Bukefalos 28 år!

Jag kan likaväl rösta redan nu då jag tycker det står klart att Hedinn är fårulven efter alla inlägg igår samt hur röstningen har varit + utfall.

Emtherlia röstar på Hedinn
 
Jag tror att lenahs ulvometer faktiskt börjar falla på plats och jag hoppas att den kommer upp på 100% snart, men hon verkar aktivt leta ulvar och vänder och vrider på det mesta. Men emtherlia tycker jag gör det lite lätt för sig och följer med strömmen istället för att tänka själv och det skulle kunna vara så att hennes röständring igår var ett spel för gallerierna. Niyamas försök till röstöndring kändes mer ärligt och jag vill hålla henne åt det godare hållet av samma orsaker som Lenah, hon vänder och vrider på möjligheterna och verkar jaga ulvar. Idahoe känner jag mig övertygad om att hon är god och faktiskt har lite koll på läget. Det lämnar sen Cirkus och Hedinn och om det är så att det är tre ulvar så känner jag mig säker på att hedinn är en av dem och det borde även vara cirkus. (Tillsammans med emtherlia ) Men devisen en ulv i taget och för att jag envist tror att fårulven var en av de som röstade på bumpo i dl 1 och att det bara lämnar hedinn eftersom jag vill hålla niyama som god och vet att jag inte är fårulven så snurrfian röstar på hedinn. Jag ska på tävlingar med barnen ikväll och kan titta sporadiskt på telefonen under kvällen men röstar nu så att jag inte missar.
 
Intressant. Hade Idahoe varit siare hade nog gårdagens uttalande setts som en ganska kraftig hint. Min gissning är snarare att hon är ulv som försöker få folk att tro att hon är siare, följa henne och kanske även lyckas hitta den riktiga siaren ifall denne protesterar.

Jag har i alla fall lite svårt att se Idahoe som siare, eftersom jag vet min roll, och tycker nog att folk följer med lite skämmande enkelt.

Hedinn röstar på Idahoe
 
Intressant. Hade Idahoe varit siare hade nog gårdagens uttalande setts som en ganska kraftig hint. Min gissning är snarare att hon är ulv som försöker få folk att tro att hon är siare, följa henne och kanske även lyckas hitta den riktiga siaren ifall denne protesterar.

Jag har i alla fall lite svårt att se Idahoe som siare, eftersom jag vet min roll, och tycker nog att folk följer med lite skämmande enkelt.

Hedinn röstar på Idahoe
Då borde siaren ha protesterat vid det här laget och även spionen men jag har inte sett något sånt alls så jag tror inte så mycket på din teori.
 
Idahoe röstar på Hedinn

Mina misstankar mot henne kvarstår.
Jag tycker hon inte direkt kommer med så mycket teorier om andra spelare utan håller korten nära sig och mest teoriar om den hon röstar på, sannolikt för att lämna mindre spår efter sig som vi andra kan gå efter
 
Jag funderar på om inte @Emtherlia s röständring igår var ett spel för gallerian?


Jag undrar om inte Em var högst medveten om vad klockan var och gjorde den för att framstå som en trögtänkt god (vilket vi ju var flera som var ska erkännas).

Jag funderade också över den rösten, men mer om ulvarna kanske insåg att det är stor risk att Hedinn åker i lottning och det är bättre att försöka skapa sig alibi genom en röständring som spikar igen för Hedinn. Sekunderna innan jag skickade min röständring stod min datorklocka fortfarande på 21.00 (och den brukar alltid stämma med bukes), precis när jag postar slår den om till 21.01 och jag kollar inlägget och ser att det är försent. Nu kan ju förstås Em haft en klocka som visade annorlunda men om hon skulle ha satsat på en röständring som skulle komma försent bör hon ju haft lite koll på bukeklockan jämfört med en annan klocka, och om hon inte ville att den skulle räknas så postade hon den vågat tidigt eftersom hennes ändring kom några sekunder innan min.

Jag blir också misstänksam när det känns som hon försöker dra igång något om mig. Alltså, normalt sett blir jag nojig om folk inte misstänker mig, men i det här läget känns det som att hon borde rikta blicken åt annat håll. Jag tror visserligen inte Em har spelat så jättemycket (?) och hon kanske verkligen tycker det är konstigt att jag tog bort min röständring (jag tog bort den för att det inte skulle bli massa inlägg om att den var för sen, nu blir det istället massa inlägg om att jag tog bort, snacka om misslyckat :laugh:).

Om du skulle vara god, så måste ju nästan Em vara ond. Men jag känner mig typ lika osäker på båda er två.

Hade Idahoe varit siare hade nog gårdagens uttalande setts som en ganska kraftig hint.

Jag förstår att detta är Hedinns sista dödsryckningar, men jag måste bara kommentera: en hint är en hint oavsett om den är sann eller ej. Det är inte mer tillåtet att hinta falsk (men det förstör förstås leken mindre). Obs! Ovan bara generellt, ifall LL såg Idas kommentarer som hintar vet inte jag (ibland gör det bara mer skada att skriva ut det i leken så kommentarer om det kan ha skett i det dolda).

I övrigt håller jag med i Snurris invändning.



Niyama röstar på Hedinn
för att jag tror hon blivit siad som ond mtp Idas kommentarer kring DL igår och att hon hänger kvar där idag
 
Dag 3
14.39 Emtherlia röstar på Hedinn
16.18 snurrfian röstar på hedinn
16.51 Hedinn röstar på Idahoe
18.19 Idahoe röstar på Hedinn
18.29 Niyama röstar på Hedinn
18.36 LenaH röstar på cirkus
 
Det skulle vara enkelt att följa strömmen nu och jag betvivlar inte en sekund att Heddan är ulv men jag vill hellre lyncha den jag efter dagens funderande (och med reparerad ulvometer) tror är fårulven för den kan ställa till med en del knas.

LenaH röstar på cirkus
för att jag tror att hon fejkade sin röst på Hedinn igår och istället beseglade bumpos öde.
 
Jag funderade också över den rösten, men mer om ulvarna kanske insåg att det är stor risk att Hedinn åker i lottning och det är bättre att försöka skapa sig alibi genom en röständring som spikar igen för Hedinn. Sekunderna innan jag skickade min röständring stod min datorklocka fortfarande på 21.00 (och den brukar alltid stämma med bukes), precis när jag postar slår den om till 21.01 och jag kollar inlägget och ser att det är försent. Nu kan ju förstås Em haft en klocka som visade annorlunda men om hon skulle ha satsat på en röständring som skulle komma försent bör hon ju haft lite koll på bukeklockan jämfört med en annan klocka, och om hon inte ville att den skulle räknas så postade hon den vågat tidigt eftersom hennes ändring kom några sekunder innan min.

Jag blir också misstänksam när det känns som hon försöker dra igång något om mig. Alltså, normalt sett blir jag nojig om folk inte misstänker mig, men i det här läget känns det som att hon borde rikta blicken åt annat håll. Jag tror visserligen inte Em har spelat så jättemycket (?) och hon kanske verkligen tycker det är konstigt att jag tog bort min röständring (jag tog bort den för att det inte skulle bli massa inlägg om att den var för sen, nu blir det istället massa inlägg om att jag tog bort, snacka om misslyckat :laugh:).

Om du skulle vara god, så måste ju nästan Em vara ond. Men jag känner mig typ lika osäker på båda er två.



Jag förstår att detta är Hedinns sista dödsryckningar, men jag måste bara kommentera: en hint är en hint oavsett om den är sann eller ej. Det är inte mer tillåtet att hinta falsk (men det förstör förstås leken mindre). Obs! Ovan bara generellt, ifall LL såg Idas kommentarer som hintar vet inte jag (ibland gör det bara mer skada att skriva ut det i leken så kommentarer om det kan ha skett i det dolda).

I övrigt håller jag med i Snurris invändning.



Niyama röstar på Hedinn
för att jag tror hon blivit siad som ond mtp Idas kommentarer kring DL igår och att hon hänger kvar där idag
När jag skärpte mig lite kom jag på vad du har för roll och om du skärper dig lite :p så vet du att jag är god.
 
Herregud, plötsligt så har alla röstat och jag har inte ens hunnit in i leken för att läsa.
Jag har inga planer på att ändra mig idag jämfört med de andra dagarna

cirkus röstar på Hedinn
 
När jag skärpte mig lite kom jag på vad du har för roll och om du skärper dig lite :p så vet du att jag är god.

Undvik att skriva om roller nu, men jag förstår faktiskt inte hur jag skulle förstå att du är god :confused:. Idag har du känts mer som vanligt, som du gör när du är god och Em har känts ondare men annars är det typ 50/50 mellan er.

(Eh, glöm detta @LenaH jag insåg just vad du menade (tror jag). Raderar dock inte pga diskussioner om det också då :laugh:.)

Ang. cirkus och fårulven så håller jag med om den tanken, men Ida skrev väl teorier som handlade just om att Hedinn var fårulv? Sen tror jag ju på tre onda och med ett stoppat käk och antagligen en ulv ut idag (är inte Hedinn ulv så borde den riktiga siaren lynchas och käkas samtidigt) så känns det rätt lugnt oavsett.
 
F ö skrev jag mitt röstinlägg mycket tidigare idag men såg på väg hem att det inte kommit iväg och då känns det säkrare att ändra innan någon ulv gör det för det känns väääldigt onödigt att hamna i lottningssituation så:

LenaH ändrar till Hedinn då jag förutsätter att hon är siad ond.
 
Undvik att skriva om roller nu, men jag förstår faktiskt inte hur jag skulle förstå att du är god :confused:. Idag har du känts mer som vanligt, som du gör när du är god och Em har känts ondare men annars är det typ 50/50 mellan er.

(Eh, glöm detta @LenaH jag insåg just vad du menade (tror jag). Raderar dock inte pga diskussioner om det också då :laugh:.)

Ang. cirkus och fårulven så håller jag med om den tanken, men Ida skrev väl teorier som handlade just om att Hedinn var fårulv? Sen tror jag ju på tre onda och med ett stoppat käk och antagligen en ulv ut idag (är inte Hedinn ulv så borde den riktiga siaren lynchas och käkas samtidigt) så känns det rätt lugnt oavsett.
Nej, jag behöver inte skriva om roller men du kan ju läsa igenom dagens inlägg igen. :)
 
Dag 3
14.39 Emtherlia röstar på Hedinn
16.18 snurrfian röstar på hedinn
16.51 Hedinn röstar på Idahoe
18.19 Idahoe röstar på Hedinn
18.29 Niyama röstar på Hedinn

18.36 LenaH röstar på cirkus
18.44 cirkus röstar på Hedinn
18.51 LenaH ändrar till Hedinn
 
Undvik att skriva om roller nu, men jag förstår faktiskt inte hur jag skulle förstå att du är god :confused:. Idag har du känts mer som vanligt, som du gör när du är god och Em har känts ondare men annars är det typ 50/50 mellan er.

(Eh, glöm detta @LenaH jag insåg just vad du menade (tror jag). Raderar dock inte pga diskussioner om det också då :laugh:.)

Ang. cirkus och fårulven så håller jag med om den tanken, men Ida skrev väl teorier som handlade just om att Hedinn var fårulv? Sen tror jag ju på tre onda och med ett stoppat käk och antagligen en ulv ut idag (är inte Hedinn ulv så borde den riktiga siaren lynchas och käkas samtidigt) så känns det rätt lugnt oavsett.
Jag missade ändringen, den kom antagligen precis när jag citerade :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 836
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 400
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 517
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 259
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp