jobb. När man inte har råd med bostad, tandläkare, mat! och annat som andra ser som en självklarhet.
Det är så himla patetisk att jag inte ens klarar att leva i ett "välfärdssamhälle".:cry:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Hoppas du fick en bra natt och att du kommer ut på den söte idag:D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Ja, fast nu var det väl att sitta för mkt framför datorn som det pratades om.
Och det gör jag i perioder .

Och visst har jag sambo, men som jobbar mycket, så man kan känna sig ensam ibland.

Och de saker du drog upp är inte patetiska, utan mer sorgliga, tycker jag.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

God morgon! Sällar mig till patetiska skaran som sitter och häckar framför datorn på min lediga fredag. Är lite låg idag, är det en försenad 50-årskris?
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Kram på er alla! Det är en hård tid. Slutet på februari är ingen lek. Vi hade -32 grader kallt imorse och det ska inte bli så mycket varmare närmaste dagarna. Men det kan inte vara så långt bort till takdropp och dagsmeja. Och jag är av den tron att sommaren blir som vintern var. Alltså 25-30grader varmt och vindstilla i flera veckor. :love:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

inte är vi patetiska inte , vi har bara valt ett annat liv...:D

ser jag mig omkring verkar de finnas två sätt att leva hästlivet på. De som lever i ett förhållnade o de som lever ensamma o de senare är i klar majoritet verar de som.

Vänner har man ju oftast inom samma intresseområden somm en själv och där kan jag ju säga som hästnörd o dessutom äldre karl så är de bara att konstatera att du är en raritet.:)

Spelar du dessutom inte golf...mekar bil...kör kroglivet etc etc ..så lägger du till att man jobbar skift vardag som helgdag...vilket ofta diskvalifierar dig för fester på helgen tex ...eller andra sammankomster

hästarna ska skötas varje dag o har du ingen som ställer upp o kan rycka in..ja då far man inte bara iväg på diverse grejor...

Bor du i skogen eller på landet så är de perfekt o hälsa på dig när de är sommar ...vintern ser du inte röken av folk...:) vilket gör att de människorna rensar man ut snabbt....:devil:

Klyschan att hästlivet är ett sätt att leva tja nog finnas de i alla fall ett visst mått av sanning i de....:D

Men allt sammantaget så överväger fördelarna....känner mig aldrig så fri o lycklig som när Springaren o jag lyckas göra någon krumelur o ingen av oss vet hur fasen vi gjorde :laugh:

Lycklig ..när vi ligger o rullar på i gallopen på en skogstig.....när Springaren lägger sitt stora huvud på min axel o bara är....när lilleman passar på o knuffar omkull mig o sedan ser fullständigt oförstående ut ....

när Kattan lägger sig på mitt bröst o purrar....:laugh: de här små guldkornen är de man lever på när de är kallt o grått o regnigt...för vore de inte så är jag övertgad om att vi skulle ändra på våra liv inom de ramar vi förmår...

För trots allt är de ju inte svårare att göra slut på hästeriet än de var att kliva in i de ...men tydligen ger de mer än de tar eftersom vi envist fortsätter de ....:laugh:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

vi har ett namn, tant och gubb traden gruppen.lol.. men vi ar inte mer pathetic an vi vill vara.. det gar att vara positiv aven om det kanns for dj*vligt..for det kan ju inte bli varre eller hur..

sommar kommer, men 25-30 och vindstilla kan jag inte lova, dock hoppas jag for det med.. inte for att jag ar en soldyrkare och maste vara brun men lite farg pa den har vita kroppen skulle inte skada..

idag blir det att rusa runt i byn och fa allt jag behover for weekend.. hoppas jag kommer upp pa valdemar ocksa.. och sa maste jag bestalla ho for morgondagen.. nu ar det ju skottat sa de kan komma fram till stallet..
ha en bra dag alla..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

sådana dagar har vi fått för att vi ska veta när de är bra ...:laugh:

du är inte ensammen ..jag tror den här vintern börjaar ta på oss alla...den har varit lång o hård ...o nu vill vi ha vår....
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

God morgon! Sällar mig till patetiska skaran som sitter och häckar framför datorn på min lediga fredag. Är lite låg idag, är det en försenad 50-årskris?
Det är väl inte patetisk att använda sin dator.
Det patetiska är att använda den ISTÄLLET för människor i sin närhet.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Är det lika enkelt att slakta hästar man har haft i 25 år( inte bara till att rida, men till att umgås som ersättning för familj), som det är att skaffa häst?
Är det så att man inte kan ha IRL kontakt med andra människor om man har häst?
Tråden här bevisar ju motsatsen! Flera har lyckats med att ha förhållande/familj och hästeri.
Hästeri brukar ju vara en social hobby. Man rider ju mycket ut och tar till kliniks, tävlingar och mycket annat med och utan häst.
Jag tror inte ensamhet har med hästeriet att göra. Jag tycker inte att jag har valt att inte ha någon att dela livet med.
Tror du det är enklare att hitta vänner om man satt ensam i en lägenhet?
( när man använder stavkontroll rätter den hästeri till hysteri!:D)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 341
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
126 107
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 581
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
141 050
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp