Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Har efter mycket letande hittat den som jag tror är vår nya familjemedlem. Tyvärr fick jag dåliga vibbar av ägaren direkt, hen har haft...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 740
Senast: kopparberg
·
Ekonomi & Juridik Finns det någon köpesumma där man bör börja tänka på att skaffa eller Inte skaffa sig en a1 försäkring på hästen/ponnyn? Säg häst upp...
Svar
10
· Visningar
2 815
K
Ekonomi & Juridik Hej! Har försökt följa lite trådar här på Bukefalos angående hur man löser det bäst för en shettis så att den kan få se ut genom...
Svar
15
· Visningar
2 254
Senast: Mariaauto
·
T
Ekonomi & Juridik Blir av med mitt jobb nu här på fredag vilket innebär a-kassa:cry: Hur klarar man av att ha 2 hästar på a-kassa, man vill ju gärna...
2
Svar
23
· Visningar
3 050
Senast: todde
·
Ekonomi & Juridik Har mina hästar i A1 med 120.000:- i veterinärvårdsersättning. Funderar på att sänka det till 60.000:- De är av en mycket sund ras. Det...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 074
L
Ekonomi & Juridik Den här lagen om att man ska kunna lämna tillbaka hästen om man hittar dolda fel inom 3 år är helt vansinnig. En ovan köpare kan...
2
Svar
20
· Visningar
2 459
Senast: terese
·
Ekonomi & Juridik Hästen skall skickas iväg för utbildning inför och visning vid kvalitets under juni-augusti detta år. Fått klartecken från hyresvärden...
Svar
4
· Visningar
1 239
Senast: Dorinda
·
Ekonomi & Juridik Jag kommer förmodligen bli Islandshästägare inom snar framtid. Nu är jag intresserad av två olika stall där dom har Islandshästar och...
2
Svar
36
· Visningar
5 787
Senast: Linnea_
·
W
Ekonomi & Juridik Tycker ni det är ok att en 11åring tar ut/in hästarna från hagen. Hjälper sin mamma med mammans inhysningar när mamman inte hinner.
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 058
Senast: Energi
·
Ekonomi & Juridik I trådar målas ofta fantastiska stall upp, jättemycket service där allt skall ingå! En tuss hö eller 10 kg dit, spelar ingen roll...
Svar
7
· Visningar
1 860
Senast: E-llen
·
Ekonomi & Juridik Svar önskas snabbt som ögat, please! I samband med att jag hanterat min häst har jag skadats och fått flera frakturer. Har någon här...
Svar
10
· Visningar
1 428
Senast: Plantan
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag och dottern skulle tittat på en häst i Tisdags, men företaget som säljer hästen, meddelade att de var tvungna att skjuta upp...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 675
Ekonomi & Juridik För några dagar sedan hade jag besök av djurskyddsinspektörer från länsstyrelsen. Någon hade anmält att det stod två hästar i ett...
Svar
11
· Visningar
1 928
Senast: Piffpuffen
·
Ekonomi & Juridik Jag har tittat lite på annonser på transporter och har sett en del där det tex står "pris 75000:- inkl ev moms". Jag kan mycket lite om...
Svar
18
· Visningar
1 488
Ekonomi & Juridik Har en inackordering som spolar sin häst varje dag en rejäl stund och sedan spolar rent hela spolspiltan med varmvatten. Tjejen är 13 år...
2
Svar
28
· Visningar
5 393
Ekonomi & Juridik Flytta gärna tråden om den ligger tokigt...;) Kommer hem och ser elstolpar, alltså de stora, tiometers stolparna som elledningarna går...
2
Svar
34
· Visningar
4 328
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Om ni fundera på att sälja eran häst men ni var i valet och kvalet kring det men ni har inte satt ut någon annons utan bara pratat lite...
2
Svar
32
· Visningar
4 072
Senast: Zoya
·
Ekonomi & Juridik Kikar lite efter ny häst, men blir så uppless på att så många skriver "Kontakta för pris". Varför i hela världen skriver man inte ut det...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 416
Senast: Sporthorse
·
Ekonomi & Juridik Hur kommer det sig att de som är lite mer "kända" uppfödare och säljer mycket hästar till både privata men mest hästhandlare får hantera...
Svar
7
· Visningar
1 481
Senast: eigollet
·
N
Ekonomi & Juridik Har en fråga ang. vad som är skäligt att betala för boxen, om man av någon anledning flyttar hästen en månad, för bete, tillridning etc...
2
Svar
27
· Visningar
3 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp